Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/media PC €2000

Pagina: 1
Acties:

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem moet zowel voor gaming, als voor editing zijn. Ik verwacht sowieso een top-game als GTA V te spelen, maar ook nieuwe games als Watch Dogs 2 en Battlefield 1 wil ik spelen. Daarnaast ook het media/render gedeelte. Ik edit zo nu en dan, en gebruik o.a. Adobe Premiere Pro en eventueel Adobe After Effects. Ook bewerk ik regelmatig foto's, met Adobe Lightroom, en eventueel Adobe Photoshop. Het editen van video materiaal is wel nog redelijk hobbymatig, dus niet iedere dag. Het gehele budget hoeft dus niet perse volledig benut te worden voor nét dat beetje extra editing, mocht er wat over blijven van het budget dan kan dat fijn gebruikt worden voor games e.d.
Daarbij wil ik dit allemaal doen met een 1440p scherm.
Natuurlijk wil ik ook op Tweakers rond browsen :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale budget is €2000,-, inclusief verzendkosten. Assemblage wil ik zelf gaan doen, het is m'n eerste (zelfbouw) PC (nu nog een ouder laptopje), maar zelfbouwen lijkt me wel leuk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis :) - Logitech Performance Mouse MX.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Intel i7 processor lijkt me wel handig, samen met een Nvidia GeForce GTX 1070 GPU. Daarbij heb ik gekozen voor een 2TB Seagate schijf, en een Crucial MX300 275GB SSD schijf. De SSD is vooral voor Windows en de programma's, games opstarten via HDD is voor mij geen probleem, een beetje geduld kan geen kwaad haha.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies vooral voor merken die een beetje bekend zijn, of waar genoeg (reviews) over te vinden zijn. Mijn samengestelde setup bestaat uit: Intel (CPU), MSI (MOBO), Gigabyte/Nvidia (GPU), Seagate (HDD), Cooler Master (case), Logitech (muis en webcam), Iiyama (monitor), ARCTIC (CPU koeler), Razer (toetsenbord en headset), G.Skill (RAM), Samsung (dvd drive), Corsair (voeding), en Crucial (SSD).
Ik sta open voor merk suggesties, mits er genoeg over het betreffende merk/product te vinden is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dus graag gamen op een 1440p scherm. En natuurlijk is het leuk als ik de game settings dan ook op High of Ultra kan zetten qua graphics. Is dit te doen met mijn setup of zou ik dan toch al over het budget heen moeten?

Ga je overklokken?
Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mijn setup is hier wel naar samengesteld. Levert het veel snelheidswinst op bij gamen en/of editing/rendering? Als dat zo is dan wil ik zeker wel gaan overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht een advies over de samenstelling van CPU, MOBO e.d. Kan er iets beter? Krijg ik eventueel bij een ander onderdeel meer bang for buck? Is de voeding zo slecht dat deze beter vervangen kan worden?
Tevens vraag ik me af, is dit een goed 1440p scherm voor gaming/editing/rendering?
Daarbij verwacht ik ook een korte uitleg waarom iets eventueel anders kan, of vervangen moet worden voor een ander product etc.

Mijn samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 124,55€ 124,55
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 470,69€ 470,69
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,49€ 70,49
1Cooler Master Silencio 452€ 64,95€ 64,95
1Logitech HD Webcam C270 (Zwart)€ 27,90€ 27,90
1Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart€ 321,79€ 321,79
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,95€ 32,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Razer BlackWidow Ultimate 2016 (Qwerty)€ 112,95€ 112,95
1G.Skill Ripjaws V F4-2800C15D-16GVR€ 77,99€ 77,99
1Razer Kraken USB€ 49,-€ 49,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 17,50€ 17,50
1Corsair CX430M€ 49,50€ 49,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.865,11

Het is dus niet perse noodzakelijk om tot het maximum van mijn budget te gaan
Edit: Eventueel hier een pcpartpicker linkje mocht iemand iets willen veranderen en checken op 'compatibility issues': http://pcpartpicker.com/user/MichaelW1998/saved/mHvVnQ

[ Voor 1% gewijzigd door michaelw1998 op 16-10-2016 12:10 . Reden: Toch maar even de 'italic' stijl weggehaald ]

Verwijderd

Een i7 is met de genoemde taken goed te verantwoorden net als overklokken. Met beeldbewerking kan je wel profijt hebben van een wat hogere coresnelheid en de meerprijs valt met dit budget procentueel wel mee. Ik adviseer met overklokken een ander moederbord met een wat ruimere stroomvoorziening pricewatch: ASRock Z170 Extreme4 zodat de overklok stabiel draait.
Seagate is kwalitatief de minste van de grote hdd fabrikanten. Mijn voorkeur ligt bij een pricewatch: Toshiba P300 (Retail), 2TB, pricewatch: Toshiba E300 (Retail), 2TB en pricewatch: WD Blue WD20EZRZ, 2TB
Voor weinig meer dan de Silencio 452 heb je een kwalitatief betere, stillere en ruimere pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black. Vooral het wegwerken van kabels is in de Nanoxia een verademing tov de Silencio.
Een CX430M is niet van goede kwaliteit en mist ondersteuning voor C6/C7. Voeding advies en informatie topic - Deel 33 Met jou budget moet je eigenlijk niets minder willen dan een heel goede pricewatch: Corsair RM550x met 10 jaar garantie.
De gekozen monitor is TN. Daarmee mis je wel wat beeldkwaliteit tov IPS, PLS en AMVA zoals kleurweergave en kijkhoeken. Kijk eens of er in https://tweakers.net/cate...GDtuFxZQ8lh8HKSGvqmuVtewM wat voor je bij staat. Desnoods door het overklokken te laten vallen en een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed met pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P en pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 te nemen.

• michaelw1998
Allereerst bedankt voor je reactie! Qua scherm even snel gekeken (neem er straks wat meer tijd voor), maar dan zie ik vooral schermen met iets meer inputlag (6 ms), zoals bijvoorbeeld bij deze Dell Ultrasharp.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Zijn de schermen, zoals bijvoorbeeld bovengenoemde schermen, ook geschikt voor gaming?

[ Voor 5% gewijzigd door michaelw1998 op 16-10-2016 12:42 ]

Verwijderd

Dat is niet de inputlag maar de reactietijd van het paneel. 6 ms is gewoon goed en ruim voldoende voor een paneel met 60 of 75 Hz. De reactietijd is overigens de opgave van de fabrikant en moet je niet al te serieus nemen. Daarvoor kan je beter een goede review raadplegen http://www.tftcentral.co.uk/reviews_index.htm#d

Een monitor als de Dell U2515H is prima geschikt om op te gamen.

• michaelw1998
Duidelijk!
En mijn cpu koeler, de Arctic freezer i32, kan deze een i7-6700K goed genoeg koelen met overclock?