Facetime opent bij intikken van de "f" in zoekbalk Chrome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauline_macbook
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-02-2021
Recent heb ik gemerkt dat als ik in de zoekbalk van Google Chrome de " f " intyp en dan op Enter druk, dat Facetime wordt geopend op mijn Macbook Pro. Hetzelfde heb ik voor als ik de letter " c " typ in de zoekbalk van Chrome en daarna op Enter druk, dan word de Chess.app geopend.

Ik dacht dat het lag aan een shortcut die ingeschakeld was. Ik heb gekeken bij Systeemvoorkeuren > Toetsenbord > Toetsencombinaties, maar ik heb nergens iets teruggevonden over een shortcut die Facetime of de Chess.app opent. Ook niet bij de instellingen van de apps zelf.

Weet er iemand waaraan het zou kunnen liggen?

Bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:47
Ik vermoed dat er een plug-in/extensie in Chrome de oorzaak is. Probeer het eens in Chrome Safe Mode (de meeste plug-ins staan dan uit).
Op de volgende pagina vind je nog wat meer mogelijkheden http://www.howtogeek.com/...ensions-in-google-chrome/

[ Voor 7% gewijzigd door Sepio op 16-10-2016 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Wat een vreemd, maar interessant, probleem. Dit doet hij enkel en alleen in Chrome? Je zou bijna denken dat de zoekbalk en Spotlight vreemd aan elkaar zijn gekoppeld. Als je "Programma's" uitvinkt onder Systeemvoorkeuren > Spotlight > Zoekresultaten, doet hij dit dan nog?

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."