Goedemorgen allemaal,
Ik ben een filmliefhebber en was ook blij toen ik vorig jaar verhuisde dat in het nieuwe huis alles al aanwezig was voor een goede film beleving (beamer, receiver, speakers)
Echter vallen de speakers mij een beetje tegen, mijn referentie is dan voornamelijk een Logitech Z906 die ik al die jaren daarvoor gebruikte. Deze klinkt een stuk helderder, de bas is een stuk beter gedefinieerd en "schoner" en overal gewoon een betere ervaring dan de Harman Kardon HKTS9b (2010) 5.1 die nu in de woonkamer hangen.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe 5.1 set, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik totaal geen audiofiel ben, dus hele subtiele aspecten in geluid zullen mij niet direct opvallen.
Wat ik nu heb staan:
- Receiver: Denon AVR-X2200W
- Speakers (5.1): Harman Kardon HKTS9b (2010)
- Voornaamste source: Nvidia Shield TV met PLEX of PS4 als Bluray speler
Ik zoek een?
Mooie 5.1 speaker set
Wat is je budget?
Ongeveer €500, nieuw of tweedehands maakt mij niet zoveel uit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zal voornamelijk zijn om films te kijken waarvan de meeste wel een DTS-HD of equivalent aan audio track hebben, maar ook af en toe muziek natuurlijk
Wat heb je zelf al gevonden?
Veel te veel
Tot zover, al een mooie tweedehands kef kht 2005 zien staan, is dat wat?
Heel graag zou ik wat advies krijgen van de experts hier. Ik weet dat €500 niet heel veel is voor een compleet speaker systeem, maar men moet ergens beginnen, upgraden in de toekomst kan altijd nog.
Alvast bedankt!
Ik ben een filmliefhebber en was ook blij toen ik vorig jaar verhuisde dat in het nieuwe huis alles al aanwezig was voor een goede film beleving (beamer, receiver, speakers)
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe 5.1 set, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik totaal geen audiofiel ben, dus hele subtiele aspecten in geluid zullen mij niet direct opvallen.
Wat ik nu heb staan:
- Receiver: Denon AVR-X2200W
- Speakers (5.1): Harman Kardon HKTS9b (2010)
- Voornaamste source: Nvidia Shield TV met PLEX of PS4 als Bluray speler
Ik zoek een?
Mooie 5.1 speaker set
Wat is je budget?
Ongeveer €500, nieuw of tweedehands maakt mij niet zoveel uit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zal voornamelijk zijn om films te kijken waarvan de meeste wel een DTS-HD of equivalent aan audio track hebben, maar ook af en toe muziek natuurlijk
Wat heb je zelf al gevonden?
Veel te veel

Tot zover, al een mooie tweedehands kef kht 2005 zien staan, is dat wat?
Heel graag zou ik wat advies krijgen van de experts hier. Ik weet dat €500 niet heel veel is voor een compleet speaker systeem, maar men moet ergens beginnen, upgraden in de toekomst kan altijd nog.
Alvast bedankt!
[ Voor 78% gewijzigd door Flight777 op 16-10-2016 12:44 ]