Apple Smart Battery Case goed voor iPhone batterij zelf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb voor mijn iphone 7 een originele apple smart battery case gekocht.
Maar wanneer ik de iphone in de case steek, dan verschijnt het oplaad icoontje (bliksem) continu naast het batterij icoon van de iphone batterij zelf tot dat de iphone terug uit de case wordt gehaald.
Betekent dit dat de batterij van de iphone zelf continu wordt bijgeladen tot 100% door de batterij van de case?
Want anders zou het oplaad icoontje niet verschijnen als de iphone in de case zit.
En is dat dan niet ongezond voor de iphone batterij dat die continu wordt opgeladen tot 100%?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Marc19700 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:44:
Ik heb voor mijn iphone 7 een originele apple smart battery case gekocht.
Maar wanneer ik de iphone in de case steek, dan verschijnt het oplaad icoontje (bliksem) continu naast het batterij icoon van de iphone batterij zelf tot dat de iphone terug uit de case wordt gehaald.
Betekent dit dat de batterij van de iphone zelf continu wordt bijgeladen tot 100% door de batterij van de case?
Want anders zou het oplaad icoontje niet verschijnen als de iphone in de case zit.
En is dat dan niet ongezond voor de iphone batterij dat die continu wordt opgeladen tot 100%?
Software en de batterijen van tegenwoordig houden dat zelf bij. Je batterij wordt dus niet continu opgeladen als hij al 100%

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als de interne batterij vol is, zal deze niet meer opladen. De telefoon werkt dan volledig op externe voeding.

Als hij toch doorgaat met opladen is hij defext en krijg je Note 7 taferelen. En dat wil niemand.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 16-10-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Super bedankt voor de info.
Want ik vond het al vreemd dat het oplaadicoontje naast het batterij icoontje van de interne iphone batterij stond.
Terwijl de iphone of batterij case niet aan de stroomadapter hangt.
Daarom was ik bang dat de interne iphone batterij misschien continu bijgeladen werd door de batterij van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Marc19700 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:38:
Super bedankt voor de info.
Want ik vond het al vreemd dat het oplaadicoontje naast het batterij icoontje van de interne iphone batterij stond.
Terwijl de iphone of batterij case niet aan de stroomadapter hangt.
Daarom was ik bang dat de interne iphone batterij misschien continu bijgeladen werd door de batterij van de case.
Dat icoon gaf vroeger alleen aan als er geladen werd tegenwoordig heeft het een dubbele functie door de battery case.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Dan ben ik nu gerustgesteld.
Want ik dacht dat anders mijn interne batterij in de iphone misschien snel zou slijten door het gebruik van een batterij case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Ik merk op dat wanneer de batterij van de case leeg is 0%, dan verdwijnt het oplaadicoontje (bliksem) naast het batterijicoontje van de interne iphone batterij.
Zou dit dan toch betekenen dat de interne batterij van de iphone continu bijgeladen wordt door de batterij van de case, totdat de batterij van de case leeg is.
En daardoor de interne iphone batterij sneller gaat slijten omdat deze continu wordt bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Het bliksem icoontje is een indicator voor externe voeding. De battery case is voor de iPhone een externe voeding.
De iPhone stopt vanzelf met het opladen van de interne batterij als hij vol is.

De iPhone regelt het opladen van de batterij zelf. De adapter of battery case heeft daar geen invloed op.
Behalve natuurlijk het communiceren van het maximumvermogen zodat de adapter niet is overbelast.

Zie de grafiek met oplaadvermogen over 3 uur. Het vermogen bouwt vanzelf af.
http://www.anandtech.com/...d-iphone-6s-plus-review/8

Accu's in telefoons zijn geen domme nicd accu's meer welke met een eenvoudige voeding direct werden opgeladen. De accu bevat een beveiligingschip en de telefoon een power management controller welke de accu continu controleert en de capaciteit volgt. Dat moet, want als deze elektronica niet goed werkt heeft dat rampzalige gevolgen.

[ Voor 42% gewijzigd door jeroen3 op 20-10-2016 12:54 . Reden: +bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De telefoon stopt inderdaad met laden, maar ik heb wel altijd begrepen dat het niet heel goed is voor een accu als deze gedurende hele lange periodes volledig gevuld is?

Iets met een ballon die permanent opgeblazen is.. die wordt groter en daardoor verlies je capaciteit als de ballon bijna leeg is. Heb altijd begrepen dat hetzelfde opgaat voor accu's?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Bedankt.
Dus als ik het goed begrijp, dan wordt de iphone eerst gewoon rechtstreeks gevoed door de externe batterij case en pas daarna als deze leeg is gaat hij over op de interne iphone batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372672

Het is altijd beter om de accu dicht bij de 100% te laten dan onder de 30%.

Velen denken dat eerst helemaal leeg en dan weer helemaal vol het beste is. Dit is absoluut funest voor Lithium accu's. Je accu slijt dan heel snel.

Ook de filosofie dat je dan minder vaak je accu oplaadt en hij daarom niet "lui" wordt is onzin.

Opladen van 0-100% staat voor 1 load cycle.

Opladen van 50-100% staat voor 0.5 load cycle.

Wil je je accu in goede conditie houden kan je beter 2x van 50-100% opladen dan 1x van 0-100.

Overigens kan je de accu niet "over chargen". Dus 's nachts in de oplader is niet slecht voor de accu. Bij 100% werkt de telefoon volledig op de externe bron en wordt de accu ontzien. Voor laptops geldt dus ook: zoveel mogelijk op de oplader werken.

Jouw Apple case zal dus jouw iPhone accu enigzins ontzien van slijtage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marc19700 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:58:
Bedankt.
Dus als ik het goed begrijp, dan wordt de iphone eerst gewoon rechtstreeks gevoed door de externe batterij case en pas daarna als deze leeg is gaat hij over op de interne iphone batterij?
Lijkt mij wel ja. Simpel uit te testen.. laad je iPhone op tot 100%. Sluit de case aan en haal hem halverwege de dag eraf.. Je iPhone accu zou dan nog steeds 100% zijn.

Zelfde advies geldt ook voor de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Ja, ik had de werking verkeert ingezien.
Ik dacht dat de iphone altijd de interne batterij gebruikte en dat de batterij van de case dan continu de interne batterij van de iphone bij oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Mijn iphone 7 batterij was nu nog 60% opgeladen en ik steek de iphone in de apple battery case en daarna begon het percentage van de iphone batterij te stijgen tot 100%.
Dus is het toch wel degelijk zo, dat de batterij case de inwendige batterij van de iphone oplaad en dus deze steeds op 100% houd.
Dus als de inwendige iphone batterij 1% zou zakken, dan laad de batterij case deze dus onmiddelijk weer terug op naar 100%.
Dit kan toch niet echt goed zijn voor de inwendige iphone batterij lijkt mij.
Want dit lijkt hetzelfde dan wanneer de inwendige iphone batterij zonder batterij case 1% zakt en men hem dan telkens aan de lader hangt om die 1% er terug bij te laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Marc19700 op 05-11-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 372672 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:24:
Het is altijd beter om de accu dicht bij de 100% te laten dan onder de 30%.

Velen denken dat eerst helemaal leeg en dan weer helemaal vol het beste is. Dit is absoluut funest voor Lithium accu's. Je accu slijt dan heel snel.

Ook de filosofie dat je dan minder vaak je accu oplaadt en hij daarom niet "lui" wordt is onzin.

Opladen van 0-100% staat voor 1 load cycle.

Opladen van 50-100% staat voor 0.5 load cycle.

Wil je je accu in goede conditie houden kan je beter 2x van 50-100% opladen dan 1x van 0-100.

Overigens kan je de accu niet "over chargen". Dus 's nachts in de oplader is niet slecht voor de accu. Bij 100% werkt de telefoon volledig op de externe bron en wordt de accu ontzien. Voor laptops geldt dus ook: zoveel mogelijk op de oplader werken.

Jouw Apple case zal dus jouw iPhone accu enigzins ontzien van slijtage
Dat is niet waar. Het is funest voor accu's om constant aan de adapter te hangen.
Zeker voor laptops. Daarom raadt Apple bij de macbooks bijvoorbeeld ook aan om deze absoluut niet constant aan de lader te houden, maar liever zelfs als ie vol is weer los te koppelen en pas na een tijdje weer aan het lichtnet te koppelen.
Je moet dus helemaal niet zoveel mogelijk aan de lader werken...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:41:
[...]

Dat is niet waar. Het is funest voor accu's om constant aan de adapter te hangen.
Zeker voor laptops. Daarom raadt Apple bij de macbooks bijvoorbeeld ook aan om deze absoluut niet constant aan de lader te houden, maar liever zelfs als ie vol is weer los te koppelen en pas na een tijdje weer aan het lichtnet te koppelen.
Je moet dus helemaal niet zoveel mogelijk aan de lader werken...
Dat is dus contra met wat ik laatst las.. ik zal het eens opzoeken...

Want door op de lader te werken blijft de accu op 100% en scheelt dat dus load cycles.. en het aantal load cycles bepaalt onder andere de staat van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Bob Popcorn

Plop!

Anoniem: 372672 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:03:
[...]

Dat is dus contra met wat ik laatst las.. ik zal het eens opzoeken...

Want door op de lader te werken blijft de accu op 100% en scheelt dat dus load cycles.. en het aantal load cycles bepaalt onder andere de staat van de accu.
Apple raadt aan om "gewoon te werken" met je spullen. Dus 's ochtends in je tas mee naar kantoor/school, en daar op de batterij te gebruiken. Het is sowieso totaal onzinnig om een laptop die 12 uur mee gaat op de batterij continue aan de stroom te gebruiken.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bob Popcorn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:33:
[...]

Apple raadt aan om "gewoon te werken" met je spullen. Dus 's ochtends in je tas mee naar kantoor/school, en daar op de batterij te gebruiken. Het is sowieso totaal onzinnig om een laptop die 12 uur mee gaat op de batterij continue aan de stroom te gebruiken.
IMO is het ook totaal onzinnig om op een accu te werken als je 12 uur per dag een stroomvoorziening naast je hebt.

Maargoed.. ik las dus ooit ergens een heel epistel dat het beter is om zo min mogelijk op de accu te werken en je accu niet onder de 20% te laten komen..

Nu lees ik weer; nee: blijf het liefst tussen de 50-80%

Ik vind dit een interessant vraagstuk... en vraag me af of er nu duidelijke consensus bestaat :+
The rule with Li-ion batteries is to keep them 50% or more most of the time. When it drops below 50% top it up a little if you can. A little a few times a day seems to be the optimum to aim for.
But don’t charge it all the way to 100%. It won’t be fatal to your battery if you do a full recharge – most of us are forced to do this every now and again in emergencies. But constantly doing a full recharge will shorten the battery’s lifespan.
So a good range to aim for when charging a Li-ion battery is from about 40% to 80% in one go. Try not to let the battery drop below 20%.
Ok dus je werkt 8 uur per dag op je Macbook.. wat is beter?

A: Je Macbook 8 uur lang aan de oplader hebben. Dus voortdurend 100% laten

B: Steeds een uurtje op de accu werken en dan weer even opladen naar 80% en weer loskoppelen?

Ik denk nog steeds dat A beter is. Na 10x 10% opladen heb je toch één charge-cycle erbij.. niet dan!?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 08-11-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Bob Popcorn

Plop!

Anoniem: 372672 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:38:
[...]

IMO is het ook totaal onzinnig om op een accu te werken als je 12 uur per dag een stroomvoorziening naast je hebt.

Maargoed.. ik las dus ooit ergens een heel epistel dat het beter is om zo min mogelijk op de accu te werken en je accu niet onder de 20% te laten komen..

Nu lees ik weer; nee: blijf het liefst tussen de 50-80%

Ik vind dit een interessant vraagstuk... en vraag me af of er nu duidelijke consensus bestaat :+

[...]

Ok dus je werkt 8 uur per dag op je Macbook.. wat is beter?

A: Je Macbook 8 uur lang aan de oplader hebben. Dus voortdurend 100% laten

B: Steeds een uurtje op de accu werken en dan weer even opladen naar 80% en weer loskoppelen?

Ik denk nog steeds dat A beter is. Na 10x 10% opladen heb je toch één charge-cycle erbij.. niet dan!?
Mja, let op. Dit is idd klare informatie, maar wie zegt er dat de interne circuits van je laptop daar niet voor zorgen? In de meeste LiPo/Li-Ion accu's zitten intelligente circuits die te ver ontladen voorkomt. De genoemde percentages hoeven dus niet de weergegeven percentages in de software te vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld: je accu mag niet lager dan 20% ontladen worden. MacOSX of iOS geeft op 20% gewoon 0% aan en je laptop sluit af.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Ik vraag me dus ook nog steeds af of het niet slecht is voor de inwendige iphone batterij, dat de batterij van de iphone batterij case de inwendige iphone batterij continu bijlaad tot 100%?
Want dat is wat er nu wel degelijk gebeurt wanneer ik mijn iphone in de apple smart battery case heb zitten.
Als de inwendige iphone batterij 1% zakt, dan wordt die 1% onmiddelijk door de battery case terug bij opgeladen.
En dit gaat dan dus zo continu door totdat de batterij van de case leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Marc19700 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:18:
Als de inwendige iphone batterij 1% zakt, dan wordt die 1% onmiddelijk door de battery case terug bij opgeladen.
Dat heeft een onmeetbare invloed op de levensduur van je batterij. Immers, 's nachts liggen talloze telefoon ook meerdere uren "te veel" aan de oplader, en dit is nog geen probleem gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen3 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:46:
[...]

Dat heeft een onmeetbare invloed op de levensduur van je batterij. Immers, 's nachts liggen talloze telefoon ook meerdere uren "te veel" aan de oplader, en dit is nog geen probleem gebleken.
Precies.. over charging kan niet. Dus daarom vind ik het een raar advies om niet aan de oplader te werken met je laptop. 100% opgeladen en aan het netsnoer betekent gewoon dat de hardware direct wordt gevoed door de adapter.. niet door de accu die dan als een soort doorgeefluik fungeert en dus stroom verbruikt en weer gelijk wordt bijgeladen.

M.a.w. : werk jij altijd op het lichtnet. dan zal de accu niet slijten. (stelling).
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bob Popcorn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:04:
[...]

Mja, let op. Dit is idd klare informatie, maar wie zegt er dat de interne circuits van je laptop daar niet voor zorgen? In de meeste LiPo/Li-Ion accu's zitten intelligente circuits die te ver ontladen voorkomt. De genoemde percentages hoeven dus niet de weergegeven percentages in de software te vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld: je accu mag niet lager dan 20% ontladen worden. MacOSX of iOS geeft op 20% gewoon 0% aan en je laptop sluit af.
Met mijn iPhone 6 was ik altijd in de veronderstelling dat helemaal leeg en dan weer helemaal vol beter is dan steeds even opladen. Na één jaar was de accu helemaal verpest en viel bij 10% al uit, daarna al bij 20% en na verloop van tijd zelfs bij 25%. Ik heb de batterij vervangen en liet deze nooit meer onder de 20% komen en laadde hem regelmatig bij. De accu was na één jaar slechts 5% versleten (battery life app).

Het is duidelijk dat onder de 20% dus niet goed is voor de accu... nu vraag ik me af of boven de 80% ook minder goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het punt is vziw dat er de hele tijd spanning op de accu blijft staan. Er loopt dus constant stroom doorheen. En dat is slecht voor je accu. Dit moet zo wel omdat als je de plug eruit trekt het apparaat *direct* vanaf de accu stroom moet hebben. Als een UPS, zegmaar.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
De app "Battery Life" van "Robert Tkotzyk" geeft ruwe gegevens. Ik kan hem alleen niet meer vinden in de de store. Wel veel apps die erop lijken, maar die geven geen ruwe gegevens.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/24jnv48a012d3q4/battery%20life%20robert%20tkotzyk.jpg

*ah, leuk... verkeerde topic. Hoewel nog steeds enigzins relevant, ik laat hem staan.*

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 09-11-2016 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhatsappHack schreef op woensdag 09 november 2016 @ 04:19:
Het punt is vziw dat er de hele tijd spanning op de accu blijft staan. Er loopt dus constant stroom doorheen. En dat is slecht voor je accu. Dit moet zo wel omdat als je de plug eruit trekt het apparaat *direct* vanaf de accu stroom moet hebben. Als een UPS, zegmaar.
makes sense...

Ik zal mijn iPhone 's nachts dus niet meer aan de lader leggen en hem gewoon continu tussen de 40-90% laten.

Binnenkort ga ik zelfs maar eens wat onderzoeken lezen wat nou wijsheid is. Voorlopig hebben we nog wel even te maken met li-ion batterijen
Pagina: 1