Goedemorgen tweakers,
Ik wil Battlefield 1 gaan spelen op mijn oude pc'tje, daarom kan het handig zijn om mijn CPU over te klokken. Maar ik krijg dit beestje niet verder dan 3.4 Ghz( standaard is 3.0). Zodra ik boven de 3.4 Ghz kom word mijn systeem instabiel. Als ik hem bijvoorbeeld op 3.6 Ghz zet met een vcore van 1.37 dan boot windows normaal, maar als ik een spel ga spelen dan crasht die binnen 10 min. Ik heb al geprobeerd te spelen met de FSB, multiplier en de vcore,LLC. De meeste settings laat ik op auto staan.
Op 3.4 Ghz draait die op een FSB van 380x9 multi en een Vcore van 1.275. Ram op 761 Mhz.
Heb ik gewoon de maximale overclock voor mijn systeem behaald?
Of moetik sommige settings manual aanpassen?
Mijn setup :
Mobo :Asus P5KE wifi app (lga 775)
Cpu :Xeon X5450
Ram: Kingston PC2 6400 8Gb
Gpu : HD 7950
Voeding :Antec Neo 620 watt
Case : Antec three hundred
Koeler : Scythe Mugen/Infinity
De temperaturen zijn prima trouwens op 3.4 Ghz.
Ook ben ik tamelijk nieuw met overclocken, ik doe het minder dan een jaar.
Ik wil trouwens binnen een jaar mijn mobo en cpu upgraden, maar voor nu wil ik nog de laatste restjes uit systeem slepen.
Ik wil Battlefield 1 gaan spelen op mijn oude pc'tje, daarom kan het handig zijn om mijn CPU over te klokken. Maar ik krijg dit beestje niet verder dan 3.4 Ghz( standaard is 3.0). Zodra ik boven de 3.4 Ghz kom word mijn systeem instabiel. Als ik hem bijvoorbeeld op 3.6 Ghz zet met een vcore van 1.37 dan boot windows normaal, maar als ik een spel ga spelen dan crasht die binnen 10 min. Ik heb al geprobeerd te spelen met de FSB, multiplier en de vcore,LLC. De meeste settings laat ik op auto staan.
Op 3.4 Ghz draait die op een FSB van 380x9 multi en een Vcore van 1.275. Ram op 761 Mhz.
Heb ik gewoon de maximale overclock voor mijn systeem behaald?
Of moetik sommige settings manual aanpassen?
Mijn setup :
Mobo :Asus P5KE wifi app (lga 775)
Cpu :Xeon X5450
Ram: Kingston PC2 6400 8Gb
Gpu : HD 7950
Voeding :Antec Neo 620 watt
Case : Antec three hundred
Koeler : Scythe Mugen/Infinity
De temperaturen zijn prima trouwens op 3.4 Ghz.
Ook ben ik tamelijk nieuw met overclocken, ik doe het minder dan een jaar.
Ik wil trouwens binnen een jaar mijn mobo en cpu upgraden, maar voor nu wil ik nog de laatste restjes uit systeem slepen.
[ Voor 6% gewijzigd door PEBKAC op 16-10-2016 10:23 ]