Ik heb een Asus k72JR 17 inch laptop gekocht via marktplaats met de volgende specificatie's (Het was bekend bij mij dat de laptop dit probleem heeft toen ik hem kocht)
:
Windows 10 (ook Windows 7 geprobeerd)
I3 350M
HM55
4GB DDR3
De laptop werkt perfect met oplader zonder accu erin.
Als ik de laptop start met accu en oplader erin, komt deze bij het laadicoon van windows aan, vervolgens duurt dit een paar seconden en gaat de fan 100% blazen en valt de laptop uit.
Als in in Windows zit zonder accu met oplader en ik doe de accu erin gaat de fan 100% blazen en valt de laptop uit.
Hetzelfde gedrag komt trouwens ook voor met alleen de accu zonder oplader.
Het vreemde is nu dat de laptop met accu wel goed draait in de Bios, ook veilige modus start de laptop correct op met accu. Nu heb ik gisteren in plaats van Windows 10, Windows 7 geïnstalleerd dit gaat ook goed met de accu erin. Maar zodra Windows 7 geinstalleerd is en hij wil opstarten gaat de laptop weer uit...
Tijdens de installatie van Windows 7 heeft de laptop ook even alleen op de accu gedraaid ook in Bios lukt dat, we hebben ook de accu doorgemeten. Deze geeft wel voldoende stroom.
Wat ik geprobeerd heb:
Windows 7 in plaats van Windows 10.(geen verbetering)
Stuurprogramma Accu verwijderd en door Windows zelf laten installeren. (geen verbetering)
Veilige modus opstarten (werkt correct)
Temperaturen bekeken (geen rare dingen)
In de Bios opstarten (werkt correct)
Bios versie geupdate met deze versie: BIOS 212
Het gaat om de volgende accu:
Replace: A32-N71 Rating: 11.1V @ 4400mAh (49WH), op de volgende link vindt ik volgens mij dezelfde:
https://viadennis.nl/accu/asus/k+series/K72jr/VAAS_A32-K72_5200.html
...
:
Windows 10 (ook Windows 7 geprobeerd)
I3 350M
HM55
4GB DDR3
De laptop werkt perfect met oplader zonder accu erin.
Als ik de laptop start met accu en oplader erin, komt deze bij het laadicoon van windows aan, vervolgens duurt dit een paar seconden en gaat de fan 100% blazen en valt de laptop uit.
Als in in Windows zit zonder accu met oplader en ik doe de accu erin gaat de fan 100% blazen en valt de laptop uit.
Hetzelfde gedrag komt trouwens ook voor met alleen de accu zonder oplader.
Het vreemde is nu dat de laptop met accu wel goed draait in de Bios, ook veilige modus start de laptop correct op met accu. Nu heb ik gisteren in plaats van Windows 10, Windows 7 geïnstalleerd dit gaat ook goed met de accu erin. Maar zodra Windows 7 geinstalleerd is en hij wil opstarten gaat de laptop weer uit...
Tijdens de installatie van Windows 7 heeft de laptop ook even alleen op de accu gedraaid ook in Bios lukt dat, we hebben ook de accu doorgemeten. Deze geeft wel voldoende stroom.
Wat ik geprobeerd heb:
Windows 7 in plaats van Windows 10.(geen verbetering)
Stuurprogramma Accu verwijderd en door Windows zelf laten installeren. (geen verbetering)
Veilige modus opstarten (werkt correct)
Temperaturen bekeken (geen rare dingen)
In de Bios opstarten (werkt correct)
Bios versie geupdate met deze versie: BIOS 212
Het gaat om de volgende accu:
Replace: A32-N71 Rating: 11.1V @ 4400mAh (49WH), op de volgende link vindt ik volgens mij dezelfde:
https://viadennis.nl/accu/asus/k+series/K72jr/VAAS_A32-K72_5200.html
...
[ Voor 5% gewijzigd door Pyromagic op 16-10-2016 09:42 ]