Apple Time Capsule is kapot en wil geen Apple meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-07 23:04
Mijn vraag
Mijn Apple TimeCapsule is kapot maar wil die niet vervangen door een nieuwe TimeCapsule. Welke router is meest geschikt voor Ziggo 500Mbit 150Mbit.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Cisco Ziggo router waarvan de wifi uit staat. Ik heb een netgear switch en alles wat op ethernet aangesloten kan zijn is op ethernet aangesloten. (TV, Ziggo Horizon, PS4, Wii U, Sonos)

Op draadloos netwerk zijn de volgende devices aangesloten

3 Macs, 4 iPhones, 2 iPads, thermostaat & stofzuiger (of hebben die nog geen wifi)

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er staat zo veel op internet en er zijn zoveel verschillende soorten routers dat ik door de routers de antennetjes niet meer zie.

Coolblue heeft nu een aanbieding op lynksys maar ik weet niet of ik nu 150 of 350 euro moet uitgeven aan een router!

Nu hangt alles aan een airport express en dat voldoet zeker niet!
...

[ Voor 0% gewijzigd door KaiTak op 20-10-2016 07:56 . Reden: typo ]

Beste antwoord (via KaiTak op 20-10-2016 08:00)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:49
Waarom zou je een router kopen als je er een gratis van je provider krijgt?

Laat me raden, je bent niet tevreden over de wifi?
Oplossing plaatst een accesspoint bij, bijvoorbeeld deze.

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Prima AP voor 49 euro

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 07:50
Heb je voldoende wifi bereik ? Zo niet dan zou ik een amplifi van Ubiquiti adviseren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:49
Waarom zou je een router kopen als je er een gratis van je provider krijgt?

Laat me raden, je bent niet tevreden over de wifi?
Oplossing plaatst een accesspoint bij, bijvoorbeeld deze.

KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Prima AP voor 49 euro

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Timecapsule had prima wifi bereik. Cisco uitgezet omdat de wifi niet voldeed. Dus een acces punt hang je aan de cisco router en dat is dan je wifi punt als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KaiTak schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:59:
Timecapsule had prima wifi bereik. Cisco uitgezet omdat de wifi niet voldeed. Dus een acces punt hang je aan de cisco router en dat is dan je wifi punt als ik het goed begrijp.
Cisco? Sinds wanneer leverde Ziggo 500Mbps op een Cisco modem :? Ofwel je hebt geen 500Mbps, danwel heb je verkeerde modem - of het is geen Cisco. Geef eens duidelijk aan welke "Cisco" modem je meent te hebben?

En maak onderscheid tussen een router (verkeersregelaar tussen (bedrade) netwerken) en een AP. Heb je die Time Capsule als router of AP ingezet?

Tenslotte: je hebt het over 500Mbps, dat wil je ws bedraad halen, maar draadloos - >=500Mbps is haalbaar, maar dat stelt flinke eisen aan je clients en aan het signaal in alle ruimtes waar je die snelheid wilt halen. Wat zijn je exacte verwachtingen over performance (en met welke client devices)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Beste Tweaker

Je reactie komt nogal bot over. Niet iedereen is zo'n tweaker. Dus vriendelijk bedankt maar nee dank je. Laten we dit topic gewoon sluiten. Ik ga wel verder op onemorething...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

KaiTak schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:59:
Beste Tweaker

Je reactie komt nogal bot over. Niet iedereen is zo'n tweaker. Dus vriendelijk bedankt maar nee dank je. Laten we dit topic gewoon sluiten. Ik ga wel verder op onemorething...
Dus je komt op Tweakers, en bent vervolgens verbolgen als men op technisch niveau je probeert te helpen :?
Hier op tweakers verwachten toch wel enige basiskennis van hetgeen waar je mee bezig bent icm eigen initiatief. dion_b geeft aan dat er onduidelijkheid is mbt de informatie die je geeft en vraagt daar meer info om, zodat JIJ verder geholpen kan worden. Beetje raar om dan zo te reageren ..

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

KaiTak schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:59:
... Ik ga wel verder op onemorething...
Alsof die je iets anders dan Apple gaan aanraden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Het gaat om de manier waarop je hier soms wordt aangesproken. Komt denigrerend over. Dat kan ook op een andere manier.

Maar Ziggo Cisco modem met 500Mbit (typo) 150Mbit uit Bridge modus gehaald. Unifi Pro Access point aangesloten en een Netgear Gbit switch.

En nee ze hebben me geen Apple aangeraden.
Pagina: 1