Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met goede bouwkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Hij is hoofdzakelijk voor studie, dwz Google Chrome, OneNote, Word, Excel en Powerpoint.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 600€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, aangezien hij goed te vervoeren moet zijn wil ik niet groter dan 14 á 14,5" (afhankelijk van de rand om het scherm). Goede accuduur is een pré maar ik vind andere dingen belangrijker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Werkgeheugen lijkt me belangrijk, ben 8GB gewend op mijn desktop en zit al snel aan de 4-4,5GB dus 8GB lijkt me wel belangrijk. In ieder geval een laptop die dit heeft en/of waar dit makkelijk uit te breiden is (op een betrouwbare manier).
Ik was verder in het verleden nooit van fan van laptops, oa. vanwege de troep die er standaard op wordt meegeïnstalleerd, maar nu zal ik er ivm. studie toch wel aan moeten. Misschien heeft het ene merk ook minder 'troep' meegeïnstalleerd dan het andere, ik heb er geen verstand van.
Een SSD wil ik sowieso graag, als ik zie hoe langzaam laptops van anderen soms opstarten. 128GB is hiervoor meer dan genoeg.
De bouwkwaliteit is dan het puntje wat de doorslaggevende factor gaat geven denk ik. Hij moet graag enkele jaren meegaan, niet té zwaar zijn en een fijn touchpad hebben (die natuurlijk de functies van bewegingen met 2/3 vingers ondersteunt).
Ook heb ik slechte verhalen gelezen over Lenovo onder de BBG.

Ik kwam vandaag deze tegen: V&A aangeboden: HP Elitebook 840 G2 | Full HD | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD Denk dat deze tegen. Deze lijkt wel bij mijn wensen aan te sluiten, maar is wel tweedehands... ben toch wel enigszins huiverig, er kunnen natuurlijk wel sneller dingen kapot gaan met tweedehands oid. Weet iemand nog andere leuke alternatieven?

Edit: ohja, 802.11ac wifi zou ook mooi zijn aangezien ik dan thuis hogere snelheden kan halen :)

Bij voorbaat dank

[ Voor 1% gewijzigd door nino_070 op 16-10-2016 00:54 . Reden: toevoeging wifi ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zolang de laptop louter voor chrome en word gebruikt zal 4gb ram voldoende zijn. Dat je >4gb gewend bent wil niet meteen zeggen dat je het ook daadwerkelijk nodig hebt. Zeker met "simpel" office gebruik ga je dit niet tegenkomen.
Windows (maar ook b.v. Android) gooien het ram geheugen zo vol mogelijk omdat het een snelle manier is om eerder gebruikte data weer naar voren te toveren.
Maw, ram gaat snel volzitten met allerhande apps die je tussendoor hebt gestart maar waarschijnlijk niet direct weer nodig gaat hebben.

Verder kun je er gerust vanuitgaan dat elke laptop meerdere jaren meegaat. Je hebt sowieso 2 jaar garantie (sommige fabrikanten geven zelfs langer) dus daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.

Heb je volgens mij voldoende gegevens om een filtertje op de pricewatch te gooien :
- Max 600 euro
- Kleiner dan 15"
- Ssd >128gb
- Ram >4gb
- Ac Wi-Fi

Mbt geïnstalleerde bloatware. Dit geldt voor desktops evengoed als voor laptops. Gooi er gewoon een schone Windows 10 installatie overheen en alle bloatware is als sneeuw voor de zon verdwenen

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 16-10-2016 01:16 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• nino_070
Ja dan kom ik bijv uit op deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK006GMH)
Ziet er opzich prima uit, de touchpad zou ik kunnen testen in de Mediamarkt denk ik, maar de i3 processor, is dat geen probleem denken jullie? Ook ziet hij er niet heel dun uit (zit ook een flinke rand onder het scherm), maar daar moet wel overheen te komen zijn

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
nino_070 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:52:
Ik kwam vandaag deze tegen: V&A aangeboden: HP Elitebook 840 G2 | Full HD | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD Denk dat deze tegen. Deze lijkt wel bij mijn wensen aan te sluiten, maar is wel tweedehands... ben toch wel enigszins huiverig, er kunnen natuurlijk wel sneller dingen kapot gaan met tweedehands oid. Weet iemand nog andere leuke alternatieven?
Die Elitebook ziet er nog lang niet slecht uit. De bouwkwaliteit is goed van de Elitebook reeks en volgens de adverteerder heeft de laptop nog garantie tot 2018. Ik denk dat als je voor 550 euro een nieuwe laptop koopt je niet een kan krijgen van dezelfde bouwkwaliteit.

Als ik zo filter in de Pricewatch met de randvoorwaarden die je hebt kan ik niets vinden wat dan ook maar in de buurt kan komen.
Switchie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:10:
Zolang de laptop louter voor chrome en word gebruikt zal 4gb ram voldoende zijn. Dat je >4gb gewend bent wil niet meteen zeggen dat je het ook daadwerkelijk nodig hebt. Zeker met "simpel" office gebruik ga je dit niet tegenkomen.
Gooi eventjes 10 tabs open in Chrome. Is al je geheugen meteen weg. :P En dan hebben we het nog niet over het cachen wat Windows 10 doet om applicaties sneller te starten. Gelukkig is geheugen goedkoop en eenvoudig te plaatsen.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Ik zag deze Dell lattitude 5470 toevallig gister in de V&A, leek me ook een erg goede deal:

V&A aangeboden: Nieuwe Dell Latitude E5470 i5-6300U FHD-touch 256GB SSD 8GB RAM

Heb deze laptop zelf momenteel, over snelheid en bouwkwaliteit niet te klagen, ook is de laptop normaal gesproken erg stil. Wellicht net iets boven je budget maar de nieuwprijs die in de advertentie staat klopt wel. Dit is een 14 inch model met 1080p touchscreen. Zelf heb ik helaas een 720p scherm , maar de reviews die ik van dit scherm heb gehoord zijn overwegend positief.

Succes!

[ Voor 17% gewijzigd door sjenk op 16-10-2016 17:03 ]

• nino_070
CMD-Snake schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

Die Elitebook ziet er nog lang niet slecht uit. De bouwkwaliteit is goed van de Elitebook reeks en volgens de adverteerder heeft de laptop nog garantie tot 2018. Ik denk dat als je voor 550 euro een nieuwe laptop koopt je niet een kan krijgen van dezelfde bouwkwaliteit.

Als ik zo filter in de Pricewatch met de randvoorwaarden die je hebt kan ik niets vinden wat dan ook maar in de buurt kan komen.
Nouja, de Lenovo Ideapad waar ik in mijn vorige bericht naar linkte heeft even goede specificaties ongeveer toch, plus is nieuw.
sjenk schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:26:
Ik zag deze Dell lattitude 5470 toevallig gister in de V&A, leek me ook een erg goede deal:

V&A aangeboden: Nieuwe Dell Latitude E5470 i5-6300U FHD-touch 256GB SSD 8GB RAM

Heb deze laptop zelf momenteel, over snelheid en bouwkwaliteit niet te klagen, ook is de laptop normaal gesproken erg stil. Wellicht net iets boven je budget maar de nieuwprijs die in de advertentie staat klopt wel. Dit is een 14 inch model met 1080p touchscreen. Zelf heb ik helaas een 720p scherm (via mijn universiteit gekregen), maar de reviews die ik van dit scherm heb gehoord zijn overwegend positief.

Succes!
Die ziet er ook goed uit. Wel een raar verhaal, waarom zou hij nieuw in de doos 55% van de nieuwprijs kosten... Als het verhaal klopt, ben ik zeker geïnteresseerd.
Nadeel(tje) is wel dat hij 0,6mm groter is, en ook iets zwaarder dus

• CMD-Snake
nino_070 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:30:
Nouja, de Lenovo Ideapad waar ik in mijn vorige bericht naar linkte heeft even goede specificaties ongeveer toch, plus is nieuw.
De Ideapad is slappe consumenten hap in vergelijking met een Elitebook. Die zal echt niet het niveau hebben van een laptop die nieuw 1500 euro moet kosten. Voor 500-600 euro koop je behuizingen van goedkoop plastic, in het high-end zakelijk segment hebben we het dan over metalen of kunststof behuizingen. Er zit echt een wereld van verschil tussen. Indien je een laptop veel meeneemt krijgt de behuizing het zwaar voor zijn kiezen, je zal dan al heel snel dat verschil gaan merken.

• nino_070
CMD-Snake schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:41:
[...]

De Ideapad is slappe consumenten hap in vergelijking met een Elitebook. Die zal echt niet het niveau hebben van een laptop die nieuw 1500 euro moet kosten. Voor 500-600 euro koop je behuizingen van goedkoop plastic, in het high-end zakelijk segment hebben we het dan over metalen of kunststof behuizingen. Er zit echt een wereld van verschil tussen. Indien je een laptop veel meeneemt krijgt de behuizing het zwaar voor zijn kiezen, je zal dan al heel snel dat verschil gaan merken.
En die Dell Latitude, kan die tippen aan die bouwkwaliteit?

Verwijderd

Ik zou voor de elitebook gaan. Zeer goede bouwkwaliteit.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
nino_070 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:06:
[...]

En die Dell Latitude, kan die tippen aan die bouwkwaliteit?
Latitude is net zoals de Elitebook van HP de zakelijke serie van Dell. Beiden zijn qua bouwkwaliteit erg goed! Ik kan je de verkoper van de Elitebook ook erg aanraden, trouwens. Zelf een Latitude van gekocht. Daarnaast zijn beide laptops van vergelijkbare orde en staan ver boven de eerder genoemde Lenovo. Dit soort dingen zie je terug in bouwkwaliteit maar ook bijvoorbeeld een veel beter toetsenbord ed. Ik zou je aanraden dan wel de HP dan wel de Dell te kopen. Vaak heb je tweedehands ook nog wel garantie bij de fabriekant, moet je even informeren bij de verkoper.

• nino_070
Verona27 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Latitude is net zoals de Elitebook van HP de zakelijke serie van Dell. Beiden zijn qua bouwkwaliteit erg goed! Ik kan je de verkoper van de Elitebook ook erg aanraden, trouwens. Zelf een Latitude van gekocht. Daarnaast zijn beide laptops van vergelijkbare orde en staan ver boven de eerder genoemde Lenovo. Dit soort dingen zie je terug in bouwkwaliteit maar ook bijvoorbeeld een veel beter toetsenbord ed. Ik zou je aanraden dan wel de HP dan wel de Dell te kopen. Vaak heb je tweedehands ook nog wel garantie bij de fabriekant, moet je even informeren bij de verkoper.
Ja klopt, er staat bij de HP ook dat er nog garantie is inderdaad.
De HP vindt ik het mooiste model van de twee maar qua specificaties is de Dell duidelijk beter: hoger geklokt, nieuwere processor, meer opslagruimte, touchscreenfunctionaliteit.
Deze is bovendien ook nog nieuw, en de Elitebook is gebruikt. Dell heeft zodoende mijn voorkeur nu

• Verona27
nino_070 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Ja klopt, er staat bij de HP ook dat er nog garantie is inderdaad.
De HP vindt ik het mooiste model van de twee maar qua specificaties is de Dell duidelijk beter: hoger geklokt, nieuwere processor, meer opslagruimte, touchscreenfunctionaliteit.
Deze is bovendien ook nog nieuw, en de Elitebook is gebruikt. Dell heeft zodoende mijn voorkeur nu
Ik denk dat je met beiden niet echt fout kunt gaan. Zo te zien heeft de Dell ook nog gewoon garantie, dus lekker voor gaan! Sowieso veel beter dan de Lenovo of uberhaupt een nieuwe laptop die je ergens bij een winkel zou kunnen kopen.

• nino_070
V&A aangeboden: Dell Latitude E7470 (ultrabook) 14 Inch QHD Touch, i5, 256GB...

Deze is dan eigenlijk vergelijkbaar met de andere Dell Latitude, iemand enig idee wat het verschil is er tussen? Met name of hij misschien dunner en/of lichter is? Er staan veel minder specificaties namelijk en googlen levert me geen leverancier op die dit wel toelicht

• Verona27
nino_070 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:46:
V&A aangeboden: Dell Latitude E7470 (ultrabook) 14 Inch QHD Touch, i5, 256GB...

Deze is dan eigenlijk vergelijkbaar met de andere Dell Latitude, iemand enig idee wat het verschil is er tussen? Met name of hij misschien dunner en/of lichter is? Er staan veel minder specificaties namelijk en googlen levert me geen leverancier op die dit wel toelicht
Het verschil zit hem in het feit dat de 74serie te boek staat als ultraportable versus de 54serie die "mainstream" is. Dus het verschil zit hem met name in de compactheid van het apparaat.

• CMD-Snake
Verona27 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:52:
Het verschil zit hem in het feit dat de 74serie te boek staat als ultraportable versus de 54serie die "mainstream" is. Dus het verschil zit hem met name in de compactheid van het apparaat.
De 54xx serie is de 14 inch basis exemplaren.
De 55xx serie is de 15 inch basis exemplaren.

Deze serie vergelijkt het beste met de Probook serie van HP. De 64xx en 65xx serie ligt meer in lijn met de Elitebook serie van HP. De 74xx serie is de ultrabook serie van Dell. Deze kan je meer vergelijken met de Elitebook Folio modellen bij HP.

Met zowel een Latitude als een Elitebook koop je een laptop van goede kwaliteit.

• nino_070
Maar compctheid is wel belangrijk voor mij (klein mogelijke afmetingen en licht), kan ik dan dus beter voor de 74xx gaan?

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 20:59
Neem ook een kijkje naar de volgende laptop (pricewatch: Topstar U931. Ik heb hem zelf een tijdje terug in de UK laten samenstellen, maar laptopplus doet het ook. Het is echt een hele degelijke aluminium laptop, heeft wat weg van een MacBook Air zonder logo. Mat 1080p scherm en de verdere specs zijn dus zelf aan te geven. Ik ben er naar een jaar nog erg tevreden mee, het apparaat heeft nog geen mankementen vertoont ondanks dat ik hem soms ietwat zwaar belast (3D software op een zuinige pentium, waar een wil is is een weg ;])

Edit: grootste nadeel is de lange levertijd, kan enkele weken bedragen

[ Voor 5% gewijzigd door tenhagen12500 op 16-10-2016 19:41 ]

• nino_070
tenhagen12500 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:40:
Neem ook een kijkje naar de volgende laptop (pricewatch: Topstar U931. Ik heb hem zelf een tijdje terug in de UK laten samenstellen, maar laptopplus doet het ook. Het is echt een hele degelijke aluminium laptop, heeft wat weg van een MacBook Air zonder logo. Mat 1080p scherm en de verdere specs zijn dus zelf aan te geven. Ik ben er naar een jaar nog erg tevreden mee, het apparaat heeft nog geen mankementen vertoont ondanks dat ik hem soms ietwat zwaar belast (3D software op een zuinige pentium, waar een wil is is een weg ;])

Edit: grootste nadeel is de lange levertijd, kan enkele weken bedragen
Ziet er prachtig uit maar toch wel net boven budget. En ik heb liever 14" dan 13.3" trouwens ook

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 06:24

shinchan03

Niels

Sinds kort heb ik een E7470 van Dell, zeer degelijk apparaat met goede specificaties. Wat mij betreft een dikke aanrader. Op het moment worden er veel Dell lattitude laptops fors onder de prijs verkocht. Waarom weet ik niet, maar graag gebruik van gemaakt.

Verwijderd

Elitebook is te vergelijken met de 6/7k serie van Dell, niet met de 5000 serie. De 5000 serie is zoals CMD Snake aangeeft vergelijkbaar met de ProBook 600 serie. Ik zou in deze gaan voor een Elitebook 840 of E7470.

Lenovo kun je imo overslaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2016 21:34 ]

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-11 11:33
ik volg dit topic ook ff aangezien ik voor mijn studie ook een laptop wil aanschaffen.
Ook ik zoek een makkelijk mee te nemen en stevig apparaat en zie idd dat er veel Dell laptops worden aangeboden.
Ik twijfel zelf tussen 54 en de 74 serie...kan iemand naast het formaat en gewicht nog andere redenen geven voor de ene of andere serie te kiezen?

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
De E5470 en E7470 scheelt niet zoveel, beide modellen heb ik honderden van verkocht.
De 5000 serie komt standaard met 1 jaar garantie, de 7000 serie met 3 jaar. Beide on-site. Behalve gewicht en dikte zit er niet veel verschil tussen, de prijs van de E7470 is iets hoger.

Een Lenovo Thinkpad T460 of T460s is ook prima trouwens, bouwkwaliteit is gelijkwaardig aan Dell. De laptops van Dell zijn in de regel wel beter uit te breiden of te repareren dan die van Lenovo.

Wat betreft de laptops die ver onder de prijs worden aangeboden in de V&A en Marktplaats, vaak betreft het laptops afkomstig van grotere bedrijven die het bedrijfspand via de achterdeur/kofferbak weer verlaten hebben. Deze advertenties zijn herkenbaar aan dat het product zonder factuur of onder margeregeling verkocht wordt.

• MrGab
Duidelijk dus. beide series zijn gewoon goed voor mijn doeleinden.
Wat betreft de laptops die ver onder de prijs worden aangeboden in de V&A en Marktplaats, vaak betreft het laptops afkomstig van grotere bedrijven die het bedrijfspand via de achterdeur/kofferbak weer verlaten hebben. Deze advertenties zijn herkenbaar aan dat het product zonder factuur of onder margeregeling verkocht wordt.
In hoeverre is dit legaal?

edit (quote toegevoegd)

[ Voor 68% gewijzigd door MrGab op 19-10-2016 12:40 ]

• s2sw
Is volkomen illegaal, in het allerbeste geval is het belastingontduiking maar meestal verduistering.

Ik krijg vaak kleine nieuwe partijtjes laptops aangeboden zoals hier in de V&A ook wel voorkomt, de laatste keer kwam er een bank met een leeuw achter het logo naar voren als originele eigenaar. Bij de service partner van de bank was helemaal niets bekend...

Een tijdje terug kreeg ik ook vrijwel nieuwe Thinkpad's aangeboden zonder serienummer, het verhaal erachter was dat de garantie afgekocht was bij Lenovo. Dit is echter niet mogelijk volgens Lenovo zelf ;)

• MrGab
Kijk als een laptop zonder serienummer wordt verkocht dan weet ik wel dat er iets niet klopt. Maar de aangeboden Dells zijn met garantie....

• s2sw
Als je Dell belt voor garantie, vragen ze naar de servicetag/serienummer van het apparaat en de gegevens van de originele eigenaar. Als de herkomst van het product onduidelijk is of ergens als er ergens in de keten van eigenaars "onzuiver" gehandeld is, zal het moeilijk tot onmogelijk zijn om aanspraak te doen op de fabrieksgarantie.

Het aanbieden van (bijna) nieuwe zakelijke laptops zonder factuur/bon of met een factuur zonder BTW bedrag, een margefactuur, is een zeer sterke aanwijzing dat er iets niet klopt.

Bij twijfel, post of stuur me de servicetag, kan ik je vertellen waar deze geleverd is.
Pagina: 1