PC gaat aan maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Goeiedag,

Heb problemen met m'n pc. Zwart beeld bij het opstarten. Hoor bij het aanzetten dat van alles begint te draaien, voeding, videokaart, koeling etc. Het enige wat ik niet krijg is beeld. Geen logo van Asus meer tijdens het opstarten om bijv f8 of iets dergelijks te kunnen indrukken. Ledje van scherm blijft knipperen.

Ik had het vermoeden dat het m'n videokaart was, GTX1080. Normaal gaf het een rode kleur af maar zag geen licht meer vanaf komen. Dus heb deze eruit gehaald en m'n oudere kaart, GTX770, erin gedaan. Net weer opgestart maar ook nu geen beeld, ledje op me beeldscherm blijft knipperen. Als ik het hdmi kabel verwijder van me scherm dan geeft ie aan geen signaal. Dus lijkt me dat er iets van een signaal toch verstuurd word.

Ledjes op me GTX770 branden wel dus vraag ik me af, krijg ik nu geen beeld vanwege verkeerde drivers of is er toch iets anders aan de hand?

Alvast bedankt voor het meedenken!

PC:
Moederbord: ASUS Z87-A
Processor: Intel i5 3.4GHz - 3.7GHZ
GTX770 (videokaart op dit moment)
Voeding: Corsair GS700

Beste antwoord (via Giio op 16-10-2016 22:39)

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:05

RPS13

S T Y L E

Probeer eens slot voor slot met 1 memory module op te starten.

Alle reacties

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
Om het even uit te sluiten, de kabel van de monitor zit wel aangesloten op de GPU zelf en niet op het moederbord?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Giio
Ja, hdmi kabel gaat vanaf me scherm naar gpu. Ik probeerde het net met een vga kabel op het moederbord om te testen maar zelfde resultaat, geen beeld.

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
Als je de GPU er uit haalt en de monitor direct aansluit op het moederbord, komt de PC dan wel door de POST?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

reset CMOS, why not right

• Giio
Zal beide adviezen eens proberen morgenochtend, hopelijk lukt de een of combinatie ervan :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Giio schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:09:
Zal beide adviezen eens proberen morgenochtend, hopelijk lukt de een of combinatie ervan :)
Zou de combinatie proberen. Waarschijnlijk staat de dedicated gpu als default in de bios.
Als je de bios reset zonder de gtx zal hij de igpu als default pakken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Giio
Helaas, nog geen beeld.

Heb gpu verwijderd en daarna cmos op 2 manieren gereset. Het opschuiven op de 3 pinnetjes en ook nog aantal minuten het batterij eruit gehaald. Ook even een andere scherm getest maar hierbij hetzelfde..

Dit was ik vergeten te vermelden maar het reset knop op me pc werkt ook niet meer. Gisteren nog wel maar nadat ie paar keer was wegvallen reageerde het niet meer daarop. Moet het nu uit en aanzetten via power knop. Reageert nu, volgende ochtend, ook nog steeds niet. Volgens mij brand er normaal ook een ledje eronder maar die is nu uit. Ernaast zit power, hierbij brand het ledje weer wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Giio op 16-10-2016 10:35 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB. CSL is geen problemenhonk.

Acties:
  • Beste antwoord

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:05

RPS13

S T Y L E

Probeer eens slot voor slot met 1 memory module op te starten.

• Giio
Het is gelukt, heb 1 mod eruit gehaald en de ander verplaats. Heb nu weer beeld en windows is opgestart.
Betekend dit dat er iets mis is met de aansluiting op moederbord of geheugen modules?

Zou het ook aan de voeding kunnen liggen? Ik kreeg dagen ervoor problemen, pc valt uit en bij het opstarten kreeg ik het volgende te zien: Power supply surges detected during the previous power on. ASUS Anti-Surge was triggered to protect system from unstable power supply unit!

Spanning gecontroleerd en screenshot doorgestuurd naar Corsair, die gaven aan dat het voltage in orde was en dat ASUS anti-surge wel vaker voor een false positive zorgt.

[ Voor 101% gewijzigd door Giio op 16-10-2016 18:59 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het niet aan de videokaart ligt dan blijven alle andere onderdelen die nodig zijn om beeld te geven over. Dus moederbord, CPU, RAM en voeding. Het moet dan wel aan 1 van die onderdelen liggen. Er achter komen welke het is kan alleen door de onderdelen uit te wisselen. Je kan vrij simpel het RAM geheugen testen door de stickjes 1 voor 1 te proberen, de kans dat ze beide defect zijn is klein. Daarna testen met een andere voeding. Als dat ook niets opleverd kom je op moederbord of CPU uit. De grootste kans is dan wel het moedebord omdat CPU's maar zeer zelden kapot gaan.

• Giio
Heb nu beide RAM modules aangesloten, op 2 andere poorten dan waar ze op zaten en pc start nog steeds op. Dus vraag me dan af of het toch de voeding is of moederbord en niet RAM omdat het nu wel opstart.

Mis alleen nog een videokaart maar die ga ik nu weer aansluiten.

GTX 1080 zit er weer in en heb nog steeds beeld. Viel net bij het opstarten 1x uit en gaf daarna weer dat melding van ASUS anti-surge.

Heb als advies vanuit Corsair gekregen om OCCT te gebruiken maar kan hierbij geen enkele keer een test starten. Geeft als melding na 1 min of 1 sec, cancelled by user. Dit terwijl ik muis en toetsenbord niet aanraak. Er zijn wel meer programma's zoals dit maar misschien heeft iemand hier een tip voor een bepaalde programma?

[ Voor 53% gewijzigd door Giio op 16-10-2016 19:26 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anti-Surge kan goed betekenen dat de voeding niet lekker is. Wat ook kan is korsluiting, bijvoorbeeld een afgebroken USB poort die sluiting maakt. Anti-Surge wil nog wel eens een false melding geven, maar meestal is er dan echt wel iets aan de hand.

• Giio
Hm ja vond het ook wel apart, nooit eerder gehad.

Ik denk dat het aan de GTX1080 ligt. Pc is meerdere keren uitgevallen en daarna telkens dat bericht van anti-surge gehad. Heb nu m'n oudere GTX770 erin zitten en laatste 1,5 uur is het nog niet uitgevallen. Hou het nog wel in de gaten.

Vraag me alleen wel af hoe het komt dat ik weer beeld kreeg door het verplaatsten van de RAM :/
Zat daar iets van een kortsluiting?

[ Voor 8% gewijzigd door Giio op 16-10-2016 22:43 ]

Pagina: 1