Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail/Internet laptop voor schoonouders 500-600 euro

Pagina: 1
Acties:

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:17
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor mijn schoonouders. Die zullen hem gebruiken voor mail, internet en de opslag van foto's.

Wat is je budget?
500 tot 600 euro, maar mag natuurlijk ook minder zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het apparaat komt waarschijnlijk de huiskamer nooit uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het wordt een cadeau voor mijn schoonmoeders verjaardag (schoonvader betaalt), begin november. Dell valt daarom denk ik af, omdat het onzeker is of ze voor die tijd zullen leveren.

Ze hebben nu nog een Acer uit 2007 met Windows Vista. Dat ding was in 2007 al retetraag en is nu een beproeving van je geduld; Acer heeft dus geen bonuspunten gescoord.

Niemand in de familie, mijzelf incluis, heeft ervaring met Chromebooks, dus dat lijkt me ook niet zo'n handige keuze.

Een 15 of 17 inch model lijkt me het geschiktst, omdat draagbaarheid niet belangrijk is en de ogen ook niet meer de scherptste zijn.

Aangezien de vorige laptop negen jaar is meegegaan, denk ik dat hij een beetje futureproof moet zijn, dus tenminste 8 GB geheugen en 250 GB opslag.

Met deze criteria vond ik zelf de volgende modellen:

pricewatch: HP Pavilion 17-G111ND
een Skylake i3 processor, maar slechts 6 GB geheugen, 17" scherm

pricewatch: Asus VivoBook R540LA-DM629T
een FHD scherm (weliswaar TN), maar slechts een Broadwell processor

pricewatch: Lenovo IdeaPad 100-15IBD 80QQ014BMH
een SSD, maar ook weer slechts een Broadwell processor. En ik het slechte dingen gelezen over kwetsbaarheden op Lenovo's?

Graag meningen over welke van bovenstaande machines het beste zou zijn of suggesties voor alternatieven die ik over het hoofd heb gezien.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

V&A aangeboden: Lenovo laptop - 15.6 inch/i5-5200/8GB/1TB , verder is er mss nog betere te vinden in V&A.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris Smoove op 16-10-2016 00:11 ]