Hosting traag of plugin traag?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een beetje een probleempje. Ik was op zoek naar een manier om mijn verzamelingen online te kunnen bekijken (voornamelijk on the road kunnen zien wat ik nog zoek). Ik heb redelijke ervaring met Wordpress en had dus in gedachten dat ik een Wordpress site zou bouwen en daar mijn verzamelingen op te knallen dmv een product catalog plugin.

Zo gezegd zo gedaan.
Ik heb webspace bij versio.nl en ook een aantal domeinen. Eén van die domeinen gebruik ik nu als testomgeving.

<niet meer actueel>

Op deze site draait wordpress 4.6.1 de theme GeneratePress en de plugins Ultimate Product Catalogue (https://nl.wordpress.org/plugins/ultimate-product-catalogue/) en Simple CSS

Gisteravond wat getest met de plugin, die beviel dus de volledige versie aangeschaft en mijn producten erin gegooid. Zo'n ~260 items. Op dat moment was mijn site niet meer vooruit te branden. Alle items weer uit de dbase en de site was weer normaal. Ook niet super snel, maar goed genoeg.
Daarna geprobeerd de site te draaien met 30 producten, en ook dat was al een stuk trager.

Hierna heb ik getest met een ander Versio pakket (reseller). En ook hier dezelfde issues. Traag als..

En nu weet ik het dus even niet meer. Ligt deze traagheid nou aan mijn hosting? Ligt dit nou aan de plugin?
Er zijn 8000+ actieve installaties van deze plugin en ik mag aannemen dat er gebruikers zijn die ook wel wat meer dan 30 producten gebruiken (of tegen de 250). Dat lijkt me niet de bottleneck. Maarja, hosting wel? En gaat andere hosting dit probleem oplossen?

Iemand enig idee? Op dit moment heb ik dus al mijn items in de dbase. Voor de afbeeldingen gebruik ik voor de test even linkjes naar een andere site (nee, dat is niet netjes, en zodra het fatsoenlijk werkt ga ik zelf afbeeldingen uploaden). Met of zonder afbeeldingen maakt overigens niet uit voor wat betreft de snelheid.

Vraag staat overigens ook uit bij de ontwerper van de plugin, maar ik verwacht daar weinig support.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Beste antwoord (via St@m op 19-10-2016 15:03)

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:55
Probeer de website eens lokaal te draaien met WAMP/XAMPP/USBwebserver en kijk als het dan ook traag is. Ik ben bang dat het aan Versio ligt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
Probeer de website eens lokaal te draaien met WAMP/XAMPP/USBwebserver en kijk als het dan ook traag is. Ik ben bang dat het aan Versio ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Pilovali schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:15:
Goede tip, ik zal mij eens even in gaan lezen. Al denk ik dat het makkelijker is om de site even op de hosting van m'n werk te gooien. Dat had ik ook al kunnen doen :D
Dus dat ga ik nu doen.

Maar ik deel je vermoedens.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ok, staat nu op <niet meer actueel>

Heel stuk sneller, maar nog steeds niet heel snel (maar hier kan ik mee werken). Maar goed. Ik denk dat Versio dus gewoon de boosdoener is. Dan nu de vervolgstap :D Welke hostingprovider is wel goed voor dit soort dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 16-10-2016 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik gooi het ook op Versio. Als ik je website aanklik kan ik in de tijd dat deze laad koffie zetten, je alternatieve link is iets traag maar laad gewoon :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nou, op de hosting van het werk kan ik niets instellen.. dus krijg allerlei memory errors en kan de php.ini niet aanpassen :/ Maar goed, voor de test is het prima. Ik ga eens op zoek naar een andere hoster. Ik sta open voor gouden tips. Denk dat zoiets niet meer dan € 5,- per maand hoeft te kosten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Wordpress vreet zoveel resources..... Overweeg aub een ander pakket of bouw het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:15
Ikzelf had ook een hosting paket bij Versio. Oké het is goedkoop, maar dat krijg je er ook voor terug. Het kan niet uit voor die prijs dus er wordt sowieso aan overselling gedaan. Sinds ik een VPN heb draaien mijn sites zoveel sneller. Oké bij VPN moet je zelf weer onderhoud doen, maar ook dat is niet zo heel duur als je weet hoe het moet.

Versio is goed voor domeinnamen maar ik zou er uit eigen ervaring geen hosting doen tenzij snelheid je niet kan boeien, het is een prachtige oplossing wil je goedkoop uit zijn, maar voor snelheid doe alsjeblieft iets anders en geef er iets meer aan uit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:31:
Wordpress vreet zoveel resources..... Overweeg aub een ander pakket of bouw het zelf.
Ehm.. nee :P Maar dank je voor de suggestie. Ik ben nou eenmaal geen webdeveloper. Ben beter dan de gemiddelde Wordpress dummie, maar ik heb echt niet de interesse om zelf van scratch af aan een database te gaan bouwen en er om heen te programmeren.
Wordpress voldoet altijd aan al mijn eisen. Dat versio hier steken laat vallen heeft niet zoveel met Wordpress te maken.
ShittyNL schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:35:
Ikzelf had ook een hosting paket bij Versio. Oké het is goedkoop, maar dat krijg je er ook voor terug. Het kan niet uit voor die prijs dus er wordt sowieso aan overselling gedaan. Sinds ik een VPN heb draaien mijn sites zoveel sneller. Oké bij VPN moet je zelf weer onderhoud doen, maar ook dat is niet zo heel duur als je weet hoe het moet.

Versio is goed voor domeinnamen maar ik zou er uit eigen ervaring geen hosting doen tenzij snelheid je niet kan boeien, het is een prachtige oplossing wil je goedkoop uit zijn, maar voor snelheid doe alsjeblieft iets anders en geef er iets meer aan uit.
Een VPN? Je hebt een VPS draaien denk ik? Maar dat vind ik overkill. Overigens vond ik versio gewoon altijd prima. Ik heb een paar statische sites draaien met vrij weinig bezoekers. Maar nu ik dus *iets* meer wil gaat de boel bokken. Prima voor de rest van de sites, maar dus niet voor dit. Helemaal prima, maar dan nu een alternatief :P

Ik ben in ieder geval blij dat het niet de plugin is, want daar ben ik echt blij mee :)

[ Voor 50% gewijzigd door St@m op 15-10-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Het kan natuurlijk ook aan een plugin liggen. Probeer eens één voor één de plugins uit te schakelen en kijken als er een snelheidswinst in zit. Je kan ook een caching plugin zoals WP-cache proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Pilovali schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:43:
Het kan natuurlijk ook aan een plugin liggen. Probeer eens één voor één de plugins uit te schakelen en kijken als er een snelheidswinst in zit. Je kan ook een caching plugin zoals WP-cache proberen.
Nee, het is de hosting :P Zie alle reacties. En ik heb 2 plugins draaien. Beide heb ik echt nodig en zij niet raar (Simple CSS voor het makkelijk aanpassen van de lay-out) en de plugin waar de hele site op draait.
Verder kan ik niets installeren bij de werkhosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

St@m schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:46:
[...]
Nee, het is de hosting...
't Is de combinatie van plug-in en hosting. Op de site van je werk heb je (waarschijnlijk) een dedicated machine. Dan is een plug-in die veel resources gebruikt geen issue. Bij elke hoster is het aantal resources wat je krijgt gelimiteerd. Bij Versio zo sterk dat je plug-in onwerkbaar wordt. Bij een provider die 5 €uro / maand kost krijg je iets meer, maar niet veel. Je zult zelf de afweging moeten maken wat werkbaar en wat betaalbaar is. Probeer er gewoon eens een paar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:00:
[...]

't Is de combinatie van plug-in en hosting. Op de site van je werk heb je (waarschijnlijk) een dedicated machine. Dan is een plug-in die veel resources gebruikt geen issue. Bij elke hoster is het aantal resources wat je krijgt gelimiteerd. Bij Versio zo sterk dat je plug-in onwerkbaar wordt. Bij een provider die 5 €uro / maand kost krijg je iets meer, maar niet veel. Je zult zelf de afweging moeten maken wat werkbaar en wat betaalbaar is. Probeer er gewoon eens een paar
Gewoon shared hosting op het werk :) ik ga er een paar proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik vermoed dat het een combinatie tussen de plugin en de hosting is. Het lijkt erop dat hij trager wordt wanneer het aantal producten groeit. Ik denk dat dit met een database optimalisatie en/of code optimalisatie te verhelpen moet zijn.

Neemt niet weg dat versio het wel heel snel laat afweten.

Wellicht is vimexx een goede hoster voor jou. Ik heb er tot nog toe goede ervaringen mee en is erg goedkoop. https://www.vimexx.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39
Versio staat er al jaren om bekend dat ze trage hosting leveren. Zodra je je website gaat vullen merk je al dat het trager aan het worden is. Het kost weinig, maar dan heb je ook niets.
Webreus, precies hetzelfde. Stampen hun servers vol zodat werkelijk elke website zo traag als iets worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Donderpoes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:39:
Ik vermoed dat het een combinatie tussen de plugin en de hosting is. Het lijkt erop dat hij trager wordt wanneer het aantal producten groeit. Ik denk dat dit met een database optimalisatie en/of code optimalisatie te verhelpen moet zijn.

Neemt niet weg dat versio het wel heel snel laat afweten.

Wellicht is vimexx een goede hoster voor jou. Ik heb er tot nog toe goede ervaringen mee en is erg goedkoop. https://www.vimexx.nl
Tnx, ik heb gisteravond een verhuisverzoek ingediend bij Strato. Als dat niets is dan ga ik vimexx proberen, en als dat niets is probeer ik nog 1 andere en anders ga ik wel even kijken om het zelf te hosten. Dat heeft niet mijn voorkeur, maar dan weet ik in ieder geval dat het nergens anders aan kan liggen ;)

En voor de duidelijkheid, de hosting van mijn werk servage.net (hoe ze daar ooit bij zijn gekomen.. ) voldoet aan mijn wensen qua snelheid. Niet supersnel, maar prima werkbaar. Helaas heb ik daar geen volledige toegang en krijg ik memory errors bij het installeren van plugins (cache). Geen zin om dat uit te zoeken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 16-10-2016 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
St@m schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:53:
[...]

Tnx, ik heb gisteravond een verhuisverzoek ingediend bij Strato. Als dat niets is dan ga ik vimexx proberen, en als dat niets is probeer ik nog 1 andere en anders ga ik wel even kijken om het zelf te hosten. Dat heeft niet mijn voorkeur, maar dan weet ik in ieder geval dat het nergens anders aan kan liggen ;)
Mocht strato het niet worden:

Als je bij vimexx de reseller hosting neemt kan je ook ssh toegang krijgen als je erom vraagt. Bij de standaard hosting weet ik niet of ze ssh toegang verlenen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Ehm.. nee :P Maar dank je voor de suggestie. Ik ben nou eenmaal geen webdeveloper. Ben beter dan de gemiddelde Wordpress dummie, maar ik heb echt niet de interesse om zelf van scratch af aan een database te gaan bouwen en er om heen te programmeren.
Wordpress voldoet altijd aan al mijn eisen. Dat versio hier steken laat vallen heeft niet zoveel met Wordpress te maken.
Hoeft ook helemaal niet, er zijn genoeg alternatieven dat veel sneller werkt en net zo'n plugin-base heeft als wordpress. Maar het grootste probleem van wordpress is dat het ooit bedoeld was als eenvoudig blogsysteem daar waar iedereen nu tegenwoordig zijn of haar website op gaat staan baseren met allerlei plugins, infusions en weet ik het wat.

Een kale wordpress installatie kan in staat zijn een server te crashen door gewoon F5 op de index in te rammen. Zodra je ook maar een paar plugins actief gaat stellen dan gaat het vaak ten koste van de loadtijd die het nodig heeft een pagina te presenteren.
Basically when Apache gets a request for a page on your blog, it fires up a PHP process, PHP takes the human-readable WordPress code and compiles it to something the server can then run and then that talks to MySQL, etc etc. This happens every time a page request is made, and this is horribly inefficient.
Bedoel ik zie soms mensen een volledige site met honderden javascripts gaan baseren waarvan maar een paar functies worden gebruikt. En dan 'raar' opkijken als het traag werkt aan de clientside.

Je kunt wordpress ook bij Versio versnellen. Je moet alleen even de handen uit de mouwen steken, en bepaalde fixes & truucs toepassen. Zie Versio hosting - ervaringen [deel 2] (beginpost).

Wat je kunt doen bij Versio is vragen om een server met minimaal PHP 5.5 of het liefst hoger. Die staan erom bekend Opcache te gebruiken (grotendeels van de queries die wordpress standaard maakt te cachen in het geheugen). Zet ook WP-cron uit, die start op het moment dat een bezoeker je website bezoekt.

Als je allerlei fixes toepast dan denk ik dat je een paar seconden van de loadtijd eraf kunt schaven. Maar je ontkomt niet aan dat Versio vaak (oude) servers heeft staan die aan overselling doen. Oftewel de servers bij hun worden dusdanig volgekwakt met gebruikers dat de hardware ook nooit in staat zal zijn al die sites gelijktijdig te kunnen bedienen.

Maar ook bij een andere host kan je last krijgen van aanvallen (Ook een wordpress kwaal, je wordt constant gebruteforced) op waarop de site gewoon tergend langzaam wordt. Installeer askimet altijd met een api-key, dit houdt grotendeels van alle spamrotzooi ook tegen.

Wp-cron kan je ook disablen, en middels een cronjob instellen op ieder half uur ipv per bezoeker. Scheelt ook de nodige queries. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 16-10-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:46:
[...]

Hoeft ook helemaal niet, er zijn genoeg alternatieven dat veel sneller werkt en net zo'n plugin-base heeft als wordpress. Maar het grootste probleem van wordpress is dat het ooit bedoeld was als eenvoudig blogsysteem daar waar iedereen nu tegenwoordig zijn of haar website op gaat staan baseren met allerlei plugins, infusions en weet ik het wat.

Een kale wordpress installatie kan in staat zijn een server te crashen door gewoon F5 op de index in te rammen. Zodra je ook maar een paar plugins actief gaat stellen dan gaat het vaak ten koste van de loadtijd die het nodig heeft een pagina te presenteren.
Ja, dat zal allemaal wel (begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je input). Maar het CMS voldoet aan mijn wensen en eisen. Waarom zou ik in hemelsnaam over willen stappen op iets anders. Moet alles weer opnieuw gaan ontdekken e.d. Dat is helemaal niet nodig voor een simpele site.
Dat is hetzelfde als iemand gaan overhalen om een nieuwe Renault te kopen terwijl de Peugeot nog prima rijdt, je moet alleen bij een andere garage het onderhoud gaan doen.
Daarbij heb ik net een plugin aangeschaft van 30 euro.
Bedoel ik zie soms mensen een volledige site met honderden javascripts gaan baseren waarvan maar een paar functies worden gebruikt. En dan 'raar' opkijken als het traag werkt aan de clientside.

Je kunt wordpress ook bij Versio versnellen. Je moet alleen even de handen uit de mouwen steken, en bepaalde fixes & truucs toepassen. Zie Versio hosting - ervaringen [deel 2] (beginpost).

Wat je kunt doen bij Versio is vragen om een server met minimaal PHP 5.5 of het liefst hoger. Die staan erom bekend Opcache te gebruiken (grotendeels van de queries die wordpress standaard maakt te cachen in het geheugen). Zet ook WP-cron uit, die start op het moment dat een bezoeker je website bezoekt.

Als je allerlei fixes toepast dan denk ik dat je een paar seconden van de loadtijd eraf kunt schaven. Maar je ontkomt niet aan dat Versio vaak (oude) servers heeft staan die aan overselling doen. Oftewel de servers bij hun worden dusdanig volgekwakt met gebruikers dat de hardware ook nooit in staat zal zijn al die sites gelijktijdig te kunnen bedienen.
Zie je wat je zeg: "Als je allerlei fixes toepast dan kun je een paar seconden van de loadtijd eraf schaven."
Ik ben even geswitcht van hoster en ik heb een ~90 seconden van de loadtijd af. Dat ga je met een paar fixes niet voor elkaar krijgen.

Daarbij heb ik gisteren met Versio gechat, en het lag zeker niet aan hen. Maar ze konden niet meekijken omdat de site niet laadde 8)7

WP-Cron staat overigens uit.

En voor de duidelijkheid, ik ben de enige bezoeker van de site en ik zal eens per dag / twee dagen de site nodig hebben. Dus die 2 seconden wachten.. mwah, dat overleef ik echt wel.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 16-10-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gewoon limited resources bij Versio, en de enige manier om dat 'goed' te krijgen is gewoon binnen de perken te blijven. Je moet de helft van functionaliteit eraf schaven wil je dat wordpress enigzins goed en vlot zal gaan draaien.

Hun kijken niet naar de status van een website, maar naar de status van een server en de behorende services die draaien (Apache, Mysql, HTTPD etc). Hun zullen altijd zeggen dat het allemaal werkt, terwijl jij gewoon uit je beschikbare resources bent geraakt.

Je kunt simpelweg dan ook 2 dingen doen; je wordpress tweaken of een andere hoster zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:09:
Je hebt gewoon limited resources bij Versio, en de enige manier om dat 'goed' te krijgen is gewoon binnen de perken te blijven. Je moet de helft van functionaliteit eraf schaven wil je dat wordpress enigzins goed en vlot zal gaan draaien.

Hun kijken niet naar de status van een website, maar naar de status van een server en de behorende services die draaien (Apache, Mysql, HTTPD etc). Hun zullen altijd zeggen dat het allemaal werkt, terwijl jij gewoon uit je beschikbare resources bent geraakt.

Je kunt simpelweg dan ook 2 dingen doen; je wordpress tweaken of een andere hoster zoeken. :)
Maar daar waren we dan ook al uit :P Het wordt een andere hoster, en zodra het redelijk fatsoenlijk draait ga ik WP wel tweaken. Maar dat heeft nu totaal geen nut.

Kijk, als het nou bedrijfsmatig zou zijn, en er zouden honderden / duizenden bezoekers komen per dag (jouw business) dan wordt het een ander verhaal. Maar dit is gewoon een 13 in een dozijn site waar het niemand boeit als je 2 seconden moet wachten, zo vaak kom je er niet. Ruim voldoende dus voor 95% van de gebruikers, en daarom gebruiken deze mensen dus ook allemaal WP. Omdat het ze niet boeit dat het iets langzamer kan zijn dan een ander CMS.

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 16-10-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

NSG

Je weet niks!

De server doet er een belachelijke 14 seconden over om op de request van de browser te reageren: https://gtmetrix.com/reports/chrisjon.nl/BejtHQLH#waterfall

Maar goed, Versio kennende deel je de webserver met 1000+ andere websites..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Antagonist (duurste pakket) draaien diverse wordpress blogs als een zonnetje...

Versio en webreus in verleden gehad bovengenoemde reacties kan ik bevestigen. Traag en vaak downtime. Strato Duitsland ervaring mee wat een drama helpdesk daar. Vanuit nl kunnen ze niet helpen. In Duitsland dient alles in Duits te gaan. Als je in het Engels typt mijn Duits is niet goed dus vandaar Engels Typ krijg je reactie in het Duits terug. Mijn Engels is niet goed dus graag in het Duits anders kunnen we je niet helpen wtf een hosting bedrijf waar mensen geen Engels kunnen...

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup. De time to first byte is vreselijk hoog, en dat komt omdat de server tientallen anderen dingen aan het doen is waarom het zo lang duurt.

Ik heb enkele resellerpakketjes voor de 'kleinere' sites bij versio maar kan ze prima werkend krijgen. Gewoon geen wordpress, en strip al het overbodige er gewoon uit. Caching, gzip, minify, compressie, als je dat alles in een site weet te stoppen dan win je aanzienlijk wat extra tijd ermee. Een site die snel laadt scoort extra punten in o.a zoekmachine voor site speed.

Eigenlijk is het ook ridicuul dat je om wordpress met veel bezoekers (Lees: 1500 tot 3500 per dag) een VPS of cloud-oplossing moet gaan voeren terwijl een dezelfde site maar dan zonder wordpress vaak al mee kan op een gedeelde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07 00:09
St@m schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Maar daar waren we dan ook al uit :P Het wordt een andere hoster, en zodra het redelijk fatsoenlijk draait ga ik WP wel tweaken. Maar dat heeft nu totaal geen nut.
Als je wil kan ik je wel een pakketje regelen bij ons (disney.nl)? Dan kan je gratis kijken of het aan je hosting ligt :) Verhuizen mag je dan wel zelf doen :+

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 16-10-2016 15:23 . Reden: Spam verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28
St@m schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:56:
[..]
Ik heb webspace bij versio.nl
[..]
Hier stopte ik persoonlijk met lezen. Versio is kwalitatief de meest belabberde hosting die ik ooit heb afgenomen (om over de support nog maar te zwijgen :'( ). Zelfs een simpele index.html duurde enorm lang met laden 8)7.

Het is al is eerder in dit topic genoemd, maar ik raad ook Vimexx aan. Eigenlijk alles waar Versio tekort aan schiet is goed geregeld bij Vimexx, en dat ook nog is voor een zacht prijsje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nou, Strato is net zo langzaam als Versio :') Vimexx next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 18:22
St@m schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:41:
Misschien een betere definitie.... Jouw site, is bij Strato net zo langzaam als bij Versio.

Zou het dan misschien niet aan jouw site kunnen liggen? WP is niet het lichtste product zoals al eerder gemeld. WP kun / moet je vaak goed optimaliseren voordat het goed werkt (is ook niet mijn specialiteit).

Heb dit dit ook al gedaan? Ik denk dat je beter daar je tijd aan kunt besteden, dan nog 10 hosters testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Rolfie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:10:
[...]

Misschien een betere definitie.... Jouw site, is bij Strato net zo langzaam als bij Versio.

Zou het dan misschien niet aan jouw site kunnen liggen? WP is niet het lichtste product zoals al eerder gemeld. WP kun / moet je vaak goed optimaliseren voordat het goed werkt (is ook niet mijn specialiteit).

Heb dit dit ook al gedaan? Ik denk dat je beter daar je tijd aan kunt besteden, dan nog 10 hosters testen.
Zoals al is gezegd en hier ook geconstateerd werkt het bij de hoster van m'n werk acceptabel. Niet snel, maar acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 16:40
FooBarz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Hier stopte ik persoonlijk met lezen. Versio is kwalitatief de meest belabberde hosting die ik ooit heb afgenomen (om over de support nog maar te zwijgen :'( ). Zelfs een simpele index.html duurde enorm lang met laden 8)7.

Het is al is eerder in dit topic genoemd, maar ik raad ook Vimexx aan. Eigenlijk alles waar Versio tekort aan schiet is goed geregeld bij Vimexx, en dat ook nog is voor een zacht prijsje :).
Goedkoop is hartstikke leuk, maar ik heb ernstig mijn twijfels over Vimexx, dat ze het goed doen ja, maar je hebt geen idee wie het bedrijf runt, ene 'marianne' en verder? Als je naar dit topic gaat: http://www.webhostingtalk...osting/191251-vimexx.html dan zie je dat er helemaal niets klopt van Vimexx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41

ZeroCode

Woopie

St@m schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:41:
En hoe draait de site daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Gebeld met Strato, die hebben *iets* gedaan, contact gehad met de plugin designer, die heeft me nog een paar tips gegeven, site draait nu prima bij Strato.

Duurde me allemaal te lang om weer de domeinnaam te migreren dus toen ging maar even bellen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

St@m schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Kijk, als het nou bedrijfsmatig zou zijn, en er zouden honderden / duizenden bezoekers komen per dag (jouw business) dan wordt het een ander verhaal. Maar dit is gewoon een 13 in een dozijn site waar het niemand boeit als je 2 seconden moet wachten, zo vaak kom je er niet. Ruim voldoende dus voor 95% van de gebruikers, en daarom gebruiken deze mensen dus ook allemaal WP. Omdat het ze niet boeit dat het iets langzamer kan zijn dan een ander CMS.
Nee, je kunt het ook zo zien dat we een nieuwe generatie website bouwers hebben op basis van wordpress, en raar opkijken / hostingpartij afbranden omdat 15 van zulke sites in een klein resellerpakket traag begint te worden. De helft snapt niet dat wordpress ontzettend veel resources vreet, en dat je dat alleen af kunt vangen door de site gewoon heel minimalistisch te houden, goede hardware voor hebben moet en wil je het helemaal goed hebben moet denken aan een op maat geconfigureerde VPS.

En dan heb je een bijkomend probleem is dat de thema of plugin die je vandaag koopt morgen lek kan zijn, en je site gehacked kan worden. Waarom worden sites die ik bouw aan de hand van maatwerk nou nooit gehacked? :+

Ik ruim met regelmaat gehackte wordpress sites ook op, en sta echt verbaasd van hoeveel meuk mensen installeren om een bepaalde widget of feature te moeten/kunnen/willen laden.

Echt mensen verbruiken soms zoveel onnodige resources... ja Strato zal nu wel ff lekker draaien maar doet dat het morgen ook met een bezoekerspiek? Ook dan doet wordpress precies hetzelfde (veel resources vreten) en zal Strato je eraf schoppen als je overlast blijft veroorzaken, in het kort.

Ik kan en mag momenteel geen URL's delen van sites die op basis van wordpress bij versio staan, maar ik kan je zeggen dat ze ook bij Versio zelfs beter presteren dan de generieke concurrent website. Hoe? Tweaken, begrijpen wat wordpress precies doet en zoveel resources nodig heeft en dit vervolgens in weten te dammen.

Op die manier krijg je een onderhoudsloze website, updates gaan automatisch en het aantal plugins zijn minimalistisch. Het is beter om bepaalde functies gewoon rechtstreeks in je theme te bouwen (denk bijv aan analytics) dan via een plugin. Want bij iedere querie worden er op de achtergrond een ontzettend hoog aantal verzoeken verricht die onnodig de server of hardware staan te belasten.

Los van het feit dat wordpress dagelijks door tientallen, al dan niet duizenden bots tegelijk worden aangevallen. Ook hier is voor iedere bot dat een inlogpoging doet, een ontzettend hoog aantal queries nodig om een auth te controleren in de database.

Ik heb zelf 14 servers, managed, en met meer dan 2500 sites inmiddels actief. 2 voor wordpress speciaal ingerichte servers met een dozijn aan IP adressen, met alle mogelijke tweaks toe. Loopt super, en 1500 tot 3500 bezoekers op 1 site doet helemaal niets met de load.

Het vergt wel dat je even een kleine 10 minuten per site moet gaan sleutelen, wel in overleg met je klant natuurlijk, en het resultaat is is dat er een onderhoudsvrije wordpress site draait, snel, responsief en de klant die er ook verder geen omkijken meer naar heeft.

Strato kan zoiets ook niet blijven verkopen, als iedereen ongeoptimaliseerde sites daar dumpt, dan kampt ook hun hardware en resources op ten duur aan de limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nogmaals, als het zakelijk zou zijn heb je een punt. Niet bij 1 bezoeker (ikzelf). Of Ans die een blog over haar kat bijhoudt.
Niemand die het interesseert of zo''n site gehackt wordt, of dat er even gewacht moet worden. Er is een verschil tussen zakelijke eisen en privé eisen.

Er is ook een verschil tussen 95 seconden laadtijd (versio) en 4 (servage). Ik heb nu 2 (strato), meer dan prima. Ik ben tevreden. Topic is klaar.

Eind van het verhaal, de extreme traagheid lag aan versio. In het fine tunen van wordpress en de plugin heb ik nog eens 2 seconden gewonnen.

[ Voor 34% gewijzigd door St@m op 18-10-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij mischien niet, maar een hoster namelijk wel. Bij een succesvolle hack kan er vanalles mee gedaan worden. Spam versturen, deelname in botnet voor "DDOS" bijv.

Dingen waar een hostingpartij of klant helemaal niet blij van worden als het escaleert en kosten bij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:20:
Jij mischien niet, maar een hoster namelijk wel. Bij een succesvolle hack kan er vanalles mee gedaan worden. Spam versturen, deelname in botnet voor "DDOS" bijv.

Dingen waar een hostingpartij of klant helemaal niet blij van worden als het escaleert en kosten bij komen kijken.
Wij hebben hier inderdaad dagelijks mee te maken en dan voornamelijk spam abuse.
Maar vaak is wordpress zelf niet de boosdoener maar al die 3rd party plugins/themas ....

Wordpress is van zichzelf niet "langzaam". tuurlijk het kan veel sneller..
Het blijft iig zaak het spul up2date te houden.

Ik zou gewoon opzoek gaan naar een wat "kleinere" hoster die zijn zaakjes goed op orde heeft.
Een eigen server/servers genoeg capaciteit en met meer dan 2 man werkt.
Pagina: 1