Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup/Media/Web server

Pagina: 1
Acties:

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem gaan gebruiken voor de volgende zaken:
  • Opslaan van films/tv series/muziek
  • Media server (Bijvoorbeeld HTPC/Plex)
  • Web server (Bijvoorbeeld Apache)
  • Git server (Bijvoorbeeld Gitlab)
  • File server (Bijvoorbeeld Nextcloud)
  • Backup server
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb nog niet echt een budget in gedachten. Maar redelijkerwijze maximum van 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4x 2TB harde schijven, WD Red WD20EFRX

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit ligt er vooral aan of ik voor een standaard oplossing wil gaan, bijvoorbeeld een NAS van Synology of QNAP. Bijvoorbeeld deze, pricewatch: Synology DiskStation DS916+ (8GB). Of toch voor specifiek systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en een laag energiegebruik

Wat verwacht je van ons?[i]
Het is het mij nu al 2x overkomen dat ik met mijn huidige QNAP NAS data (geen belangerijke welliswaar) ben verloren. Dit kwam omdat ik 4 harde schijven in RAID 5 had staan waarna 1 van de harde schijven fouten vertoonde. Na het verwisselen van de betreffende harde schijf en het rebuilden van de RAID viel er nog een harde schijf om. Waardoor ik alle data verloor. Naast het feit dat ik opzoek ben naar een nieuw systeem (de QNAP NAS is te langzaam 800 Mhz 256 MB RAM) wil ik ook antwoord/advies/best practice op de vraag hoe ik het beste mijn data veilig kan stellen. Die zowel robust is als kosten efficient. Ik lees bijvoorbeeld dat RAID eigenlijk helemaal niet meer efficient en veilig is, YouTube: Why You Should NOT Use RAID 5 Storage ( But Use RAID 6! ).

De andere vraag is vooral of ik voor een standaard oplossing wil gaan QNAP/Synology of toch liever een eigen systeem opzet.

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 15-10-2016 21:49 ]