Toon posts:

Download speed intabiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Als ik op speedtest een bekabelde test uitvoer krijg ik 150 mbps.
Maar in de praktijk werkt het heel sloom de laatste 2 weken.
Het ene moment kan ik meerdere streams op source afspelen op twitch.tv
Op het andere moment buffert het al bij 1 stream.

Ook op mijn mobiel haal ik snelheden van 40 - 150 mbps.
Overigens kan ik hier niet eens normaal 1 stream op source afspelen.
Ook als ik in de playstore een bestand wil downloaden gaat het de ene keer op een snelheid van 0,5 mbps. Op een ander moment kan dit 20 - 30 mbps zijn.

Kan iemand mij helpen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
Hoe hoog zijn je ping resultaten

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Dat is lastig als je internet hebt via de sateliet. Of is het een ander soort verbinding? :+

Helpt wel als je over meerdere tijdstippen per dag speedtest.net resultaten met ons deelt, uitlegt hoe je infra er uit ziet en welke verbinding je hebt en wat het ooit was voor je meende problemen te ondervinden :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test eerst maar eens goed wat bekabeld doet. Als je weet of dat wel of niet voor langere tijd stabiel is kan je verder kijken. Nu haal je alles door elkaar qua bekabeld en WIFI wat totaal geen zin heeft. Eerst testen of bekabeld wel of niet 1 uur lang stabiel is met een constante download, dan verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/xclmpj.png

Ik vind het opmerkelijk dat er elke keer dat ik de speedtest uitvoer een grote dip komt aan het eind.

Dit is het volledige resultaat van mijn speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15wgydu.png

De verbinding is altijd goed geweest, nooit geen problemen gehad. Sinds een week of 2 behaalt het slechte resultaten in de praktijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Het ziet er uit als mijn speedtest op het moment. Niet zoals het hoort, maar op zich werkt het wel. Ping is ook niet heel schokkend toch?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5717885404.png

Ping is misschien wel aan de hoge kant en deze steekproef pakte bij mij wel aardig uit qua snelheid ook. Maar strak 200mbit haal ik nooit meer in ieder geval.

[ Voor 51% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-10-2016 21:17 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan dat de speedtest on point is maar dat het in de praktijk erg slecht is.
Dit is sinds 2 weken opeens opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Speedtest is leuk om de topsnelheid te meten, maar over snelheid over langere tijd zegt het niets. Het is vrij nutteloos om Speedtest te gebruiken om de stabiliteit van de verbinding te testen. Download een bestand van 10GB of meer vanuit een snelle host, dat zegt teminste iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gemiddelde snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ljjql0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je verbinding bedraad stabiel is zit het in je WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het slecht.
Ik ga denk ik maar gewoon overstappen.
Welke provider is een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Als je die snelheid de hele tijd haalt is er toch niks aan de hand? Wat je hier ziet is MBps, bij speedtest is het Mbps.

Grofweg kun je MBps x 8 doen dan heb je de Mbps, dus 17,5x8=140. Niks mis mee dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:26:
Ik vind het slecht.
Om je even nog een leuk focus punt te geven.
Blizzard update systeem is een torrent aanverwant systeem.. je bent dus afhankelijk van hoop verschillende factoren.
Er zit altijd wat onvoorzien overhead in bepaalde communicaties, wat dus het daadwerkelijke effectieve iets lager laat uitvallen.

Daarbij, als het goed is hanteert ziggo een 10% marge. Met een effectieve download snelheid van 142 Mbit zit je dus netjes binnen de marge van je 150 Mbit abonnement.
Maar als dat je al te veel is, dan denk ik dat meeste ISP's je liever zien gaan dan komen. Want zo precies strakke aflevering dat je altijd 100% abbonementssnelheid hebt doen niet veel ISP's.

edit:
Zolang jij ook verder geen informatie geeft over jouw interne netwerk, welke componenten er allemaal zijn. Kunnen mensen je verder ook niet helpen trouwens ;)

[ Voor 114% gewijzigd door Swordlord op 16-10-2016 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik vind het slecht.
Hûh? Volges mijn weet je gewoon het verschil tussen bits en bytes niet.
17,73 MB/s komt overeen met 152299540316 bits per seconde. Als je dat slecht vind, moet je Ziggo meer gaan betalen, dan krijg je 300000000000 bits per seconde

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het slecht.
Dit heeft dus niets met je provider te maken. Overstappen is dan ook zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien moet TS op zoek gaan naar een RFC1149-provider

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Arme duiven... krijgen die dadelijk de schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
17.23MB/s (let op de hoofdletter) is prima met een 180Mb/s (again, hoofdletter) abonement, het kan ietsje hoger maar dit is ongeveer zo goed als je abonement kan zijn.
Anders betaal je wat meer en neem je de 300/30Mb/s bundel en krijg je een slordige 30MB/s.
Geef dus eens wat informatie, zoals wanneer je twitch streams niet lekker lopen, zit er dan een huisgenoot torrents te downloaden bijv. of loopt er bij je zelf iets te downloaden...

Anyway als je advies wil voor een provider welke 100% bandbreedte levert ipv wat overboeking dan kan je alvast alle particuliere providers wegstrepen en zal je een professionele club moeten zoeken, prijzen zullen enkele factoren hoger liggen dus of het het waard is: nee...

[ Voor 23% gewijzigd door RGAT op 16-10-2016 00:50 ]

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1