Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snekerman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 20:00
In Januari vorig jaar heb ik een leuke geldprijs gewonnen. Ik heb toen een eenvoudige pc inelkaar gezet (Met wel het doel hier een gamePC van te maken). En een 49" phillips TV gekocht. (En nog andere dingen gedaan die niet relavant zijn voor dit onderwerp).

Op dit moment speel ik er games mee die ik al had op steam (mijn oude PC heeft het in 2012 begeven en sindsdien heb ik geen PC meer in huis gehad).

Omdat mijn onboard videokaart die games al zonder al te veel moeite afspeelt heb ik besloten om voorlopig geen videokaart te kopen .

Echter heb ik een probleem , ik heb diverse games waarvan 1 een first person shooter is. (CoD MW2 om precies te zijn).

Nu had met deze game ongeveer 1000 meer kills dan deaths.
Echter is dit inmiddels veranderd in 2000 meer deaths dan kills.

Waar kan dit aan liggen? Zelf denk ik dat mijn TV een minimale vertraging heeft in het systeem.
Ik heb overigens een 'verrijdbaar' bureau en mijn game muis en toetsenbord zitten via een USB hub aangesloten op de PC.
(Heel misschien dat daar nog een vertraging in zit).
is het niveau is inmiddels zo hoog geworden dat ik het niet meer aankan.
Of ik heb inderdaad een losse videokaart nodig?

Graag antwoord op bovenstaande vraag (beetje serieus AUB ik snap dat het lachwekkend is maar ik snap er geen fuck van).

Kunnen jullie mij aub helpen?

Overigens heb ik ook nog met deze televisie dat het minsten 2x per week vastloopt. (Vaak als ik het aan wil zetten) Dan moet ik de stekker eruit trekken en na ca. 10 seconden er weer in doen en dan doet hij het weer). Dit lijkt me niet normaal voor een TV van nog geen jaar oud (Ik had gehoopt dat het met een software update minder zou worden, maar niets is minder waar).
En dit doet de televisie al vanaf het begin dat ik het heb.

Sorry MODS als ik dit in het verkeerde subforum heb geplaatst, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik dit moest neerzetten.

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Staat je TV op gamemode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Philips TV's staan bekend om hun gigantische inputlag (Vaak tussen de 60 en 80ms), daarnaast zit MW2 bomvol met hackers.

Maaruhm, welke TV(s) heb je zelf al gevonden, en waarom juist die?

Edit: En check inderdaad of er geen bullshit filters tussen zitten zoals bovenstaande zegt. De meeste moderne TV's hebben een PC of Game modus die alle onnodige processing uit zet.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2016 20:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snekerman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 20:00
D4NG3R schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:47:
Philips TV's staan bekend om hun gigantische inputlag (Vaak tussen de 60 en 80ms), daarnaast zit MW2 bomvol met hackers.

Maaruhm, welke TV(s) heb je zelf al gevonden, en waarom juist die?

Edit: En check inderdaad of er geen bullshit filters tussen zitten zoals bovenstaande zegt. De meeste moderne TV's hebben een PC of Game modus die alle onnodige processing uit zet.
Toen der tijd 999,00 euro met 100 cashback. Bij mediamarkt.

Overigens kwam ik deze pc bij dezelfde mediamarkt 3 weken later ook tegen voor 799,- euro (nu wel zonder cashback).

En waarom deze tv? Zag er mooi uit, mooi formaat en reviews opgezocht. Dacht at het wel zou meevallen met de 'vastlopers' maar niets is minder waar. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat zijn nu precies jouw wensen?
Als je compitatief wilt gamen met een shooter game zou ik überhaupt niet voor een tv kiezen. Hoe sneller het beeld, hoe sneller jij kunt reageren. Tv's zijn hier bij voorbaat al niet voor gemaakt.

Kan niet oordelen of het aan skills ligt of wat anders, maar zal opsommen waar je t.o.v. van een prof "steken laat vallen"
- dedicated videokaart. Hoe meer fps hoe sneller je kunt spelen / reageren
- inputlag, bij tv beduidend hoger dan een kwalitatieve (game) monitor
- refreshrate, beetje leuke monitor doet 144hz terwijl jouw tv w.s. blijft steken op 50
- usb hub voor tobo en muis levert vertraging op. Je praat wellicht over nanoseconden maar op het hoogste niveau wil je zelfs deze vertraging niet hebben
- resolutie. Jouw tv doet 16:9 terwijl er monitoren zijn die b.v. 21:9 doen en daardoor een groter zichtveld hebben

[ Voor 59% gewijzigd door Switchie op 16-10-2016 12:00 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor je TV moet je altijd 1 simpel ding testen, input latency. Een goede PC monitor heeft marginaal lage input lag, er zitten geen toeter/bellen software in die het beeld mooier/rustiger maken. Dus je TV en een PC monitor gelijktijdig aansluiten, ga naar een website/app/programma met een stopwatch (duizenden) en maak een foto. Verschil tussen de 2 tijden op de foto is de extra latency tov je PC monitor.

En zoals Danger al zei, Philips heeft nu niet bepaald een goeie naam qua latency. Ikzelf had een model die 120ms tot zelfs 190ms wist te halen, kon dit terugbrengen naar 90ms als ik genoegen nam met een 1080i beeld (err nee dus).

Daarmee elimineer je natuurlijk enkel de eventuele input latency, framerate met je onboard kaart kan een rol spelen, maar het blijven marginale aspecten. Een beetje klote verbinding (dsl met 90% upload bv) heeft al een hogere latency dan zon beetje elk hardware aspect bij elkaar (muis, beeld etc).

Het laatste aspect is tijd, als een FPS ouder wordt, minder populair of heeft al een opvolger, is het vaak dat enkel de 'betere' spelers achterblijven om lekker door te schieten. Waarom zou je bij een game blijven als je al een 0.01 KD heb en je toch het gevoel niet beter meer te worden, andere games zijn al uitgekomen dus die zie je niet meer terug. Zeker de COD en BF series hebben aardige doorstroom, misschien ben jij nog gewoon op 100% van je kunnen zoals vorig jaar, maar speel je gewoon nu tegen de overgebleven 'betere' spelers die vorig jaar meer gemixed waren met de wat mindere spelers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nieuwste trend onder de e-gamers. 8) :9

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Switchie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:31:
Wat zijn nu precies jouw wensen?
Als je compitatief wilt gamen met een shooter game zou ik überhaupt niet voor een tv kiezen. Hoe sneller het beeld, hoe sneller jij kunt reageren. Tv's zijn hier bij voorbaat al niet voor gemaakt.

Kan niet oordelen of het aan skills ligt of wat anders, maar zal opsommen waar je t.o.v. van een prof "steken laat vallen"
- dedicated videokaart. Hoe meer fps hoe sneller je kunt spelen / reageren
- inputlag, bij tv beduidend hoger dan een kwalitatieve (game) monitor
- refreshrate, beetje leuke monitor doet 144hz terwijl jouw tv w.s. blijft steken op 50
- usb hub voor tobo en muis levert vertraging op. Je praat wellicht over nanoseconden maar op het hoogste niveau wil je zelfs deze vertraging niet hebben
- resolutie. Jouw tv doet 16:9 terwijl er monitoren zijn die b.v. 21:9 doen en daardoor een groter zichtveld hebben
Punt is dat hij rond het gemiddelde speelt (eronder momenteel). Dan ga je echt niet verliezen doordat je een 60Hz scherm hebt, laat staan microseconde geneuzel van een USB hub. (Overigens is het idee dat je op competitief niveau geen nanoseconde vertragingen kan accepteren onjuist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Sissors schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Punt is dat hij rond het gemiddelde speelt (eronder momenteel). Dan ga je echt niet verliezen doordat je een 60Hz scherm hebt, laat staan microseconde geneuzel van een USB hub. (Overigens is het idee dat je op competitief niveau geen nanoseconde vertragingen kan accepteren onjuist).
I know, maar TS begint zelf meermaals over het woord vertraging.
Geef louter een opsomming van zaken die in zijn setup vertraging geven t.o.v. een optimale setup.

Suggereer nergens dat ts 5k moet investeren en dan ineens de beste speler ter wereld wordt. Dus begrijp jouw commentaar niet helemaal?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:45
Van alle gamers die ik ken heeft inmiddels niemand meer een Philips tv. De input latency is beroerd bij Philips tv's.

We zitten nu allemaal op Panasonic tv's en die werken perfect met console gaming. Lage latency en kwalitatief goede tv's.

De input latency kan maar zo jouw volledige probleem oplossen. Wellicht een keer je pc meenemen naar een bekende en daar de tv proberen of het inderdaad het probleem oplost.

Het stukje over monitoren tegenover tv's klopt uiteraard maar als jouw pc setup thuis in de woonkamer staat aangesloten is een monitor naast een tv ook niet altijd gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32

FeaR

In GoT we trust

Over inputlag gesproken: niet elke (eigenlijk geen) fabrikant geeft deze op bij de specificaties. Je zal dus op zoek moeten naar reviews die deze waarde testen. Tweakers is er daar één van en ook de TV Input Lag Test Database van HDTVTest is een goede. Sony en Samsung hebben diverse modellen die op 20 - 30 ms zitten wat voor een TV zeer goed te noemen is. Al zegt die waarde ook niet alles, bet hangt ook van de persoon af. Er is bijvoorbeeld een serie Panasonic plasma (geloof de ST60) die ~70 ms inputlag heeft maar waar velen toch met plezier op gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 16-10-2016 17:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:36

Typhone

Who Dares Wins

Sony W7/W8 series hebben lage inputlag. Topmodellen van Samsung die zijn ook erg goed laatste tijd. Volg de link van FeaR op. Als je shooters speelt dan wil je geen compromissen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 17:54
Ik gebruik ook een Samsung tv gaat top
2 game pc op aangesloten .
Speel het meeste Fps gaat prima
Pagina: 1