Overstappen met auto zou ik 100% niet adviseren, stel je voor je komt je proeftijd niet door.
wie blijft er met de auto + leasecontract zitten ??? de TS in dit geval ..

als je nieuwe werkgever de auto over wilt nemen zonder jou te "strikken" is dat geen probleem.
Laat je niet door een "verplichte" overname van het leasecontract afschrikken, dit valt onder ondernemers risico --> en dus voor de rekening van de werkgever..
Vraag dit natuurlijk juridisch even na of dit in jou geval ook geld.
Qwerty-273 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:52:
[...]
Ik zou eerder zeggen "financieel vast", een lease contract is namelijk altijd wel opzegbaar (tegen een boete) dat in tegenstelling tot een arbeidscontract voor een bepaalde tijd, waarbij je gewoon aan die tijd gehouden kan worden, wat ik dan wel "vast" zou willen noemen.
Niet helemaal waar, een werkgever mag niet beperken in de carriere van zijn werknemers, of bij verlaten de financiele afwikkeling te bepalen.
Er zit natuurlijk wel verschil in de kosten en baten van beide partij-en .. in alle redelijkheid enzo in de praktijk is dit als volgt: (ongeacht de afspraken die gemaakt zijn)
- de restant leasetermijn is voor de werkgever
- extra kosten boven op het lease budget zijn voor werknemer.
kijk als je een cabrio met leerpakket hebt terwijl je magazijn medewerker bent, tja .. dan kan je nog wel eens voor de gehele kosten (inclusief lease) op draaien, hoewel de werkgever ook een klein gedeelte kan krijgen.
Heb je gewoon een courante auto met geen extreme zaken, dan kan je best een klein bedrag af moeten staan (maand salaris of minder) ..
EJPostema schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:44:
Je kan je vaak laten verzekeren via de lease maatschappij voor het vroegtijdige beeindigen van een contract? Dit was bij mijn vorige werkgever in ieder geval een veel gebruikte optie. Koste een 10tje p/m ofzo.
[...]
Dit is vaak de makkelijkste optie met het minste gezeik
WAT ? pffff sorry ik teken dergelijke contracten niet, als ik gebonden word aan een auto dan mag die hem in zijn <censuur> steken. Dan koop ik zelf een auto, maar ik ben ik meteen minder flexibel.
maar ja ik wil een auto wat rijd, niet de duurste of luxe .. /care
De werkgever mag die 10p/m best afsluiten op zijn kosten. not me
[
Voor 17% gewijzigd door
vso op 17-10-2016 10:01
]