Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Acronis 2014 in samenwerking met Windows 10. Ik zet mijn backups op een Synology-NAS die via mijn LAN verbonden is met de Windows 10-computer.

Nu blijkt dat de rescue-disk die Acronis maakt geen toegang te heeft tot het netwerk (en dus ook niet tot de Synology). Dit geldt zowel voor de standaard Linux-gebaseerde rescue-disk als voor een WinPE-rescue-disk.

Wel bevatten beide rescue disks een optie "NAS" die je kunt selecteren bij de recovery, maar dan krijg ik gewoon een lege lijst.

Is er een manier om een Acronis rescue-disk toegang tot het netwerk en daarmee mijn NAS te geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01
Is die optie er op een oudere comuter wel? Dan mis je waarschijnlijk een driver voor je netwerk kaart, misschien dat je deze handmatig kunt toevoegen, is met winpe niet zo heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb ook nog twee wat oudere computers en daar kan het ook niet mee.

Maar zou WinPE niet standaard netwerk-drivers aan boord moeten hebben? Het is tenslotte een scaled-down versie van Windows. Of heb je het over iets heel specifieks voor mijn netwerk-kaart?

Heb je wellicht een link voor hoe ik een netwerkdriver kan toevoegen aan WinPE? Ik kan technisch wel wat, maar dit gaat zonder handleiding boven mijn pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Voor Winpe heb je ook netwerkdrivers nodig.
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/dn613857.aspx

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank. Dat maakt in elk geval duidelijk dat WinPE ook drivers nodig heeft.

Maar heb je wellicht een hele concrete handleiding waarmee een technisch beperkt iemand als ik netwerk drivers aan de WIinPE voor Acronis TrueImage kan toevoegen.

Of hoe de optie "NAS" van de recovery disk mijn NAS kan bereiken (want dat lijkt me het doel daarvan)? Geen idee waarom hij dat nu niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb je de link wel bekeken?
Daar staat hoe je driver aan je WinPE toevoegd.
Als het goed is heb je iets in je netwerk wat als DHCP fungeert.

Dan zou je in WinPE een IP adres moeten hebben.
En zou je moeten kunnen connecten naar je NAS.

Zelf geen Acronis kennis. Anders zou je daar nog op moeten googlen.
Maar neem aan dat je wel kan aangeven waar je eea wilt backuppen op basis van IP.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker heb ik de link gelezen.

Maar het begint al bij stap 1: "Click Start, and type deployment. Right-click Deployment and Imaging Tools Environment and then select Run as administrator.". Bij mij verschijnt er na het intikken van deployment helemaal geen "Deployment and Imaging Tools Environment".

En natuurlijk heb ik een DHCP (je bedoelt de DHCP-server in mijn router, neem ik aan). Ik weet ook het IP-adres van de NAS.

Maar de vraag blijft welke drivers ik moet toevoegen en hoe ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

je vergeet stap 0. get the windows ADK

Pagina: 1