Toon posts:

Schijf Lacie Porsche design 4TB doet het niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Mensen,

Vanochtend wou ik mijn schijf koppelen aan mijn computer tot ik erachter kwam dat die geen stroom ontving, haastende naar de media markt toegerend die mij adviseerde om hem los te koppelen en op een dockingstation te zetten. Inmiddels gedaan maar geen succes. Hij vind niks. Ik vrees dat de verbinding van de HDD kapot is (SATA). Iemand een oplossing? De bestanden die ik hierop heb staan zijn erg veel waard!
...

Lacie Porche 4TB + Docking station Went EW7011 R2

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-10-2016 19:18)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:40
Als hij t ook niet in een andere dock doet dan is de kans toch groot dat hij overleden is.
Veel meer dan een nieuwe kopen en je backup terugzetten zit er niet in.
Neem tenminste aan dat je die hebt zoals hier boven al werd gezegd.
Als je die niet hebt ben jeje bestanden kwijt of je moet er een paar duizend euro voor over hebben om de schijf naar een datarecovery center te sturen en hopen dat ze er nog wat afkrijgen.

Alle reacties

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:44
Ik zie dat deze gebruik maakt van een 12v adapter is deze los aan de unit ?
Heb je wellicht een andere passende adapter liggen van 12v en 2A ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2025
Eerst zeg je dat hij geen stroom krijgt, daarna zeg je dat je vermoedt dat de SATA aansluiting stuk is. Is dit niet een beetje tegenstrijdig?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze hadden de kabel van de stroom getest. De kabel bleek gewoon te werken. Dus ik heb de schijf uit zijn behuizing gehaald en aan een docking station gezet. Maar ik dacht dat het stroom niet werkte doordat het lampen dat de schijf aanstaat niet ging branden

Verwijderd

Topicstarter
MdO82 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:24:
Ik zie dat deze gebruik maakt van een 12v adapter is deze los aan de unit ?
Heb je wellicht een andere passende adapter liggen van 12v en 2A ?
Ja ik heb die ook. Moet ik het daarmee proberen?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01 22:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De HDD doet niets in een (USB) docking station met externe voeding?. Dan lijkt het erop dat je HDD zijn beste tijd gehad heeft :'(.

Wat er werkelijk loos is aan de HDD als hij het niet meer doet is vaak lastig te bepalen. Vaak draait hij nog wel, maar word hij niet meer herkent door Windows, of krijg je al een smart error tijdens booten (interne hdd).
Maargoed ik neem aan dat je een backup hebt?. :D

[ Voor 53% gewijzigd door Tortelli op 15-10-2016 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat hij niet draait, normaal hoor je hem heel duidelijk draaien, maar dat is nu niet

Acties:
  • Beste antwoord

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:40
Als hij t ook niet in een andere dock doet dan is de kans toch groot dat hij overleden is.
Veel meer dan een nieuwe kopen en je backup terugzetten zit er niet in.
Neem tenminste aan dat je die hebt zoals hier boven al werd gezegd.
Als je die niet hebt ben jeje bestanden kwijt of je moet er een paar duizend euro voor over hebben om de schijf naar een datarecovery center te sturen en hopen dat ze er nog wat afkrijgen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:44
Geef het niet te snel op: als je geen backup hebt, zijn er op dit forum diverse leden die kunnen kijken of er op de printplaat iets verkeerd is gegaan en die dat ook voor je kunnen herstellen ("Momentus"?).
Laaat echter geen hobbyisten aan je schijf zitten en doe geen domme dingen zoals de schijf in de vriezer leggen of zo ...
Pagina: 1