Experiabox (ZTE)compleet vervangen incl analoog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controll24509
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-07-2023
Hallo allemaal,

Ik wil mijn experiabox volledig vervangen door Cisco equipment (KPN Glasvezel alles in een). Ik heb het onderstaande design.

Nu is het al reeds lange tijd bekend hoe dit alles werkt voor IPTV, en LAN. Echter voor de analoge aansluitingen (Voip) lees ik dat dit niet zou kunnen omdat dit password beveiligd is.
Echter als ik de experiabox start zie ik een een trace voor VoIP een PPP authenticatie request voorbij komen met de inhoud user:kpn@voip password kpn. (over VLAN7, het voip VLAN dus!)

Dit wekt mij de indruk dat de experiabox welke eigenlijk voor de analoge aansluitingen niets anders doet dan een ATA, naast een PPPoE verbinding voor het internet over VLAN6 over VLAN7 een dergelijke connectie opzet voor VoIP.

Daarom kwam ik op het volgende design. Waarbij de router de tevens een PPoE verbinding opzet over VLAN 7 voor VoIP, en ik gebruik van een Cisco SPA 112 voor de analoge aansluitingen.

De beide aansluitingen zouden dan geregistreerd moeten worden vanuit de Cisco SPA *101, *102 met gebruik van PPPoE connectie over VLAN 7

Username / Account: *102 (of een andere SIP poort naar keuze)
Server / Domain name: IP adres van SIP server van KPN door PPP tunnel
Password: kpn (kleine letters)
Display Name: Maakt niet uit
Authorization name: niet nodig
Port number:???(standaard SIP poort) mogelijk 5060
Transport Type: UDP (RTP streams gaan hier over UDP, niet TCP)

Ik ga nog een track maken van een inkomend en uitgaand telefoongesprek om te kijken wat er precies gebeurd.

Ik ga dus gebruik maken van Cisco apperatuur . Hoe ik dit VoIP deel echter voor elkaar ga boxen ben ik nog niet helemaal uit (configuratietechnisch).

Iemand enige ervaring hiermee of tips?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/oaucxz.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door controll24509 op 15-10-2016 17:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je het werkend krijgt ben je een held, heel veel succes en ik hoop dat het je lukt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controll24509
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-07-2023
nou dat is het dus, ik wil eerst weten of het in theorie kan, en hoopte eigenlijk dat er mensen zijn met cisco kennis die er ook snakken naar die vieze Experiabox te verwijderen uit hun leven te snijden.

Ik heb nog zeg maar wat open eindjes....
Zo heb ik geen idee wat de sip server is van KPN. Verder vraag ik me af of ik door die PPP verbinding rechtstreeks vanuit de ATA (die cisco SPA) zou kunnen verbinden met sip server. Of dat ik de router zou moeten laten verbinden, daar een peer moet aanmaken en die praktisch laten fungeren als SIP server.

Ik geef toe de configuratie is gecompliceerd. Ik heb de Cisco SPA al besteld. Heb voor de router nog een 2811, met pvdm, en switch wic erin. Dus als die SPA binnen is ga ik eea uitproberen.

Vast staat iig dat mocht ik het werkend krijgen, ik een site hierover opzet met een uitgebreide guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Gegevens m.b.t. de telefonie krijg je niet van KPN.
Hierdoor loop je waarschijnlijk tegen problemen aan.

Kijk anders eens hier: http://netwerkje.com/
Deze site verteld een hoop over wat jij eigenlijk zou willen opzetten

[ Voor 18% gewijzigd door hb96 op 18-10-2016 12:07 . Reden: Typefout + toevoeging link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Maar hoe kom je nu aan dat wachtwoord "kpn". Volgensmij is dit het wachtwoord voor de PPP sessie.

Daarnaast is het "gewone" SIP verkeer, tijdens het bellen bijvoorbeeld, geëncrypt. Je zou dan dus de TR-069 handshake moeten capturen en kijken of daar (encrypted) SIP gegevens voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Kun je bij KPN niet gewoon je telefonie van je abonnement af laten halen en dat lekker zelf doen?

Ik zit bij Ziggo, en heb mijn nummer gemigreerd naar een voip provider. Daar komt nu mijn inkomende telefoonverkeer op binnen. Uitgaand doe ik weer met een andere voip provider. Alles via een spa3102 die in mijn dmz hangt. Doodnormale DECT telefoon er aan en klaar ben je.

Ziggo modem is in bridge, firewall is ipfire op een APU1C. Alles in eigen beheer dus, voor zover mogelijk. UPS er voor voor de stabiliteit en continuiteit.

Da's lekker makkelijk switchen van provider als dat nodig is. Alles is modulair. TV, Internet en Telefonie.

[ Voor 4% gewijzigd door garp op 18-10-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Wat garp zegt. Ziggo lijn, maar Fritzbox belt uit met Voipbuster, en inkomend op mijn 050 nummer die bij Budgetphone is gekocht (15 euro per jaar).

Fritzbox in de Ziggo modem....

Klaar....
Pagina: 1