Backups naar de Cloud of eigen offsite NAS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:47
Ik upload de laatste tijd veel grote bestanden naar mijn NAS die staat bij iemand met Telfort.

Het gaat om 4 TB deze maand. Heeft iemand een idee of dit teveel is ?

EDIT: Topic onderwerp is opgelost. Een vraag over Telfort nu, zie hierboven

[ Voor 83% gewijzigd door Eric_1993 op 15-10-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Je krijgt vanzelf een brief van telfort als je het te bont maakt.

Wat backup je wel niet dat je 142 gb per dag aan backups hebt ? Zou ik niet op mijn glas lijntje willen hebben :). Das bijna 6 gb per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
4 TB kan je best veel noemen volgens mij voor een consumenten lijn. Ik denk dat er weinig gebruikers zijn die dat reden en daardoor zou je wel eens kunnen opvallen bij Telfort.

De Fair Use Policy kan wel eens gaan gelden als je het te gortig maakt.

De Fair Use Policy (FUP) is een oude benaming voor wat we nu noemen: normaal consumentengebruik.

Je kunt naar hartelust internetten, downloaden en bellen, zolang de door jou gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan 5 maal het gemiddelde gebruik van data door houders van het desbetreffende Telfort abonnement. De beoordeling of je overeenkomstig deze norm hebt gehandeld, ligt geheel bij Telfort internet. Bij een meer dan 5 maal gemiddeld gebruik word je daarover door Telfort geïnformeerd. Als je meer dan 5 maal het gemiddeld gebruik van andere gebruikers van dezelfde Dienst overschrijdt, is Telfort bij voortzetting van dit excessief gebruik gerechtigd het gebruik dat boven de normen ligt, alsnog aan je in rekening te brengen.

Als ik naar mijn eigen verbruik kijk zit ik tussen de 75 en 100 GB per maand met mijn Laptop, Tablet, Telefoon, Smart-TV dit kan je denk wel al consumenten verbruik rekenen dus jou 4 TB gaat wel opvallen denk ik zo.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 15-10-2016 20:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:47
Jan-man schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:46:
Je krijgt vanzelf een brief van telfort als je het te bont maakt.

Wat backup je wel niet dat je 142 gb per dag aan backups hebt ? Zou ik niet op mijn glas lijntje willen hebben :). Das bijna 6 gb per uur.
Het probleem is dat momenteel niemand thuis is tot november :+ Dus als er een brief wordt gestuurd weet ik er niks van en blijf dan vrolijk doorpompen tot de Telfort de boel gaat afsluiten 8)7

Ik upload voor mijn werk veel bestanden (foto's, video's etc). Twijfel de laatste tijd ook of ik nou beter op mijn NAS of in de cloud kan werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22
Hoe is die nas ingericht?

Bedenk wel dat bij veel NASsen een sync of upload gewoon een 'enkel' filesysteem is, waarbij geen versioning is.
Een ransomware wat je dus pas ontdenkt nadat je t overgezet hebt = data weg.

bij veel cloudproviders heb je WEL versioning. Dus dat is wel even iets om te bekijken.