Toon posts:

USB poort Samsung portable SSD T3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een SSD externe HD gekocht. Thuis gekomen uitgepakt en meteen aangesloten.
Op mijn laptop heb ik 3 USB poorten, rechts 1 en links 2. Stop ik de kabel aan de rechterkant er in, dan is de SDD meteen zichtbaar en te gebruiken. Stop ik de kabel in één van de twee USB poorten aan de linkerkant, dan doet de SDD niks, is ook niet zichtbaar in verkenner. Wel kan ik zien dat er stroom geleverd wordt aangezien het blauwe lampje op de SDD brandt. Wanneer ik mijn muis in 1 van de 3 poorten doe, dan doet de muis het op alle USB poorten. Ik heb de SDD al geformatteerd, maar dat helpt ook niet.
...

Ik gebruik geen relevante software, ik werk met Windows 10 Home 64 bit
...

Wat kan dit zijn en hoe kan dit worden verholpen?
...

Alle reacties

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:49
Samsung portable SSD T3 werkt met usb 3.0
Usb 3.0 levert ook wat meer stroom dan een usb 2.0
Ik vermoed dat je hem in een 2.0 poort hebt gestopt, en hij daarom niet werkt.

Je herkent een usb 3.0 poort aan een blauw-stickje in de poort i.p.v. het standaard usb 2.0 zwart sticke.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Op deze laptop zitten alleen maar 3.0 poorten. De poort rechts staat het USB symbool met SS, datzelfde geldt voor een poort links, en dan is er nog een poort met ditzelfde plus een bliksemflits, wat zou moeten staan voor high power.
Zowel muis als externe dvd brander werken op alle usb poorten. Deze SSD slechts op 1.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:27

TommieW

Numa numa.

Is deze HDD toevallig je enige USB 3 device? Doen andere USB 3 apparaten het wel?

Zit er misschien troep in de poorten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen troep in de poorten, het is wel het enige USB 3 device dat ik thuis heb.
Ik heb de SSD ook even op een andere laptop aangesloten, weliswaar alle drie USB 2.0 poorten, op deze laptop herkent de laptop de SSD meteen op alle drie poorten. De stelling dat USB 3.0 dus niet zou werken op 2.0 poorten gaat dus niet op.
Blijft het raar dat andere apparaten het wel doen op de 2 poorten en de SSD dus niet. Maar wel op de rechter USB poort. In apparaatbeheer staan ook geen fouten of gele uitroeptekens.