Vraag

• RiesK56
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03-2025
Mijn huidige videokaart MSI R9 290 4G geeft geen beeld meer aan mijn monitor, hij zegt no signal found. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Ik heb al geprobeerd verschillende videokaarten in het pcie slot te stoppen, verschillende pcie sloten te gebruiken, een ander beeldscherm gebruiken en andere dvi kabels voor het beeldscherm. Verder ziet hij wel dat er een kabel is aangesloten aan het beeldscherm want als ik dat niet doe zegt hij no cable connected.

Verder draaien de fans van de videokaart gewoon op normale wijze en lost het probleem zichzelf soms op als ik de stroom van de PC afhaal voor langdurige tijd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI R9 290 4G/ Sapphire Radeon HD 6950
Voeding XFX pro 750W
Moederbord GA-Z68AP-D3
Processor Intel I5 2500K

Beste antwoord (via RiesK56 op 15-10-2016 17:29)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je niet meer in je BIOS kan komen met je onboard VGA en zowel je externe GPU, dan is het slim om je BIOS eens te resetten met een clear CMOS aktie. Dit kan een jumper of switch zijn, maar ook even voor 10 seconden je CMOS batterij loshalen en weer terug stoppen geeft hetzelfde effect. (wel even je stroom loskoppelen voordat je een schok krijgt)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Waarschijnlijk zit je moederbord dan op Intel HD graphics. Stop je beeldscherm eens in het moederbord en kijk of je dan beeld hebt. Wanneer dat zo is zet dan Igpu uit in de bios.

• RiesK56
Ik zal het proberen, lijkt me persoonlijk alleen erg sterk dat die instelling spontaan is veranderd zodat hij op Intel hd graphics staat.

• werner1107
  • Registratie: Mei 2016
Krijg je wel het Bios opstart scherm te zien?

Als je dit wel gewoon ziet kan je proberen op te starten in veilige modus.
Windows zal dan geen software en drivers laden.

Als dit wel werkt kan je kijken in de video instelling naar wat het probleem kan veroorzaken. Vaak is het een verkeerd ingestelde resolutie.

• RiesK56
Helaas krijg ik zelfs bij de onboard graphics geen beeld. Ik krijg zelfs geen BIOS opstartscherm, gewoon meteen "no signal found". Zou het kunnen dat gewoon mijn moederbord kapot is?

• werner1107
Ook dat zou kunnen, aangezien je ook geen onboard beeld krijgt.
Ook zou kunnen dat je cpu kapot is.

Sinds wanneer heb je dit probleem?

• RiesK56
Sinds een maand of iets dergelijks, het rare is dat hij het soms wel doet en soms niet, het is niet erg consistent.

• RiesK56
Oke, het is me nu 2x gelukt om op te starten met de onboard graphics dus ik neem aan dat de CPU heel is. Het lukt me alleen niet om in het BIOS scherm te komen, want dan geeft hij helaas geen beeld. Het beeld komt er pas als ik op het inlogscherm van windows zit.

• werner1107
Oh oke, heel raar.

Dan lijkt het haast op een los kabeltje of iets dat bijna doorgebrand is of iets dergelijks.
Of misschien zit er wel iets in de BIOS verkeerd.

Heel bijzonder.
Een andere verklaring zou ik eigenlijk ook niet weten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je niet meer in je BIOS kan komen met je onboard VGA en zowel je externe GPU, dan is het slim om je BIOS eens te resetten met een clear CMOS aktie. Dit kan een jumper of switch zijn, maar ook even voor 10 seconden je CMOS batterij loshalen en weer terug stoppen geeft hetzelfde effect. (wel even je stroom loskoppelen voordat je een schok krijgt)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RiesK56
Die BIOS reset heeft inderdaad de truc gedaan, nu maar hopen dat het een blijvende oplossing is en het op een of andere rare manier fout is gegaan met mijn BIOS instellingen.
Pagina: 1