Relatief goedkope router met 5Ghz ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 21:33
Ik zoek een router met ondersteuning voor 5GHz, welke ook niet al te duur is.

Ik zat te kijken naar de [ziggo C7](https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/) om daar vervolgens andere firmware op te zetten(origineel of wrt). Ik las echter dat mensen nogal negatieve ervaringen hadden met dit type router voor 5GHz bereik.

Wat zijn de dingen waar ik verder op moet letten voor een nieuwe router? Misschien is de ziggo C7 toch niet zo'n slechte optie?

Ik hoop dat de router wel even mee kan gaan, dus fatsoenlijke 5GHz ondersteuning lijkt me wel essentieel. Ik wil er echter ook weer niet te veel voor betalen, zeker niet meer dan 150 euro.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Damn, zou ziggo deze ook opsturen naar belgische niet klanten? Wel heel goedkoop voor dit toestel. (Tplink archer c7). Top toestelletje voor zijn prijs.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
En is het ter vervanging van een defecte huidige router, of is het enkel voor ondersteuning van de 5GHz? Als het enkel voor 5GHZ is, kan je misschien beter een access point plaatsen?

Sowieso is het bereik van 5GHz minder dan 2.4GHz, aangezien deze band moeilijker door muren geraakt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier