Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc upgrade help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal ik ben nieuw hier en hoop dat ik op de juiste plek schrijf.
ik ben een dombo op het gebied van computers dus vraag dit namens mijn zoon.

hij is een groot fan van games als ets2 en gtav. alleen hebben we al een hoop laten doen aan de pc maar de games chrashen of hij heeft last van een verschikkelijke lag ( beeld hapert) hij heeft naar zijn FPS gekeken en die schommelt tussen de 60 heel af en toe maar vaker 15 of 22 of 30

dit zijn de gegevens wat hij nu in zijn pc heeft.

processor: intel(R)Core(TM)i3-4170 CPU @ 3,70GHz (4CPUs) 3,7GHz
geheugen: 4096MB RAM
wisselbestand : 1437MB gebruikt 9475 MB beschikbaar
directx versie: directX 12
videokaart : NVIDIA GeForce GTX 960 totaal geheugen 6062MB
huidige weergavemodus : 1440-900 (32bit) (60Hz)

wat zou hij kunnen aanschaffen en of vervangen om vlekkeloos te gamen??

graag jullie hulp en niet teveel ingewikkelde termen haha

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Even RAM gebruik in de gaten houden. Zou best kunnen dat het vol zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat in de gaten houden. Sorry voor mijn ontwetendheid hoor

Verwijderd

Laat MSI Afterburner https://gaming.msi.com/features/afterburner eens meelopen tijdens het gamen. Het onderdeel dat 100% wordt gebruikt is de beperkende factor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dan alleen dat de FB usage omhoogschiet van 58 naar 89. Ik snap er niet veel van (sorry)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry bedoel gpu. Hij speelt nu en hij draait constant op 30 fps waardoor het beeld hangt om de paar seconde

Verwijderd

Welke game, welke instellingen.
Wat is het geheugengebruik. Dit kan je ook nagaan in taakbeheer. Rechtermuisknop op de taakbalk>Taakbeheer>Prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was ets2 die hij speelde. Zal straks een kijken naar de prestaties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben net nieuw had ik nog niet gezien.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Welke games en belangrijker, op welke settings? Je pc zou recente games op medium/low aan moeten kunnen, maar een hoogvlieger is het niet. Wel is het redelijk in balans: een enkele upgrade gaat niet heel veel uitmaken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Voor beide games zijn de systeemeisen ruimschoots onder de specificaties van die PC.
Enige wat me echt opvalt is dat het RAM gewoon veel te weinig is... 4GB, in this day and age? wow...
Als ik iets zou upgraden, dan is het het RAM. Minstens 8GB er in prikken.

Verder zou ik eens drivers updaten e.d.
En wat Ardjee al zegt: welke settings gebruik je in de betreffende games? Het kan natuurlijk dat je gewoon teveel vraagt van het systeem.

Probeer eventueel eens een verse installatie van Windows met alle recentste drivers e.d.
Dat zou je kunnen testen met een andere harddisk, zodat je makkelijk terug kan naar je oude installatie.

Kortom: ik denk niet dat het aan de hardware ligt, afgezien van de krappe hoeveelheid RAM, maar dat hoort niet tot gevolg te hebben dat je permanent lage FPS haalt.
Eerder dat je spikes hebt in vertraging op het moment dat er geswapped wordt. En dat je dan van b.v. 60fps naar 20 klapt en terug omhoog.

[ Voor 37% gewijzigd door McKaamos op 16-10-2016 13:46 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Als het spel start bijv ets2 begint het met 60fps en stuiterts dan heen en weer tussen 20 dan weer 34 dan weer 50. Ik ben totaal niet thuis in de wereld van gamen vraag het namens mijn zoon. Ook in medium settings heeft hij last van lags.

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 20:25

Hebski

Less is more!

Ik zou als ik jou was even nieuwe RAM erin duwen. Ik weet niet hoeveel RAM sleuven je mobo heeft maar mochten dat er 4 zijn, zou ik deze erbij duwen pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand deze op slot gooien en mijn andere topic openen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Nu staat alles bij elkaar :).

Verwijderd

Topicstarter
Super dank je wel 😄

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de tips.
We hebben de pc laten voorzien van een i5 proccesor en 8gb ram erin. Hij kan nu weer vlekkeloos gamen
Pagina: 1