Beste Tweakers,
Na het lezen van de best buy guide ploppen er wat vragen in mij op. Als werkende student gaat het om een hoop geld, maar ik wil er dan ook goed mee vooruit komen!
Zelf aan het samen stellen gegaan en nu dus de vraag of ik goed bezig ben geweest en/of waar de verbeter punten zitten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen op dit systeem. Planet Coaster zit er aan te komen en ik wil hier mijn volle creativiteit in kwijt kunnen zonder prestatie verlies.
Games zoals Battlefield 1, GTA V met mods wil ik allen zonder problemen moeten kunnen draaien.
Daarnaast wil ik Pinnacle studio kunnen draaien om 4K video te bewerken, ik hoef het zelf niet als 4K te zien, maar de extra pixels geven de ruimte! Ik kan dit met m'n huidige kast ook al, maar dat is echt zo traag als dikke
door een trechter.
Ik wil met mijn nieuwe systeem ook Photoshop in duiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb in m'n achterhoofd een budget van €1500 incl verzendkosten én monitor.
Ik kan hier van af wijken, een andere monitor zie ik ook als een goede investering, al zal het wel ervoor zorgen dat het gehele systeem nog even on hold wordt gezet.
10% boven budget voor veel betere eigenschappen is geen probleem.
10% onder budget is gewenst
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik niets behalve een headset, koptelefoon, speakers en wat oude zooi zoals een tobo en muis. Verderop post ik mijn oude systeem waar mogelijk wat uit kan, maar deze zou ik graag in working order houden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een GTX 1070 zeker nodig te hebben. Wellicht niet gelijk nu, maar zeker in de toekomst.
Ik twijfel nog erg tussen een 1080p of 1440p monitor, daarover later meer.
16GB ram is een must om mee te starten, mogelijkheid om naar 32gb te stappen wil ik zeker open houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Ik heb best een voorkeur voor Asus, maar ik klamp mij hier niet aan vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een kast hebben waar ik aan de zijkant in kan kijken, al doe ik dit in te praktijk amper of nooit.
Graag zie ik een systeem wat erg stil kan draaien, tijdens het zware werk mogen de ventilatoren echt wel aanslaan, maar ook dan wil ik een systeem hebben dat ik eigenlijk niet hoor.
(Ik ben dit gewend met m'n laptop, waarbij de ventilator eigenlijk alleen aanslaat wanneer ik te veel open heb staan. De SSD helpt hier natuurlijk ook mee.)
Het energie verbruik is niet echt een probleem, al denk ik dat een lager verbruik wel fijner is voor de rekeningen. (Ik hoef niet persé een 10tje op jaarbasis uit te sparen.)
Ga je overklokken?
In mijn vorige systeem nooit aan begonnen (overigens toen verkeerde moederbord voor gekocht), ik gok dat ik hier nu ook niet mee aan de slag ga.
Samengestelde toekomstige build
Over deze build krijg ik graag feedback:
Ik heb gekozen om een goede oude optische drive toe te voegen, just in case.
Maar past deze wel in de case? Ik kan er weinig over vinden.
Het MoBo is gekozen omdat deze ook een usb C aansluiting heeft, dit leek mij fijn voor de toekomst (misschien i.c.m. m'n toekomstige telefoon). Als de andere versie beter is, heb ik daar vreden mee
Idee voor monitor
Hierbij dus de twijfel, 1080P of 1440P.
Ga ik het verschil merken tussen deze schermen?
Heb ik baat bij de 1440P of gaat hij tegen staan?
Werkt deze monitor "goed" met shooters als CSGO of BF1?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag tips krijgen over m'n build die ik heb samen gesteld.
Werkt dit allemaal optimaal met elkaar?
Zijn er punten waar ik duidelijk op kan bezuinigen?
Is deze build enigszins "future proof"?
Kan ik hiermee mijn genoemde bezigheden prima draaien?
Hebben jullie tips om het geluid te reduceren?
Hoe zit het met de monitoren? (Meer vragen hierbij boven bij de monitoren te vinden)
Ik heb nog gedacht aan een Raid setup voor m'n files, maar heb wegens de kosten en andere MoBo er voor gekozen dit achter wegen te laten.
Alvast bedankt voor de reacties
Na het lezen van de best buy guide ploppen er wat vragen in mij op. Als werkende student gaat het om een hoop geld, maar ik wil er dan ook goed mee vooruit komen!
Zelf aan het samen stellen gegaan en nu dus de vraag of ik goed bezig ben geweest en/of waar de verbeter punten zitten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen op dit systeem. Planet Coaster zit er aan te komen en ik wil hier mijn volle creativiteit in kwijt kunnen zonder prestatie verlies.
Games zoals Battlefield 1, GTA V met mods wil ik allen zonder problemen moeten kunnen draaien.
Daarnaast wil ik Pinnacle studio kunnen draaien om 4K video te bewerken, ik hoef het zelf niet als 4K te zien, maar de extra pixels geven de ruimte! Ik kan dit met m'n huidige kast ook al, maar dat is echt zo traag als dikke
Ik wil met mijn nieuwe systeem ook Photoshop in duiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb in m'n achterhoofd een budget van €1500 incl verzendkosten én monitor.
Ik kan hier van af wijken, een andere monitor zie ik ook als een goede investering, al zal het wel ervoor zorgen dat het gehele systeem nog even on hold wordt gezet.
10% boven budget voor veel betere eigenschappen is geen probleem.
10% onder budget is gewenst
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik niets behalve een headset, koptelefoon, speakers en wat oude zooi zoals een tobo en muis. Verderop post ik mijn oude systeem waar mogelijk wat uit kan, maar deze zou ik graag in working order houden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een GTX 1070 zeker nodig te hebben. Wellicht niet gelijk nu, maar zeker in de toekomst.
Ik twijfel nog erg tussen een 1080p of 1440p monitor, daarover later meer.
16GB ram is een must om mee te starten, mogelijkheid om naar 32gb te stappen wil ik zeker open houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Ik heb best een voorkeur voor Asus, maar ik klamp mij hier niet aan vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een kast hebben waar ik aan de zijkant in kan kijken, al doe ik dit in te praktijk amper of nooit.
Graag zie ik een systeem wat erg stil kan draaien, tijdens het zware werk mogen de ventilatoren echt wel aanslaan, maar ook dan wil ik een systeem hebben dat ik eigenlijk niet hoor.
(Ik ben dit gewend met m'n laptop, waarbij de ventilator eigenlijk alleen aanslaat wanneer ik te veel open heb staan. De SSD helpt hier natuurlijk ook mee.)
Het energie verbruik is niet echt een probleem, al denk ik dat een lager verbruik wel fijner is voor de rekeningen. (Ik hoef niet persé een 10tje op jaarbasis uit te sparen.)
Ga je overklokken?
In mijn vorige systeem nooit aan begonnen (overigens toen verkeerde moederbord voor gekocht), ik gok dat ik hier nu ook niet mee aan de slag ga.
Samengestelde toekomstige build
Over deze build krijg ik graag feedback:
Ik heb gekozen om een goede oude optische drive toe te voegen, just in case.
Maar past deze wel in de case? Ik kan er weinig over vinden.
Het MoBo is gekozen omdat deze ook een usb C aansluiting heeft, dit leek mij fijn voor de toekomst (misschien i.c.m. m'n toekomstige telefoon). Als de andere versie beter is, heb ik daar vreden mee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 227,- | € 227,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,- | € 84,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 494,95 | € 494,95 |
| 1 | WD Red WD10EFRX, 1TB | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window | € 109,51 | € 109,51 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 126,60 | € 126,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.349,22 | |
Idee voor monitor
Hierbij dus de twijfel, 1080P of 1440P.
Ga ik het verschil merken tussen deze schermen?
Heb ik baat bij de 1440P of gaat hij tegen staan?
Werkt deze monitor "goed" met shooters als CSGO of BF1?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 419,- | € 419,- |
| 1 | AOC G2460PG Zwart | € 481,- | € 481,- |
| 1 | BenQ BL2420PT Zwart | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart | € 272,- | € 272,- |
| 1 | Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart | € 321,79 | € 321,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.742,79 | |
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag tips krijgen over m'n build die ik heb samen gesteld.
Werkt dit allemaal optimaal met elkaar?
Zijn er punten waar ik duidelijk op kan bezuinigen?
Is deze build enigszins "future proof"?
Kan ik hiermee mijn genoemde bezigheden prima draaien?
Hebben jullie tips om het geluid te reduceren?
Hoe zit het met de monitoren? (Meer vragen hierbij boven bij de monitoren te vinden)
Ik heb nog gedacht aan een Raid setup voor m'n files, maar heb wegens de kosten en andere MoBo er voor gekozen dit achter wegen te laten.
Alvast bedankt voor de reacties
edit:
Wijziging in monitoren en oude kast weggehaald
Wijziging in monitoren en oude kast weggehaald
[ Voor 21% gewijzigd door Artilux op 16-10-2016 19:15 ]
Antfarmer