Beste Tweakers,
Wat wil je met de onderdelen doen?
Voor een vriend van mij ben ik een systeem aan het samenstellen. Doel is om een applicatie PC in te zetten, waarmee een viertal pc's gebruik kunnen maken van de applicatie die daarop komt te draaien.
De applicatie is vrij onbekend, maar is gebaseerd op client-server principes. Hij gebruikt een database, die vanuit de client op basis van ODBC koppeling met de centrale database onderhoudt.
Het systeem wordt ook de centrale opslag van data. Voor de backup heb ik een extra schijf toegevoegd. Extern wordt er ook een backup gepland via de cloud.
Vanaf de SSD wil ik Win10 gebruiken en de applicatie.
Een extra netwerkkaart had ik bedacht vanwege de minder goede ervaringen die ik lees over de onboard Realtec.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten moeten zo laag mogelijk blijven. Ik heb een alternatief in een tweedehands server. Ik zou voor hem graag onder de 500 euro totaal willen blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vanuit de leverancier is aangegeven dat het systeem een i5 of i7 moet hebben, met 8 GB geheugen. Verder is de netwerkkaart van enig belang, omdat er meerder systemen op deze pc zullen werken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen of de genoemde componenten goed samen passen. Mogelijk zie ik nog iets over het hoofd...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alvast heel erg bedankt,
VFRRider
Wat wil je met de onderdelen doen?
Voor een vriend van mij ben ik een systeem aan het samenstellen. Doel is om een applicatie PC in te zetten, waarmee een viertal pc's gebruik kunnen maken van de applicatie die daarop komt te draaien.
De applicatie is vrij onbekend, maar is gebaseerd op client-server principes. Hij gebruikt een database, die vanuit de client op basis van ODBC koppeling met de centrale database onderhoudt.
Het systeem wordt ook de centrale opslag van data. Voor de backup heb ik een extra schijf toegevoegd. Extern wordt er ook een backup gepland via de cloud.
Vanaf de SSD wil ik Win10 gebruiken en de applicatie.
Een extra netwerkkaart had ik bedacht vanwege de minder goede ervaringen die ik lees over de onboard Realtec.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten moeten zo laag mogelijk blijven. Ik heb een alternatief in een tweedehands server. Ik zou voor hem graag onder de 500 euro totaal willen blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vanuit de leverancier is aangegeven dat het systeem een i5 of i7 moet hebben, met 8 GB geheugen. Verder is de netwerkkaart van enig belang, omdat er meerder systemen op deze pc zullen werken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen of de genoemde componenten goed samen passen. Mogelijk zie ik nog iets over het hoofd...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | MSI H110M PRO-VH | € 58,65 | € 58,65 |
| 2 | WD Purple WD40PURX, 4TB | € 140,51 | € 281,02 |
| 1 | Fractal Design CORE 2500 | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Intel Gigabit CT Desktop Adapter | € 24,08 | € 24,08 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT4G4D26AFTA | € 19,- | € 19,- |
| 1 | Patriot Memory Blast 120GB | € 46,50 | € 46,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 712,15 | |
Alvast heel erg bedankt,