Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
I7 4820k 16gb ram, WD sata 3 schijven, GTX 1080 op windows 10.

Ik heb sinds kort Forza gekocht om te spelen en die draaide niet lekker bij mij net als bij veel andere mensen. Maar nu ben ik aan het spelen met de BF 1 trial en is me iets opgevallen. Ik draai op ultra alles max op DX 11 strak 60 fps vsynced. op DX 12 zelfde settings krijg ik fps drops.. Game ziet er nagenoeg exact hetzelfde uit. Nu zal Forza Horizon 3 ook op DX 12 draaien.

Hebben jullie enig idee waarom mijn systeem slechter draait op DX 12 dan 11? Het zijn echt drops maar ook echt mindere frames.

Ik snap er echt helemaal niks van

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
DX12 is momenteel nog een wassen neus, gewoon lekker op DX11 draaien als 12 problemen geeft.

Voor een goede functionaliteit van DX12 moet er vanaf begins aan bij development voor gewerkt worden. Dat zijn met deze games niet het geval (nog geen enkele DX12 game eigenlijk) en zal DX12 weinig toevoegen. Benchmarks van bijv DX12 in bf1 geven wel vaker fps verlaging aan (zie benchmarks bf1bij hardware.info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:13:
DX12 is momenteel nog een wassen neus, gewoon lekker op DX11 draaien als 12 problemen geeft.

Voor een goede functionaliteit van DX12 moet er vanaf begins aan bij development voor gewerkt worden. Dat zijn met deze games niet het geval (nog geen enkele DX12 game eigenlijk) en zal DX12 weinig toevoegen. Benchmarks van bijv DX12 in bf1 geven wel vaker fps verlaging aan (zie benchmarks bf1bij hardware.info)
Uitstekende suggestie en dat werkt perfect voor BF1 maar Forza draait volgens mij alleen maar op DX12 :( is er geen manier om te zorgen dat ie hetzelfde als 11 runt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Als ik de microsoft store van forza bekijk zijn er heel veel mensen met problemen. Het beste kan je wss wachten op patches die hopelijk de performance fixen. Microsoft heeft een erg slechte trackrecord qua performance met ports, dus geduld lijkt de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:44:
Als ik de microsoft store van forza bekijk zijn er heel veel mensen met problemen. Het beste kan je wss wachten op patches die hopelijk de performance fixen. Microsoft heeft een erg slechte trackrecord qua performance met ports, dus geduld lijkt de enige optie.
Het is iedergeval voor mij de laatste keer dat ik wat op dat pokke UWP platform koopt... nieuw spel en kan al weken niet spelen... te cheap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Had gisteravond hetzelfde probleem bij bf1 trial, op een gegeven moment kwamen er zelfs artifacts op het scherm. Terug naar Dx11 en ik draai weer hoge fps numbers.

Snap niet dat Dice dit niet goed geimplementeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PepperNutz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:29:
Had gisteravond hetzelfde probleem bij bf1 trial, op een gegeven moment kwamen er zelfs artifacts op het scherm. Terug naar Dx11 en ik draai weer hoge fps numbers.

Snap niet dat Dice dit niet goed geimplementeerd heeft.
Nou dat vraag ik me dus af. Is het wel dice? Bf1 reageert het zelfde als forza op dx 12.. frame drops en gewoon slecht draaien. Is het niet een dx12 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 14:18
In veel games is DX12 nog een verslechtering t.o.v. DX11. In BF1 levert je het nagenoeg altijd een verslechterde ervaring op (uitgezonderd van een aantal AMD kaarten op 1440p).

Er zijn nog maar enkele games waar DX12 een voorruitgang boekt, en dan ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DijkvanPieter schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:28:
In veel games is DX12 nog een verslechtering t.o.v. DX11. In BF1 levert je het nagenoeg altijd een verslechterde ervaring op (uitgezonderd van een aantal AMD kaarten op 1440p).

Er zijn nog maar enkele games waar DX12 een voorruitgang boekt, en dan ook minimaal.
Ok maar als dat bekend is waarom worden er dan games uit gebracht die niet op 11 kunnen draaien? lekker nutteloos :( bedankt voor de info iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-09 14:18
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

Ok maar als dat bekend is waarom worden er dan games uit gebracht die niet op 11 kunnen draaien? lekker nutteloos :( bedankt voor de info iedergeval
Heb zelf geen ervaring met de nieuwe Forza maar heb er wel een hoop negatiefs over gelezen. Als een 1080 moeite heeft om consistent frames te leveren is er toch wel wat goed mis met het spel.

Wat je eventueel in het geval van Forza kan proberen is controleren of Xbox game DVR de oorzaak van het probleem is (is recentelijk vaak de oorzaak van framedrops/stutters in games) door het uit te zetten. En wat betreft settings, MSAA een beetje terugschroeven kan wonderen doen op hogere resoluties.

Maar er komt inderdaad weinig positiefs uit de windows store tot dusverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Forza Horizon 3 is gewoon nog een brakke port op dit moment en de dx12 implementatie in BF1 is kennelijk ook nog steeds niet verbeterd sinds de beta. Maar er zijn ook games die met dx12 wel goed draaien. Het kan (nog) niet allemaal DOOM + Vulkan zijn, maar over het algemeen zou je geen prestatie dip meer moeten zien, hoewel het positieve effect nog steeds het grootst is met AMD kaarten.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
offtopic:

Forza heeft gisteren een update gehad die bij mij, op mijn systeem, zo goed als alle problemen heeft opgelost.

DX12 staat inderdaad nog in kinderschoenen en zowel fabrikanten van GPU's als producers van games zullen hun software/hardware nog moeten optimaliseren.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ECP0WERS schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:37:
offtopic:

Forza heeft gisteren een update gehad die bij mij, op mijn systeem, zo goed als alle problemen heeft opgelost.

DX12 staat inderdaad nog in kinderschoenen en zowel fabrikanten van GPU's als producers van games zullen hun software/hardware nog moeten optimaliseren.
Forza nog steeds drops naar 30 fps op bepaalde stukken.. aka unplayable... :(
Pagina: 1