Immersive control panel in windows 10 uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:10

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Middag tweakers!

Ik draag nu nog Windows 7 en ben aan het overwegen om te "upgraden" naar Windows 10 voor onder andere Dx 12 en weer de verse ervaring van een schone herinstallatie.

Het gros van de problemen die ik heb die met de nieuwe Windows 10 komen kan ik doorstrepen met behulp van een LTSB distro in combinatie met anti-beacon.

Het enige wat me nog mateloos frustreert is de control panel van windows 10.
Ik ben het type die intikt bij start wat hij wilt aanpassen.

Simpele voorbeeld is de muis.
Tik ik "Mouse" in bij windows 7 krijg ik netjes een window met alle settings die ik aan zou willen passen.
Tik ik "Mouse" in bij windows 10 krijg ik eerst nog een configuratiescherm geopend met een behoorlijk uitgeklede windows met settings. De rest van de settings zitten achter "Additional Mouse Options".

Dit wil ik dus reverten naar de windows 7 manier.

Googlen van mijn probleem lijdt tot alleen maar frustraties.
"How to revert to windows 7"
"How to open control panel"
"How to disable control panel"

Nee, nee en NEE. UGH :(

Task manager vertelt me leuk dat de settings die geopend worden bekend staan als "Immersive control panel", maar hierop googlen biedt ook niet echt uitsluitsel.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt, of besloot de hele community de stok het hierbij neer te leggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je past je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Haha, dat zeggen mijn vrienden ook.

Helaas werk ik niet zo ;)

Als hier niet een oplossing voor te vinden is ziet het er naar uit dat het weer een windows 7 herinstallatie wordt.

Mogelijk schiet ik gewoon volledig mis en is er een makkelijk antwoord te vinden op mijn vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 15-10-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Ja. We besteden collectief teveel tijd aan het Windows X eruit laten zien als Windows (X-1). Ik betrap mezelf daar ook op. W2000 moest eruitzien als 98, Windows 7 als XP, en nu weer Windows 10 zoveel mogelijk skinnen en aanpassen dat het weer 7 is. En gaandeweg zet ik al die dingen alsnog uit, beter wen je dus zo snel mogelijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hmm, ik neem dus aan dat hier geen oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Vast wel. Maar laat ik het anders proberen, wat deed jij toen Windows 7 uitkwam en het er niet meer uitzag als XP? Ik neem aan dat je het uiteindelijk wel hebt geaccepteerd?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Thomg schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:53:
Middag tweakers!

Ik draag nu nog Windows 7 en ben aan het overwegen om te "upgraden" naar Windows 10 voor onder andere Dx 12 en weer de verse ervaring van een schone herinstallatie.

Het gros van de problemen die ik heb die met de nieuwe Windows 10 komen kan ik doorstrepen met behulp van een LTSB distro in combinatie met anti-beacon.

Het enige wat me nog mateloos frustreert is de control panel van windows 10.
Ik ben het type die intikt bij start wat hij wilt aanpassen.

Simpele voorbeeld is de muis.
Tik ik "Mouse" in bij windows 7 krijg ik netjes een window met alle settings die ik aan zou willen passen.
Tik ik "Mouse" in bij windows 10 krijg ik eerst nog een configuratiescherm geopend met een behoorlijk uitgeklede windows met settings. De rest van de settings zitten achter "Additional Mouse Options".

Dit wil ik dus reverten naar de windows 7 manier.

Googlen van mijn probleem lijdt tot alleen maar frustraties.
"How to revert to windows 7"
"How to open control panel"
"How to disable control panel"

Nee, nee en NEE. UGH :(

Task manager vertelt me leuk dat de settings die geopend worden bekend staan als "Immersive control panel", maar hierop googlen biedt ook niet echt uitsluitsel.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt, of besloot de hele community de stok het hierbij neer te leggen?
hm, muis instellingen aanpassen doe ik niet elke dag, dus voor mij is het geen probleem O-)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Windows 7 vond ik een aardige verademing tov windows xp lang gelee, de zoekfunctie maakte het voor mij.
Tens schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:13:
[...]

hm, muis instellingen aanpassen doe ik niet elke dag, dus voor mij is het geen probleem O-)
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Immersive is het al een tijdje niet meer dacht ik? Gewoon in een venster. En als je 'control' start krijg je gewoon de oude nog voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
is 'god mode' mss iets voor jou?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gewoon windows+r -> control mouse

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:18:
Immersive is het al een tijdje niet meer dacht ik? Gewoon in een venster. En als je 'control' start krijg je gewoon de oude nog voorgeschoteld.
Lijkt hier nog een misverstand te zijn.
Ik gebruik nooit de control panel, die bypass ik door in te tikken wat ik zoek in de zoekbalk.
Dit gaat niet meer in windows 10 omdat het dan de control panel opent met hetgeen wat ik intikte bij het gros van de zaakjes.
Tens schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:19:
is 'god mode' mss iets voor jou?
Komt dichterbij wat ik wil, maar vereist me dan nog wel om de folder zelf te open en dan te zoeken ( ipv windows key en rammen ) en dan de muis zelf aan te klikken. Bevat ietwat meer stappen dan windows muis enter. Kan de folder mogelijk wel binden aan een keybinding...
kendo schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:21:
Gewoon windows+r -> control mouse
Is ook een aardige, maar is eigenlijk hetzelfde idee als wat tens zei, een compromis.

Het is meer van of het überhaupt mogelijk is wat ik wil.
Zoniet kan ik me maar beter aanpassen naar wat Microsoft wil ( ergh ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gewoon het venster open laten staan op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ach, dat zaken iets anders werken in een nieuwe Windows versie kan ik nog wel mee leven. Erger vind ik het dat de Anniversary update van Windows 10 heel veel functies heeft laten vervallen. Bijvoorbeeld: de keuze om updates nog niet te downloaden, later te installeren, etc. En het lockscherm wordt steeds prominenter...eerst kon je het dubbele scherm nog wegkrijgen met een registry change. Sinds de Anniversary update kan dit niet meer zomaar. Je moet steeds vervelendere trucs uithalen. En hoogstwaarschijnlijk wordt dat ook 'opgelost'. En vervolgens ga je advertenties krijgen op je lockscherm.....
Kortom: ik wou dat ik bij Windows 7 gebleven was.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
KabouterSuper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:03:
Ach, dat zaken iets anders werken in een nieuwe Windows versie kan ik nog wel mee leven. Erger vind ik het dat de Anniversary update van Windows 10 heel veel functies heeft laten vervallen. Bijvoorbeeld: de keuze om updates nog niet te downloaden, later te installeren, etc. En het lockscherm wordt steeds prominenter...eerst kon je het dubbele scherm nog wegkrijgen met een registry change. Sinds de Anniversary update kan dit niet meer zomaar. Je moet steeds vervelendere trucs uithalen. En hoogstwaarschijnlijk wordt dat ook 'opgelost'. En vervolgens ga je advertenties krijgen op je lockscherm.....
Kortom: ik wou dat ik bij Windows 7 gebleven was.
LTSB ;)
Ik heb Windows 10 LTSB op mijn tablet staan en ik loop niet tegen dit soort problemen aan.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:50:
En gewoon het venster open laten staan op de achtergrond?
Ehh, ik ben het type die de taakbalk auto-hide, denk dat dat al genoeg zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 15-10-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan blijf ik bij mijn eerdere opmerking,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Thomg schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:06:
Haha, dat zeggen mijn vrienden ook.

Helaas werk ik niet zo ;)

Als hier niet een oplossing voor te vinden is ziet het er naar uit dat het weer een windows 7 herinstallatie wordt.

Mogelijk schiet ik gewoon volledig mis en is er een makkelijk antwoord te vinden op mijn vraag.
Als niet nu dan zal het over nog 5 jaar moeten als ook de optie om het anders te doen ooit verdwijnt. En dan zit je nog 5 jaar meer 'vastgeroest' en wordt aanpassen nog moeilijker :+

Anyway, ik gebruik Classic Start Menu en dat doet volgens mij wat je bedoelt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Als niet nu dan zal het over nog 5 jaar moeten als ook de optie om het anders te doen ooit verdwijnt. En dan zit je nog 5 jaar meer 'vastgeroest' en wordt aanpassen nog moeilijker :+

Anyway, ik gebruik Classic Start Menu en dat doet volgens mij wat je bedoelt.
Ugh, de waarheid :'(

Classic shell is eigenlijk best wel neat en komt heul dicht in de buurt van wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, er is altijd nog een andere optie, maar ik zal hier niet gaan vloeken. ;) Keus heb je iig altijd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Echt hoevaak gebruik je de instellingen dan ? als het eenmaal is ingsteld ben je klaar toch ?

gaatm imho nergens over

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Fish schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:06:
Echt hoevaak gebruik je de instellingen dan ? als het eenmaal is ingsteld ben je klaar toch ?

gaatm imho nergens over
3 a 4 keer per dag.
Ik hou nou eenmaal van stoeien met mijn OS.
Hero of Time schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:01:
Tja, er is altijd nog een andere optie, maar ik zal hier niet gaan vloeken. ;) Keus heb je iig altijd.
Ah, yes, L***x. Inderdaad een optie, maar ik vind een spelletje zo nu en dan iets te leuk ;)

QEMU passthrough ziet er veelbelovend uit, maar daarvan is de documentatie vrij ruk als het geen Arch is. Ben meer een deb type zijn en laat die nou ook eens een stokoude kernel hebben :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 15-10-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

SambalBij

We're all MAD here

Als ik in mijn Windows 10 'mouse' intik in het start menu, dan krijg ik als resultaat zowel de ouderwetsche control panel optie,als ook de nieuwe optie.
Mogelijk moet je een keer een pijltje naar beneden drukken eerst; het lijkt bij mij enigszins random welke van de twee optie bovenaan komt te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ytG86P8BRmRmIpwZ6IITcKeU/full.png
De eerste optie gaat naar de Settings app; de tweede optie naar het oude control panel. (Opent meteen het mouse control panel)

edit:
Welke bovenaan komt lijkt te maken te hebben met welke je het meeste gebruikt. Nu staat bij mij de control panel optie ineens weer bovenaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 15-10-2016 18:17 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:55
Windows lijkt bij te houden welke optie je het meeste kiest. Na een paar keer weet het gewoon wat je wilt als je 'mouse' of 'muis' in het startmenu intypt. Sterker nog, na 2x proberen krijg ik met alleen maar 'm' als zoekopdracht al de optie 'Muis (configuratiescherm)' als eerste hit.
Pagina: 1