Toon posts:

Os voor 468?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog een 486 liggen en die wil ik eigenlijk gebruiken om mp3's mee af te spelen...........(als dat gaat) Welk OS heeft het minste geheugen en cpu enz nodig.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/[url="/listtopics.php/23"]Non-Windows Operating Systems[/url]

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:57

frapex

got r00t

linux console met mpg123

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Dos met DosAMP

:Y)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Er is geloof ik een versie van mpg123 die speciaal voor 486ers is aangepast. Je zou het daarmee kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik ga effe op zoek

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik hem eigenlijk kunnen vinden.........? Ik neem aan dat het freeware is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen programma's gevonden voor linux redhat...dus je moet redhat er al op hebben staan. Ik zocht eigenlijk gewoon een bestuuringssysteem die daarvoor gemaakt is.........Of bedoelen jullie dat ook?
(en heb ik het verkeerde gevonden.)

Verwijderd

Als je een 486 <100MHz hebt, kun je het eigenlijk al wel vergeten.
Destijds werkte ik veel met de DOS versie van Cubic Player (in de tijd dat MODjes ed. nog leuk waren). Wav files en modules gingen perfect op m'n AMD DX4/100, maar MP3 files kon ik alleen maar op 22KHz@Mono afspelen om enigszins stottervrije MP3's te krijgen.
Misschien dat het met een Intel 486 beter gaat, gezien deze een betere FPU heeft, maar ook dan is een DX4 volgens mij toch echt het minimum.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:20

TeeDee

CQB 241

Op vrijdag 29 juni 2001 11:47 schreef MSXUser het volgende:
Als je een 486 <100MHz hebt, kun je het eigenlijk al wel vergeten.
Destijds werkte ik veel met de DOS versie van Cubic Player (in de tijd dat MODjes ed. nog leuk waren). Wav files en modules gingen perfect op m'n AMD DX4/100, maar MP3 files kon ik alleen maar op 22KHz@Mono afspelen om enigszins stottervrije MP3's te krijgen.
Misschien dat het met een Intel 486 beter gaat, gezien deze een betere FPU heeft, maar ook dan is een DX4 volgens mij toch echt het minimum.
de allernieuwste cubic kan redelijk tot goed mp3 afspelen.... op hoge kwaliteit

enneuh.... cubic roelde gewoon destijds...

hier hebbie cubic

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Hmm, tja moet vast wel kunnen. Kwestie van alles voor 486 optimaliseren en alle overhead afschaffen. Mijn AMD K6 166 was voor 20% belast als ie een mp3 ging afspelen, dus dat moet best kunnen. Het ligt er nogal aan wat voor 486 er het is... Ik zou geen DOS nemen, dat is echt prehistisch. Neem gewoon Linux :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1