Ik heb dus nog een 486 liggen en die wil ik eigenlijk gebruiken om mp3's mee af te spelen...........(als dat gaat) Welk OS heeft het minste geheugen en cpu enz nodig.
linux console met mpg123
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Er is geloof ik een versie van mpg123 die speciaal voor 486ers is aangepast. Je zou het daarmee kunnen proberen.
Verwijderd
Als je een 486 <100MHz hebt, kun je het eigenlijk al wel vergeten.
Destijds werkte ik veel met de DOS versie van Cubic Player (in de tijd dat MODjes ed. nog leuk waren). Wav files en modules gingen perfect op m'n AMD DX4/100, maar MP3 files kon ik alleen maar op 22KHz@Mono afspelen om enigszins stottervrije MP3's te krijgen.
Misschien dat het met een Intel 486 beter gaat, gezien deze een betere FPU heeft, maar ook dan is een DX4 volgens mij toch echt het minimum.
Destijds werkte ik veel met de DOS versie van Cubic Player (in de tijd dat MODjes ed. nog leuk waren). Wav files en modules gingen perfect op m'n AMD DX4/100, maar MP3 files kon ik alleen maar op 22KHz@Mono afspelen om enigszins stottervrije MP3's te krijgen.
Misschien dat het met een Intel 486 beter gaat, gezien deze een betere FPU heeft, maar ook dan is een DX4 volgens mij toch echt het minimum.
de allernieuwste cubic kan redelijk tot goed mp3 afspelen.... op hoge kwaliteitOp vrijdag 29 juni 2001 11:47 schreef MSXUser het volgende:
Als je een 486 <100MHz hebt, kun je het eigenlijk al wel vergeten.
enneuh.... cubic roelde gewoon destijds...
hier hebbie cubic
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Hmm, tja moet vast wel kunnen. Kwestie van alles voor 486 optimaliseren en alle overhead afschaffen. Mijn AMD K6 166 was voor 20% belast als ie een mp3 ging afspelen, dus dat moet best kunnen. Het ligt er nogal aan wat voor 486 er het is... Ik zou geen DOS nemen, dat is echt prehistisch. Neem gewoon Linux
[deze advertentieruimte is te koop]
Pagina: 1