Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:52
Ik heb een Samsung WF70F5E3P4W en deze maakt op lage toeren een krakend geluid op hogere toeren is er niets aan de hand, nu heb ik het achterpaneel verwijderd en als ik de trommel draai hoor ik een krakend geluid het is ongeveer hetzelfde als in dit youtube filmpje (iets minder hard maar wel hetzelfde idee) YouTube: Raar krakend geluid bij draaien trommel wasmachine; wat is hier aan ...

Daar lees ik dat het de lager kan zijn of trommel kruis, hoe kom ik erachter welke het van de twee is?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Beste antwoord (via Hari-Bo op 03-03-2018 10:45)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Denk niet dta je het verschil kan vinden tot je 'm uit elkaar haalt.

Het lager zit direct op het trommelkruis, dus speling (waar het gekraak vandaan komt) komt uit 1 van de 2.

Meest waarschijnlijke is denk ik het lager, want dat zit vol bewegende delen en daardoor het meest onderhevig aan slijtage.

Verder lijkt me tweakers niet echt de plek om wasmachinekennis te vinden, maar wellicht heb ik het mis.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Denk niet dta je het verschil kan vinden tot je 'm uit elkaar haalt.

Het lager zit direct op het trommelkruis, dus speling (waar het gekraak vandaan komt) komt uit 1 van de 2.

Meest waarschijnlijke is denk ik het lager, want dat zit vol bewegende delen en daardoor het meest onderhevig aan slijtage.

Verder lijkt me tweakers niet echt de plek om wasmachinekennis te vinden, maar wellicht heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 20:01

W84

Ah, dit heb ik dus ook. Ik heb dezelfde, maar dan met zwarte deur (verder gelijk model). Mijn wasmachine is nog maar een paar maanden oud en sinds kort, heb ik ook een krakend geluid bij centrifugeren. Als het eenmaal op snelheid is verdwijnt het geluid. Maar mijn hele trommel draait ook in een soort achtvorm (draait uit balans) en het rubberen manchet bij de deur wordt inelkaar gedrukt en begint dan te klapperen. Ik vind het niet echt fijn...

Weet je ondertussen al wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Is vrouw / vriendin wellicht een beugel kwijt uit één van haar bh's?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nee, bij mij niet. Dat is het zeker niet. Het kraakt echt als een oude verroeste veer of schokdemper. Ik heb de bovenkant er al af gehad, maar zie niks raars. Ook tijdens het centrifugeren. Het enige wat me opvalt is dat de trommel heel snel heen-en-weer schud alsof een van de contragewichten verkeerd zit. Wasmachine staat waterpas.

Als ik de wasmachine leeg centrifugeert loopt het als een bentley! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Als ie leeg zonder problemen centrifugeert dan is het gewoon een onbalans in de trommel. Die is in een veerconstructie opgehangen juist om die onbalans op te kunnen vangen bij lage toeren en bij versnellen of vertragen van de trommel.

Het gepiep en gekraak wat je dan hoort is het uitrekken/indrukken van de veren in het trommelkruis. Als het te veel kraakt dan is het simpel op te vangen: Minder was tegelijk in de trommel doen. :+

Als je trommel ook herrie maakt als ie leeg rond draait dan kan het lager kaduuk zijn, maar als het een nieuwe wasmachine is zou ik gewoon een monteur laten komen onder garantie. Niet te veel zelf aan knoeien als het niet nodig is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ja, ga ik ook doen. Morgen even bellen.

Maar ik stop de trommel nooit echt vol en het maakt niet uit hoeveel was erin zit, het gebeurt zodra er iets in de trommel zit.

Overigens hoor ik, als ik de trommel met de hand draai, 1 hele draai een schrapend/schurend geluid wat daarna verdwijnt. Altijd 1x als de trommel weer even stil heeft gestaan na een wasje. Geen idee wat dat moet zijn... de lager misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Bij mijn wasmachine was het probleem de lagers en de v-snaar deze heb ik zelf vervangen en draait weer als nieuw. Deze wastrommel heeft enorm kleine gaatjes dat het onmogelijk is dat er bijvoorbeeld een bh beugel tussenkomt.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224406

Toevallig vorige week nieuwe wasmachine gekocht aangezien de Samsung was overleden. Precies de zelfde klachten. Bleek het kruis te zijn waar de trommel aan hangt in de lager, deze was giga gecorrodeerd.
Samsung gaat ca 2000 wasbeurten mee, zelf was ik daar dik over heen. Gezien afschrijving en kosten nieuwe gekocht. Is bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Anoniem: 224406 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:03:
Toevallig vorige week nieuwe wasmachine gekocht aangezien de Samsung was overleden. Precies de zelfde klachten. Bleek het kruis te zijn waar de trommel aan hangt in de lager, deze was giga gecorrodeerd.
Samsung gaat ca 2000 wasbeurten mee, zelf was ik daar dik over heen. Gezien afschrijving en kosten nieuwe gekocht. Is bekend probleem.
Dat is bij mijn model niet het geval kruis is volledig intact zonder corrosie vorming, enkel de lagers en snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Zo staat het er nu bij mij voor:

YouTube: Samsung Eco Bubble maakt lawaai

[ Voor 18% gewijzigd door W84 op 28-10-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 224406 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:03:
...
Huh?!? WTF slechts 2k wasjes draaien? Dat is amper 5 a 6 jaar bij gemiddeld 1x wassen per dag. :X
Wij hebben hier een Miele set staan (was + droog) en die draait nu al 18 jaar probleemloos. Centrifugeert als de beste (1600 rpm) en wast uitstekend. In al die jaren slechts één keertje uit de buitentrommel een stug stalen draadje moeten vissen (die was toch uit een kledingstuk door de kleine gaatjes in de binnentrommel geglipt). En na 15 jaar heb ik het manchet maar eens vernieuwd.

Deze 'oude' machine heeft zelfs uitgesteld starten en is zodanig 'slim' dat 'ie bij ongelijk verdeelde was in de trommel, eerst rustig de boel probeert in balans te krijgen, voordat 'ie vol gas geeft voor maximum centrifuge toerental. Bovendien een stille machine. Meeste lawaai is nog het innemen en uitpompen van het water en het piepsignaal (schakelbaar) als 'ie klaar is. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
De wasmachine heb ik gedemonteerd adh van dit filmpje om na te gaan wat de oorzaak was YouTube: Hoe vervang ik de dichting en lagers in een wasmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Had jij ook zo'n geluid of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
W84 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:41:
Had jij ook zo'n geluid of anders?
Anders enkel gekraak op lage toeren en een slippende v-snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hm, ik ga wel even kijken en sowieso ook de winkel en Samsung benaderen. Er zit immers nog garantie op. Wel balen dat het gezeik nu al begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
W84 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:47:
Hm, ik ga wel even kijken en sowieso ook de winkel en Samsung benaderen. Er zit immers nog garantie op. Wel balen dat het gezeik nu al begint...
Dan zou ik zelf helemaal niets doen en op garantie gooien, anders heb je nog de kans dat de garantie vervalt. De mijne is al 3 jaar oud dus garantie was vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Je hebt gelijk, maandag meteen even bellen... ben benieuwd wat het is of ze het meteen weten te fixen.

[ Voor 18% gewijzigd door W84 op 28-10-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
W84 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:51:
Je hebt gelijk, maandag meteen even bellen... ben benieuwd wat het is of ze het meteen weten te fixen.
Laat maar weten wat het euvel is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middeljans
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-06 16:18
Hallo Hari-Bo,

Ik heb exact dezelfde machine met hetzelfde euvel. Kun je me laten weten waar je de onderdelen hebt besteld? Ik kan namelijk op basis van het typenummer niet de juiste lagers vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Middeljans schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:26:
Hallo Hari-Bo,

Ik heb exact dezelfde machine met hetzelfde euvel. Kun je me laten weten waar je de onderdelen hebt besteld? Ik kan namelijk op basis van het typenummer niet de juiste lagers vinden.

Alvast bedankt!
De lager heb ik uit de wasmachine verwijder en daarna naar een technische groothandel, daar hebben ze deze lagers op voorraad en was slechts 15 euro kwijt. Om deze er weer in te kunnen plaatsen heb ik een steeksleuteldop van dezelfde maat gekocht toen kon ik de lager er met een rubberen hamer subtiel erin tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik weet niet waaroom in Nederland zoveel samsung wordt verkocht, terwijl het toch echt geen goede wasmachines zijn. Veel lagerproblemen, snaarproblemen, motor en aansturingsproblemen, en nieteens altijd erg goedkoop.
eigenlijk zijn er maar 3 echt goede opties:
- miele(mits je 10 jaar garantie bijkoopt omdat zelfs miele niet meer is wat het ooit was)
- de duurdere (duitse) bosch/siemens modellen
- beko(bij voorkeur de koolborstelloze modellen, want koolborstels zijn een zwak punt bij beko. de koolborstelloze modeleln doen echter niet onder voor de duurdere bosch/siemens modellen en gaan gemakkelijk 10 jaar mee.
Als je enel zou kiezen tussen samsung en lg, neem dan lg: ook zwakke lagers net als samsung, maar wel een goede direct drive motor zonder koolborstels en zonder v-snaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wederom hetzelfde probleem hier, de lagers ga ik vervangen en over anderhalf jaar mag dit wangedrocht van een wasmachine op de hoop. In de toekomst laat ik Samsung links liggen qua witgoed producten... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 03-03-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hier ook problemen, na het gekraak (wat nog steeds niet weg is) piept de aandrijfriem nu en iedere keer als de tommel begint te draaien gaat het vooraf met een harde tik. Lager probleem ook wellicht? Echt wat een verschrikkelijke wasmachines Samsung... nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
W84 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:11:
Hier ook problemen, na het gekraak (wat nog steeds niet weg is) piept de aandrijfriem nu en iedere keer als de tommel begint te draaien gaat het vooraf met een harde tik. Lager probleem ook wellicht? Echt wat een verschrikkelijke wasmachines Samsung... nooit meer!
Dat probleem had ik exact en opgelost met het lager te vervangen.

Maar nu heb ik het opgegeven en een Miele gekocht, witgoed en Samsung nooit meer.

[ Voor 75% gewijzigd door Hari-Bo op 12-03-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Haha, tja... gelijk heb je. Ik ga hierna ook een Miele kopen waarschijnlijk. Nu heb ik nog garantie, maar ik heb eigenlijk geen zin meer in dat gezeik met die monteurs aan je huis. Maar aan de andere kant... laten repareren en dan verkopen is wellicht ook wel handig natuurlijk. Misschien maar weer bellen, voor de 3e keer. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

We zijn een paar maanden verder, en ik heb hetzelfde euvel. Ik dacht eerst dat er iets tussen de trommel en de kuip zat, maar nadere inspectie leerde mij dat deze ruimte brandschoon is. Lager is defect, er zit al behoorlijk wat speling op... Ik heb een WF70F5E5P4W. Eerdere Google-opdrachten leerden mij dat het lager in de kuip zit en dat ik zo honderden euro's verder ben wanneer ik het voor elkaar heb. Begrijp ik uit de vorige reacties nou goed dat een lager van dit type (of vergelijkbaar) wel goed is te vervangen zonder de hele kuip te vervangen? Bij Samsung is het lager niet los te krijgen namelijk; dat wil zeggen dat ik deze niet in de 'explosietekening' vindt.Tips & trics zijn welkom zo vlak voor de vakantie :9 . Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
GEi schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:41:
We zijn een paar maanden verder, en ik heb hetzelfde euvel. Ik dacht eerst dat er iets tussen de trommel en de kuip zat, maar nadere inspectie leerde mij dat deze ruimte brandschoon is. Lager is defect, er zit al behoorlijk wat speling op... Ik heb een WF70F5E5P4W. Eerdere Google-opdrachten leerden mij dat het lager in de kuip zit en dat ik zo honderden euro's verder ben wanneer ik het voor elkaar heb. Begrijp ik uit de vorige reacties nou goed dat een lager van dit type (of vergelijkbaar) wel goed is te vervangen zonder de hele kuip te vervangen? Bij Samsung is het lager niet los te krijgen namelijk; dat wil zeggen dat ik deze niet in de 'explosietekening' vindt.Tips & trics zijn welkom zo vlak voor de vakantie :9 . Alvast bedankt.
De hele wasmachine zal uit elkaar moeten, en dan de lager eruit halen en naar de plaatselijke groothandel metaal en techniek. Ik heb het lager bij Groot Techniek gehaald voor 15 euro 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Ik las het eerder vanavond. Dat impliceert dat het lager standaard catalogus maten heeft. Het feit dat Groot Techniek het lager op voorraad had, betekent dat het inderdaad geen ingewikkeld lager is en in catalogi van lagerfabrikanten voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
GEi schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:53:
Ik las het eerder vanavond. Dat impliceert dat het lager standaard catalogus maten heeft. Het feit dat Groot Techniek het lager op voorraad had, betekent dat het inderdaad geen ingewikkeld lager is en in catalogi van lagerfabrikanten voorkomt?
Het is gewoon een bepaalde maat lager wat ook voor andere doeleinde gebruikt kan worden niet een exclusief Samsung wasmachine maat. ;)

Ga naar z'on zaak met je oude lager en deze hebben ze vast wel liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 17-07-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Succes ermee. Onze is voor de zoveelste keer gerepareerd... of nou ja, eigenlijk niet. Die kraak gaat er maar niet uit en maakt nu uiteindelijk nog meer kabaal. Tevens lekt de deur regelmatig, maar ik zie niks aan rubber/manchet. Ook heeft ie de laatste tijd moeite met het centrifugeren en blijft die maar draaien. Echt! KOOP NOOIT een Samsung wasmachine. Rommel!
Pagina: 1