Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar vind ik technieker voor oplossen interferentie op coax

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• prof. barabas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-10 10:45
Ik zoek een technieker die bekend is met coax, de aansluitingen kan optimaliseren, de kwaliteit kan uitmeten, en de interferentie kan oplossen.

Sedert ik overgeschakeld ben op digitale tv, ben ik er nog niet in geslaagd om een stabiele verbinding te krijgen tussen de bbox en de tv (afstand ca 15m en meerdere muren tussen).

Ik heb eerst geprobeerd met devolo powerline maar die hing om de paar weken vast, een andere set adapters gaf hetzelfde resultaat. De powerline uit het stopcontact trekken loste het dan telkens op
Dan heb ik geprobeerd met de wifi-bridge en ook die valt af en toe uit. Idem kan ik daar de bbox en de wifi bridge herstarten en meestal lukt het dan wel.

Ik probeer nu via de bestaande coax bekabeling en Hirschmann moca 16 adapters. De verbinding blijft bestaan maar nu zit ik met sporadische ruis, blokjes, en vertragingen op het beeld, ik vermoed interferentie.
Ik heb nog een tweede decoder dichter bij de bbox, die met utp is aangesloten en daar werkt het perfect, de internetverbinding en de bbox zijn dus in orde.

De coax dozen in de muur zijn nog aangesloten van toen er drie televisies ophingen, waarschijnlijk kan er een en ander afgesloten of anders aangesloten worden om de coax verbinding te optimaliseren.

Waar vind ik een technieker die bekend is met coax, de aansluitingen kan optimaliseren, de kwaliteit kan uitmeten, en de interferentie kan oplossen ?

Alle reacties

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 16:47
Misschien hier proberen ?
Ik weet ik voeg niet zoveel toe op deze manier maar ik denk dat je daar een betere kans maakt.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59
prof. barabas schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:13:
Ik zoek een technieker die bekend is met coax, de aansluitingen kan optimaliseren, de kwaliteit kan uitmeten, en de interferentie kan oplossen.

Sedert ik overgeschakeld ben op digitale tv, ben ik er nog niet in geslaagd om een stabiele verbinding te krijgen tussen de bbox en de tv (afstand ca 15m en meerdere muren tussen).

Ik heb eerst geprobeerd met devolo powerline maar die hing om de paar weken vast, een andere set adapters gaf hetzelfde resultaat. De powerline uit het stopcontact trekken loste het dan telkens op
Dan heb ik geprobeerd met de wifi-bridge en ook die valt af en toe uit. Idem kan ik daar de bbox en de wifi bridge herstarten en meestal lukt het dan wel.

Ik probeer nu via de bestaande coax bekabeling en Hirschmann moca 16 adapters. De verbinding blijft bestaan maar nu zit ik met sporadische ruis, blokjes, en vertragingen op het beeld, ik vermoed interferentie.
Ik heb nog een tweede decoder dichter bij de bbox, die met utp is aangesloten en daar werkt het perfect, de internetverbinding en de bbox zijn dus in orde.

De coax dozen in de muur zijn nog aangesloten van toen er drie televisies ophingen, waarschijnlijk kan er een en ander afgesloten of anders aangesloten worden om de coax verbinding te optimaliseren.

Waar vind ik een technieker die bekend is met coax, de aansluitingen kan optimaliseren, de kwaliteit kan uitmeten, en de interferentie kan oplossen ?
Contact opnemen met Ziggo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Clavis schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Contact opnemen met Ziggo?
Denk eerder Telenet aangezien het duidelijk om BE situatie gaat.

Maareh, als je iemand wilt inhuren zit je op het forum verkeerd. http://tweakers.net/aanbod en dan bij Computerhulp kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

Blokker_1999

Full steam ahead

dion_b schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

Denk eerder Telenet aangezien het duidelijk om BE situatie gaat.

Maareh, als je iemand wilt inhuren zit je op het forum verkeerd. http://tweakers.net/aanbod en dan bij Computerhulp kijken.
Maar dan volg ik even niet. BBox is de benaming die Proximus aan zijn modems geeft. Maar Proximus doet DSL en heeft dus weer niets met coax te maken ...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Maar dan volg ik even niet. BBox is de benaming die Proximus aan zijn modems geeft. Maar Proximus doet DSL en heeft dus weer niets met coax te maken ...
Hij zit MoCA te gebruiken om iets (IPTV van Proximus) over coax te gooien. En heeft iemand nodig die coax snapt om dat op orde te brengen.

Oslik blyat! Oslik!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:33
Coax eruit, UTP erin. Dit kan elke elektricien.

[ Voor 38% gewijzigd door nielsn op 15-10-2016 12:28 ]

• prof. barabas
nielsn schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:27:
Coax eruit, UTP erin. Dit kan elke elektricien.
zonder te breken ? heb me altijd laten vertellen dat dat altijd wel ergens stropt.

• prof. barabas
dion_b schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Hij zit MoCA te gebruiken om iets (IPTV van Proximus) over coax te gooien. En heeft iemand nodig die coax snapt om dat op orde te brengen.
ja, klopt, het is een belgacom aanluting in belgie, en ik gebruik moca alleen om een ip-verbinding te maken en een afstand van 15m te overbruggen in een appartement (waar breken en boren niet zo makkelijk is).
de bbox staat achteraan en de tv vooraan in appartement.

Verwijderd

Goed de manual lezen van HIrschmann (of andere mer). Meestal worden de verloop connectortjes mee geleverd.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:51
Die moca setjes zijn behoorlijk goed dus als er vroeger tv over die coax ging moet die moca ook werken.

Vervang even de stekker (meestal van die plastic dingen) door fatsoenlijk f-connectors en als er geen breuk in de kabel zit moet dat werken.
Kijk ook even of je aan de aanvoerkant van de moca wel goed signaal hebt, want er geld nog steeds: Rotzooi in = Rotzooi uit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• prof. barabas
Goed de manual lezen van HIrschmann (of andere mer). Meestal worden de verloop connectortjes mee geleverd.
klopt
Vervang even de stekker (meestal van die plastic dingen) door fatsoenlijk f-connectors en als er geen breuk in de kabel zit moet dat werken.
de moka wordt standaard geleverd met prima f-stekkers en kabels;
Kijk ook even of je aan de aanvoerkant van de moca wel goed signaal hebt, want er geld nog steeds: Rotzooi in = Rotzooi uit.
ingang is prima utp

[ Voor 15% gewijzigd door prof. barabas op 18-10-2016 09:29 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat kan best prima UTP zijn, maar dat zegt niets of het signaal ook goed is.
De vraag is, als je die tv rechtstreeks aan de modem hangt (of met een goede utp kabel tijdelijk door het huis gelegd), heb je dan wel goed beeld ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1