Ik heb dinsdag een HTC 10 gekocht en nu blijken de knoppen op de afstandsbediener van mijn Bose Sound True (Android) ineens het volume te regelen in plaats van naar het volgende/vorige nummer te skippen.
Ik heb hier contact met HTC over gehad en aan de hand van mijn IMEI nummer konden ze zien dat er iets mis was met mijn software (vond ik al apart). Afijn, ik gisteren terug naar de winkel en heb gelijk een nieuwe mee gekregen. Eenmaal thuis (en 100 updates verder) kon ik eindelijk Spotify installeren om te testen of het nu wel werkt, maar nog steeds bedien ik het geluid in plaats van de queue.
Een zoektochtje op internet levert mij niet veel meer op dan een topic op xda-developers.com waarin iemand aangeeft het probleem met mijn oordopjes niet te hebben.
Ik zit nu dus een beetje met het dilemma om a) de telefoon om te ruilen voor een andere, b) de telefoon naar HTC terug te sturen of c) te wachten of dit met een software update opgelost wordt.
Uiteraard heeft elk punt een nadeel
Kan het zijn dat er een bepaalde batch HTC 10's met dit probleem kampt en ik dus al twee keer pech heb en/of is het in deze telefoon op te lossen? En heeft iemand anders toevallig hetzelfde probleem wel/niet?
Ik heb hier contact met HTC over gehad en aan de hand van mijn IMEI nummer konden ze zien dat er iets mis was met mijn software (vond ik al apart). Afijn, ik gisteren terug naar de winkel en heb gelijk een nieuwe mee gekregen. Eenmaal thuis (en 100 updates verder) kon ik eindelijk Spotify installeren om te testen of het nu wel werkt, maar nog steeds bedien ik het geluid in plaats van de queue.
Een zoektochtje op internet levert mij niet veel meer op dan een topic op xda-developers.com waarin iemand aangeeft het probleem met mijn oordopjes niet te hebben.
Ik zit nu dus een beetje met het dilemma om a) de telefoon om te ruilen voor een andere, b) de telefoon naar HTC terug te sturen of c) te wachten of dit met een software update opgelost wordt.
Uiteraard heeft elk punt een nadeel
- a) sentiment & interface. Ik heb al sinds de Desire HD HTC telefoons en ben altijd erg te spreken over het ontwerp (buitenkant) als de interface (Sense widgets). #fanboy
- b) ik heb geen zin om mijn telefoon nu alweer twee/drie weken kwijt te zijn. Daarnaast (en ik ga ervan uit dat de reparateur Dynafix is, telefoon komt van KPN) heb ik ronduit slechte ervaringen met Dynafix dus daar vertrouw ik niet meer op en (volgens mij) heb ik nu nog gewoon recht de telefoon terug te brengen/om te ruilen
- c) is dit uberhaubt een ding dat softwarematig opgelost kan worden? Of is dit iets hardware-matigs? (Geen idee hoe die Apple/Android detectie van oordopjes, opladers enzo tegenwoordig werkt)
Kan het zijn dat er een bepaalde batch HTC 10's met dit probleem kampt en ik dus al twee keer pech heb en/of is het in deze telefoon op te lossen? En heeft iemand anders toevallig hetzelfde probleem wel/niet?