Goedendag allemaal,
Omdat ik nog nooit een pc heb gebouwd, en niemand in mijn directe omgeving er ervaring mee heeft, hoop ik dat jullie van tweakers mij zouden kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken voor fotobewerking. De software die erop gedraaid zal worden wordt Adobe Photoshop en Adobe Lightroom. Ook hoop ik op dit systeem wat games te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor €1200,- tot €1300,- iets moois te kunnen bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles voor deze computer wil ik nieuw bestellen. Een monitor en muis/toetsenbord heb ik nog liggen, maar zijn niet noemenswaardig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor specifieke merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste wordt het een relatief stille computer.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan, vandaar de keuze voor deze processor.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij zo veel mogelijk advies kunnen geven over de build van deze pc. Het is de eerste keer dat ik een pc ga bouwen, en alle hulp is daarom welkom. Mochten er verbeteringen of goedkopere opties zijn voor wat er nu in de lijst staat, dan hoor ik dat graag.
Hier is een build die ik heb samengesteld. Ik heb mezelf geprobeerd zo veel mogelijk in te lezen, maar het is allemaal nog relatief nieuw voor mij:
Alvast bedankt voor de moeite!
Omdat ik nog nooit een pc heb gebouwd, en niemand in mijn directe omgeving er ervaring mee heeft, hoop ik dat jullie van tweakers mij zouden kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken voor fotobewerking. De software die erop gedraaid zal worden wordt Adobe Photoshop en Adobe Lightroom. Ook hoop ik op dit systeem wat games te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor €1200,- tot €1300,- iets moois te kunnen bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles voor deze computer wil ik nieuw bestellen. Een monitor en muis/toetsenbord heb ik nog liggen, maar zijn niet noemenswaardig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor specifieke merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste wordt het een relatief stille computer.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan, vandaar de keuze voor deze processor.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij zo veel mogelijk advies kunnen geven over de build van deze pc. Het is de eerste keer dat ik een pc ga bouwen, en alle hulp is daarom welkom. Mochten er verbeteringen of goedkopere opties zijn voor wat er nu in de lijst staat, dan hoor ik dat graag.
Hier is een build die ik heb samengesteld. Ik heb mezelf geprobeerd zo veel mogelijk in te lezen, maar het is allemaal nog relatief nieuw voor mij:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 315,- | € 315,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 349,90 | € 349,90 |
| 1 | Seagate NAS HDD, 1TB | € 65,20 | € 65,20 |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 138,50 | € 138,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Cooler Master GM G650M | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 73,25 | € 73,25 |