Veiligheidcertificaat installeren voor Qnap Nas TS-251T

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladger
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-02 14:10
Mijn vraag
Mijn Nas server wil ik op afstand kunnen benaderen. Dan is beveiligen met oa. een SSL certificaat een must. Via internet bij StartCom.ltd een veiligheidscertificaat aangevraagd en domeinnaam aangemaakt. In het aanvraagveld krijg je een aantal aangereikte emailadressen allen eindigend op(..............@qnap.com)er dient een keuze te worden gemaakt. De verificatie code die gelijktijdig moet worden ingevuld wordt verzonden naar het door mij gekozen (nieuw aangemaakte)mailadres.

Hoe nu verder? Hoe kom ik bij de verzonden mail met verificatiecode? Moet ik nieuw mailadres aanmaken?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Apple Macbook Pro, NAS Qnap TS-251T
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuw mailadres .........@qnap.com. aangemaakt, lukt niet, kan server niet vinden is de melding!

Wie kan me verder helpen of heeft ervaring met deze materie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat gaat uiteraard nooit werken, je kan alleen SSL certificaten aanvragen met DV als je het domein ook daadwerkelijk beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladger
Aanvragen met DV? Hoe werkt dat?Ik ben beheerder van de domeinnaam, is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:51
Jij bent de eigenaar van qnap.com? Of is dat Een fictief domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladger
De domeinnaam heb ik aangemaakt, daarmee kan ik de NAS al op afstand benaderen, alleen niet voldoende beveiligd. Dus zoek het in kopen van certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:51
Je kan niet zomaar een domeinnaam aanmaken en dat ding wereldwijd gaan gebruiken. Leesvoerhttps://nl.m.wikipedia.org/wiki/Domeinnaam

QNAP.com is natuurlijk al in gebruik. Als je een domein met certificaat wilt moet je een uniek domein registreren bij sidn.nl en daarmee een certificaat aanvragen. Certificaten zijn namelijk ook bedoeld om te verifiëren dat jij de eigenaar bent van dat domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladger
Dank je voor deze nuttige info. Ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:26

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Mocht het nog nodig zijn...
Zie mijn topic over het maken een certificaat.

Zeker de laatste paar reacties van mij en Qnapclub zijn erg interessant. Zorg wel dat je een domein hebt dat op jouw naam staat en met een a-record (en aaaa-record) is gekoppeld aan jouw extern IP-adres.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1