Toon posts:

Vodafone glasvezel en ik kom niet meer op extern bureaublad!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eergisteren mijn nieuwe internetprovider Vodafone een DrayTek Vigor 2132 modem heeft geinstalleerd kom ik niet meer op mijn externe bureaublad. Een telefoontje naar onze netwerkprovider die onze netwerkomgeving beheert waar ik met extern bureaublad naartoe kan gaan leerde mij na anderhalf uur meekijken en een aantal dingen proberen dat Vodafone het IP adres geblokkeerd heeft staan.
Een telefoontje naar Vodafone leverde twee dingen op: ze konden er niets aan doen en ik kon het contract afkopen waarbij ze 12 maanden abonnementskosten in rekening gingen brengen. Ik heb het eind augustus aangevraagd en sinds woensdagavond is het geinstalleerd. Ja, jammer dan. Daar konden ze niks aan doen.
Maar ondertussen kan ik niet op mijn externe bureaublad. Heeft iemand hier een oplossing voor? wellicht een firewall instelling van het modem? Als ik een hotspot met mijn smartphone maak kom ik er wel op. Ook een extern bureaublad naar een andere terminal server doet het gewoon.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!

Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:14
Is het een directe rdp zonder vpn? Je kan er natuurlijk om heen werken door via een vpn tunnel een verbinding op te zetten, maar de vraag is vooral waarom het ip geblokkeerd is. Heb je al formeel een klacht ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:11
Klinkt een beetje raar allemaal. Ik mag wel hopen dat RDP niet direct aan het Internet hangt want dat is nu niet erg veilig. Via VPN zou je dit gewoon moeten aanbieden voor gebruikers. Werkt een stuk veiliger.

Maar ondanks dat, zou RDP het gewoon moeten doen. Het lijkt mij erg sterk dan Vodafone dit blokkeert, of een bepaald IP adres zou blokkeren. Sterker nog, volgens mij mogen ze dit niet eens doen. Iets met de Netneutraliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, dank voor de reacties!
hoe kan ik te weten komen of het een directe RDP is?
Heb nog geen klacht ingediend, dat zal ik direct gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:37:
[ ... ]
Een telefoontje naar onze netwerkprovider die onze netwerkomgeving beheert waar ik met extern bureaublad naartoe kan gaan leerde mij na anderhalf uur meekijken en een aantal dingen proberen dat Vodafone het IP adres geblokkeerd heeft staan.
Heb jij of die netwerkprovider hier meer informatie over? Hoe hebben zij dat na een telefoontje geconstateerd? Waar en hoe hebben zij meegekeken? Waar hebben zij naar gekeken? Beheren zij ook de externe verbindingen waar Internetverbindingen op binnenkomen? Door wie is dat koppelvlak beheerd? En wat ziet die beheerder? Hebben zij geen VPN mogelijkheden in beheer? Werkt RDP wel vanaf hun netwerk naar jouw PC als die aangezet wordt? Werkt RDP naar andere netwerken en hoe is dat getest?

Met een VPN ertussen lijkt mij de verbinding veiliger dan naakt rdp over het Internet, maar die keuze is aan jullie netwerkprovider.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je thuisnetwerk zit nu in dezelfde IP-range als je werknetwerk en je gebruikt een VPN oplossing die daar geen rekening mee houdt, waardoor je PC de terminalserver in je thuisnetwerk aan het zoeken is (zelfde subnet immers).

Proberen waard: zet je Draytek eens in een andere IP range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag debolle,
Ze hebben via teamviewer meegekeken en vanalles aan instellingen nagekeken en geprobeerd in mijn computer en ook op de pagina van de router. Ze hebben zo ook geprobeerd in te loggen op een ander netwerk en dat werkte gewoon wel. het is echt onze terminalserver die geblokkerd wordt op één of andere manier. Als ik zelf een hotspot maak met mijn iphone dan kan ik wel gewoon inloggen naar mijn bureaublad.
Nu heb ik wel wat kennis van computers en instellen van netwerk, maar ook weer niet zoveel dat ik even iets kan met VPN of een andere IP range. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, Vodafone wees direct alles af onder de noemer dat zij een particulier aanbod hebben en zij dit niet ondersteunen. hij heeft niet eens meegekeken en zei: ik kan er ook niets aan doen. de beheerders van de externe netwerkomgeving waar mijn bureaublad op uit komt konden niets doen daaraan, hun conclusie was dat het IP adres van de terminal server geblokkeerd werd door Vodafone.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het IP van de terminalserver geblockt wordt door Vodafone doe je er niks aan. Hooguit vragen hoe je dat gedeblokkeerd krijgt en waarom het geblockt is. Al zal dat meer iets zijn voor de IT afdeling van je werkgever.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me erg sterk dat Vodafone dit blokkeert. Heb je al een traceroute (op Windows: tracert) geprobeerd naar het IP adres van de terminalserver? Dan kun je in elk geval zien of de blokkade binnen Vodafone zit of daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is toch met ping? Daar komt geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een kleine scenarioschets helpt bij zulke gevallen altijd, want dit klinkt een beetje vaag. Dus jij hebt thuis een nieuwe internetprovider, en verbindt met je werk?

En dat ziet er dan ongeveer zo uit:

[PC] --> [Draytek] --> [Vodafone] --> [Internet] --> [(Werkprovider)] --> [Werk]

En nu werkt Remote Desktop, dus TCP poort 3389, vanaf jouw pc naar je werk niet meer? Dan moet je gaan elimineren. Wat werkt wél? Kun je RDP'en naar andere IP's binnen jouw thuisnetwerk? Kun je RDP'en buiten het Vodafone-netwerk? Werken andere verbindingen naar het externe IP-adres van je werk wel (webmail, website, of wat er verder ook open staat)?

Een blokkering van je werk-IP door Vodafone zal bijzonder uitzonderlijk zijn, en dat neigt dan ook naar een ietwat voorbarige conclusie. Wellicht staat poort 3389 uitgaand dicht, maar ook dat lijkt me sterk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

Je IP adres staat bij de werkgever niet in de whitelist is mijn eerste gedachten. Vraag dit gewoon even goed na bij de netwerktechneut aangezien het vaak voor komt dat overige IT collega's dit niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:49:
Ja, dat is toch met ping? Daar komt geen antwoord op.
tracert pingt elke router die hij onderweg tegenkomt; misschien toch wel de moeite waard om te doen

Maar dat Vodafone IP-adressen blokkeert is natuurlijk het verhaal van een dronken aardbei.
Waarom zouden ze dat überhaupt doen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Bij Vodafone worden enkel poort 445 en poort 137 tm 139 geblokkeerd. Poort 5060 wordt ook al gebruikt voor telefonie maar verder zou het poorttechnisch geen probleem moeten zijn.

Een blokkade obv ip adres is zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Staat het IP adres van de RDP server van je werkgever niet gewoon op een blacklist die Vodafone gebruikt ?
In dat geval moet jouw werkgever die de server beheert gaan proberen om van die blacklist af te komen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

Lijkt me ook sterk dat vodafone een RDP server blokkeert...

Wellicht heb je dat allemaal al gecontroleerd, maar ik noem het nog even voor de zekerheid: is het niet een issue van IPv4 vs IPv6? Levert vodafone IPv6?

Heb zelf eens een issue gehad met een Windows server die ook IPv6 had (net zoals ik via xs4all), maar niet correct geconfigureerd stond voor IPv6. De verbinding lukte dan ook alleen als ik IPv4 gebruikte (IPv6 tijdelijk uitgeschakeld in mijn modem/router).

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mweeh, ik krijg de indruk dat het issue niet meer zo relevant is voor de TS, ondanks het uitroepteken in de topictitel. Zullen we afspreken dat we niet meer reageren, totdat de TS komt met de output van
tracert <rds-server>

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:13:
Overigens, Vodafone wees direct alles af onder de noemer dat zij een particulier aanbod hebben en zij dit niet ondersteunen. hij heeft niet eens meegekeken en zei: ik kan er ook niets aan doen. de beheerders van de externe netwerkomgeving waar mijn bureaublad op uit komt konden niets doen daaraan, hun conclusie was dat het IP adres van de terminal server geblokkeerd werd door Vodafone.
DIt doet KPN ook. Alles wat maar een beetje zakelijk klinkt, bieden zij geen ondersteuning als je een particulier abbonement hebt:
  • Hosten van servers - (Ze sluiten je zelfs af als je iets te lang een onveilige situatie creeert, zelfs als je hier bewust zelf aangeeft dat je dit wilt, ik had eens een oude versie van MySQL exposed naar het internet)
  • VPN
  • RDP
Dan krijg je het antwoord, wij leveren voor particuliere abbonementen geen ondersteuning op deze zaken. Wil je dit wel, zal je een (duurder) zakelijk abbonement moeten nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gertjuhjan op 17-10-2016 16:13 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gertjuhjan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

DIt doet KPN ook. Alles wat maar een beetje zakelijk klinkt, bieden zij geen ondersteuning als je een particulier abbonement hebt:
  • Hosten van servers - (Ze sluiten je zelfs af als je iets te lang een onveilige situatie creeert, zelfs als je hier bewust zelf aangeeft dat je dit wilt, ik had eens een oude versie van MySQL exposed naar het internet)
  • VPN
  • RDP
Dan krijg je het antwoord, wij leveren voor particuliere abbonementen geen ondersteuning op deze zaken. Wil je dit wel, zal je een (duurder) zakelijk abbonement moeten nemen.
Behalve als je even een forumtopic aanmaakt, dan kunnen medewerkers (en klanten) je wel helpen. Daarnaast kan ik het best begrijpen dat ze dit niet allemaal kunnen ondersteunen.
Daarnaast wordt het alleen geblokkeerd als het echt onveilig is (ssh met default password, bijvoorbeeld) en vaak krijg je vooraf een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben inmiddels weer een aantal stappen verder. En ook helemaal niet, want het gaat gewoonweg niet werken. Wat de RDP partij zegt:
RDP verbinding via poort 3389.
***.***.nl verwijst naar 77.243.***.***

Deze server is up & running maar niet te benaderen via Vodafone glas.
Wel via bijv. hotspot van telefoon.
Een NSLOOKUP commando naar 77.243.***.*** geeft de error "non-existing domain" (terwijl deze wel bestaat)

Draytek modem gaf eerst aan dat deze al 131 dagen aanstond, inmiddels gereset.

Vodafone ook gesproken en zij vertelden mij dat ze er niets mee konden doen. In het modem gaat het goed zeggen ze, daarbuiten gaat het mis. Dus zij kunnen en willen niets doen verder.

Ik heb zelf ook geen enkel idee meer waar het aan zou kunnen liggen, behalve de mogelijkheid om weer over te stappen terug naar Tele2.

Tenzij hier iemand iets heeft van: dit is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:52
Zou je mij eens het IP kunnen DM'men dan kan ik vanaf mijn verbinding kijken wat hij doet.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat wil je bereiken met NSLOOKUP naar een RDP server ?? En is een hostname wel noodzakelijk ??
Daarnaast: als die IP op de blacklist staat, gaat dat zowiezo niets opleveren. Check eerst eens op IP op welke blacklists deze staat ?

[ Voor 67% gewijzigd door Breezers op 19-10-2016 13:28 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:35

lier

MikroTik nerd

Lees ik nu goed dat de terminal server direct aan het Internet hangt!? Overigens riekt dit (naar mijn mening) inderdaad naar gevalletje net neutraliteit.

Heb je nog een andere RDP omgeving waar het wel werkt (of waarmee je kan testen)?
Breezers schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:23:
Wat wil je bereiken met NSLOOKUP naar een RDP server ?? En is een hostname wel noodzakelijk ??
Daarnaast: als die IP op de blacklist staat, gaat dat zowiezo niets opleveren. Check eerst eens op IP op welke blacklists deze staat ?
8)7

Post toch maar de output van tracert...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gezien de schrijfstijl en acties van de TS vermoed ik een layer-8 probleem. Wellicht de moeite waard om iemand met wat meer kennis hiernaar te laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ok dus:

RDP connectie van ziggo -> server == OK
RDP connectie van voda -> server == FAIL

PING van ziggo -> server == timeout
PING van voda -> server == timeout

tracert van ziggo:
Tracing route to 77.243.170.144 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms modem.office.xxxxxxxx.net [172.22.20.253]
2 9 ms 9 ms 9 ms xxxx.static.ziggozakelijk.nl [217.100.xx.xx]
3 8 ms 8 ms 8 ms gv-rc0011-cr101-ae40-0.core.as9143.net [213.51.160.56]
4 9 ms 13 ms 9 ms asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
5 9 ms 12 ms 9 ms amsix.nkf.net.ebsd.ericsson.net [80.249.209.227]
6 * * * Request timed out.
7 11 ms 12 ms 12 ms 77.243.xx.xx
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
[verder alleen timeouts]
tracert van voda:
Tracing route to 77.243.ip.van.ts over a maximum of 30 hops

1 6 ms <1 ms <1 ms router [192.168.100.1]
2 2 ms 2 ms 2 ms 1-0-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.0.1]
3 5 ms 9 ms 4 ms 10.10.80.26
4 9 ms 4 ms 4 ms 77.243.xx.xx
5 4 ms 9 ms 4 ms 77.243.ip.van.ts
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
[verder alleen timeouts]
Heb de TS gevraagd of hij naar mijn server kan RDP'en (op voda netwerk weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent dit eigenlijk? Hij vindt hem bij Ziggo wel maar er komt geen antwoord, maar bij Vodafone uberhaupt niet? of interpreteer ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:09
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:49:
Wat betekent dit eigenlijk? Hij vindt hem bij Ziggo wel maar er komt geen antwoord, maar bij Vodafone uberhaupt niet? of interpreteer ik dat verkeerd?
Een RDP vanuit Vodafone werkt niet, wel vanuit Ziggo. Een ping werkt niet vanuit beide netwerken. Een ping is een simpel pakketje om te kijken of iets online is. Maar dit kan geblokkeerd zijn op de firewall van je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:49:
Het zit zo:

Je PC WIL een verbinding maken, maar dit lukt niet. De meeste firewalls doen een "silent drop", met andere woorden in plaats van zeggen NEE JIJ MAG NIET, gewoon het pakketje negeren. Daarom lijkt het alsof hij wel connectie maakt (en het dus lang duurt). Maar na xx tijd zegt je pc gewoon, ok jammer maar helaas.

TS kan vanuit zijn verbinding WEL een connectie opzetten naar mijn RDP server, alleen dit is ook voda netwerk. Is er een andere tweaker met een RDP server (non-voda weet niet of die in dit topic zitten) waar de TS een connectie poging naartoe kan doen?

edit:
probeer dit is:
http://help.k2.com/kb001279
deze file downloaden
http://help.k2.com/files/4247

Kan je hiernaartoe verbinden:
- OF voda blocked het ip/range van jouw RDP server
- OF jouw RDP server (/firewall/whatever) blocked jouw voda IP

Kan je hiernaartoe niet verbinden:
- Er is iets met je eigen internet/firewall

[ Voor 16% gewijzigd door Mattie112 op 19-10-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze test is succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft de RDP server mijn nieuwe IP adres al ingevoerd/veranderd. Dat dachten ze eerst namelijk. Ik zal het nogmaals checken.
Verder zegt Vodafone niets te blokkeren... Dat voelt bij contact ook echt als een doodlopend spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
telefonisch EN internetcontact dus... :-)
Pagina: 1