Sinds eergisteren mijn nieuwe internetprovider Vodafone een DrayTek Vigor 2132 modem heeft geinstalleerd kom ik niet meer op mijn externe bureaublad. Een telefoontje naar onze netwerkprovider die onze netwerkomgeving beheert waar ik met extern bureaublad naartoe kan gaan leerde mij na anderhalf uur meekijken en een aantal dingen proberen dat Vodafone het IP adres geblokkeerd heeft staan.
Een telefoontje naar Vodafone leverde twee dingen op: ze konden er niets aan doen en ik kon het contract afkopen waarbij ze 12 maanden abonnementskosten in rekening gingen brengen. Ik heb het eind augustus aangevraagd en sinds woensdagavond is het geinstalleerd. Ja, jammer dan. Daar konden ze niks aan doen.
Maar ondertussen kan ik niet op mijn externe bureaublad. Heeft iemand hier een oplossing voor? wellicht een firewall instelling van het modem? Als ik een hotspot met mijn smartphone maak kom ik er wel op. Ook een extern bureaublad naar een andere terminal server doet het gewoon.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een telefoontje naar Vodafone leverde twee dingen op: ze konden er niets aan doen en ik kon het contract afkopen waarbij ze 12 maanden abonnementskosten in rekening gingen brengen. Ik heb het eind augustus aangevraagd en sinds woensdagavond is het geinstalleerd. Ja, jammer dan. Daar konden ze niks aan doen.
Maar ondertussen kan ik niet op mijn externe bureaublad. Heeft iemand hier een oplossing voor? wellicht een firewall instelling van het modem? Als ik een hotspot met mijn smartphone maak kom ik er wel op. Ook een extern bureaublad naar een andere terminal server doet het gewoon.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
PC Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb