W10 installeren van bootable-usb werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 13:08
Mijn vraag
...
Hoi,

ik heb een bootable usb gemaakt van windows 10 met een iso. Als ik deze erin stop staat er: press any key to boot from usb waarna ik vervolgens een Windows logo krijg en daarna een foutmelding 0xc000025 en een scherm met your pc/device needs to be repaired en als ik de startup settings probeer krijg ik error code 0xc00000bd

ik kan ook geen cd gebruiken want ik heb geen cd drive in mijn pc en ik heb helemaal geen idee meer wat ik moet doen als iemand kan helpen zou dat fijn zijn

Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
I7 860
Gtx 960
Windows 10
Ssd 64gb
Hdd 2tb

Wat ik geprobeerd heb
...iso op usb
Proberen met ubuntu in de terminal om te checken of de ssd met Windows nog werkte en dat bleek het geval
Boot order veranderd
Zoeken op Internet naar de foutcodes

[ Voor 8% gewijzigd door vedercy op 14-10-2016 20:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom een iso op de stick schrijven, ipv via de media creation tool direct de installatiebestanden erop laten zetten?

Ook niet onbelangrijk, welk moederbord hebben we het over en merk + type ssd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Ik heb geen idee hoe ik via de media creation tool de bestanden erop zetten

Moederbord asus p7p55d
Ssd ocz onyx 64 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:45

Pierre

Van nature lui!

Gewoon je usb stick in je PC prikken en de media creation tool kit runnen, meer is het niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Oh dat dat had ik ook al geprobeerd zonder resultaat het was niet mogelijk om te booten toen... Misschien nog iets relevants, ubuntu werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Zoals hier omschreven:

www.thewindowsclub.com/wi...stallation-media-upgrade/

Buiten dat om, had je al geprobeerd de ISO op een andere USB stick te zetten of het proces opnieuw te doen op de zelfde stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Ik heb de iso al meerdere malen geprobeerd te zetten op de usb en heb ook al andere usb's gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Ik zal die windows tool nog een keer proberen aangezien ik geen dvd burner kreeg na het proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
J-D schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:43:
Zoals hier omschreven:

www.thewindowsclub.com/wi...stallation-media-upgrade/

Buiten dat om, had je al geprobeerd de ISO op een andere USB stick te zetten of het proces opnieuw te doen op de zelfde stick?
Op mn usb staat nu een bestand van 2.86 gigabyte meer niet wat moet ik er nu mee doen? Want ik wil even alles stap voor stap zodat ik zeker weet dat ik niks fout doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Ik heb nu de iso en de usb in mn pc... als ik naar de boot menu ga en ik boot met mn usb dan krijg ik een scherm met press any key to boot from usb en dan krijg ik An operating system wasnt found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Voor de WMC tool heb je geen iso bestamd nodig. Deze tool formatteert de USB drive en download de juiste bestanden. Kan in principe niet fout gaan als je deze opent vanaf een Windows computer en de stappen volgt.

Andere mogelijkheid is om het ISO bestand via Rufus op de stick te zetten.

Ik durf niet zo te zeggen wat het probleem kan zijn. Mogelijk defect in het MBR, of kan net zo goed een hardware probleem zijn. Voor als nog lijkt mij in ieder geval dat je de setup moet kunnen draaien vanaf een USB stick. Al is het maar tot de progressie balk naar voren komt.

Offtopic: probeer in het vervolg de edit functie te gebruiken als je als laatst gepost hebt. Dit houd het topic wat overzichtelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door J-D op 14-10-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vedercy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

Op mn usb staat nu een bestand van 2.86 gigabyte meer niet wat moet ik er nu mee doen? Want ik wil even alles stap voor stap zodat ik zeker weet dat ik niks fout doe :)
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan. Heb je überhaupt het artikel gevolgd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

Dan heb je toch iets verkeerd gedaan. Heb je überhaupt het artikel gevolgd?
Ik had hem als iso opgeslagen MAAR ik heb het GEFIXED. .. het bleek iets in mn bios te zijn en die heb ik naar de standaardinstellingen gezet en toen draaide windows weer prima.... wel raar dat het van de een op de andere dag niet meer werkte zonder iets te veranderen :( uiteindelijk heeft dit probleem toch meer problemen opgelost! Alsnog bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1