Belsimpel garantie afhandeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amasik
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07-2024
Beste medetweakers,

Vorig jaar heeft mijn vrouw een Huawei P7 gekocht bij Belsimpel.nl.
Helemaal blij omdat het toestel prima werkte, totdat de powerknop kapot ging.
Geen probleem, garantie melding maken en repareren zou je zeggen.

Toestel is opgestuurd naar Belsimpel en na lang wachten kwam er een pakketje binnen en toen begon de ellende.
Het bleek een Huawei P8 lite te zijn die in de doos van haar P7 zat.
Gebeld met Belsimpel en die verscholen zich eerst een week achter het reparatie centrum en dat ze niet wisten waarom er een P8 lite verstuurd was. Waarbij ze de eerste week geen contact konden opnemen en na een week opeens wel. In de tussentijd was hun contact mogelijkheid met het reparatiecentrum wonderlijk veranderd.
Toen bleek het de beslissing te zijn geweest van Huawei dat de P8 lite een goed alternatief zou zijn. Mooi niet dus, het is een minder toestel. Iets wat 2x wel en 2x niet bevestigd is telefonisch (belsimpel medewerkers houden ervan elkaar tegen te spreken en consumenten met miscommunicatie in verwarring te brengen)
Niet met de P8lite akkoord gegaan hebben ze nog meerdere andere toestellen aangeboden die qua prijs rond de P8 lite zaten en qua specs onder de P7. Waaronder een LG nexus X screen. Maar dat nexus bleek een typefout te zijn. gebeurt mij ook zo vaak dat ik per ongeluk een compleet woord type.

Toen maar besloten de koop te ontbinden. Ze had een deel van het toestel direct betaald en de rest van het toestel had ze in een 2 jarig abonnement van 4 euro per maand zitten. aangezien ze al meerdere maanden gebruik maakte van het toestel vond belsimpel dat ze alleen nog maar de laatste 9 maanden van het abonnement hoefden te vergoeden plus het initiele aankoop bedrag van 183 euro. ondertussen nog een lesje hoofdrekenen waarbij ze er gewoon nog even per ongeluk 10 euro naast zitten want 183 + 36 is volgens belsimpel 209 euro. Ook is 24x4 niet gelijk aan 36. gek dat die foutjes altijd in hun voordeel waren.
tot nu toe hebben we een P8 lite hier liggen, 2e hands, en nog geen passende oplossing.

Samenvattend heeft Belsimpel hun garantieverplichting niet nagekomen.

In de reviews is ook te zien dat sommige garanties wel goed afgehandeld wordt, maar verder lezen is het telkens de fabrikant die dit oplost. indien de fabrikant het niet goed oplost doet de winkel helemaal niks terwijl hun het wettelijke aanspreekpunt zijn. Belsimpel is heel goed in dozen schuiven, en dat ziet het heel goed uit. Hun aftersales en garantieafhandeling is daarna echter onder de maat.

Met het bedrijf waar ik werk hebben we hier zakelijk al meerdere keren toestellen besteld maar de mail is intern al rond gegaan dat dit van mij niet meer mag.

heeft er iemand ervaringen met belsimpel en garanties en hoe we gewoon de volledige aankoop ontbonden kunnen krijgen en van dit gedoe af kunnen zijn?

(edit: powerknop ipv volumeknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46
Je vrouw heeft een paar maanden (naar tevredenheid) gebruik gemaakt van het toestel, dus het is niet reëel om het volledige aankoopbedrag terug te eisen. Wat zou je nog krijgen voor het toestel als je het toestel na 15 maanden zou verkopen? Toch ook niet de nieuwprijs?

Als ik het goed begrijp biedt Belsimpel je 183 euro + 9 x 4 euro. Dat lijkt me een zeer nette oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
*knip* En nu is het klaar met je trolls. Die bewaar je maar voor thuis.

Wat zei je rechtsbijstand toen je die inschakelde ? Of heb je binnen "jouw" bedrijf niet een bedrijfsjurist die dit even kan uitzoeken voor jouw vrouw ? ....

[ Voor 54% gewijzigd door Yorinn op 14-10-2016 21:13 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 18:39
Als je een P8 lite + 183 + 9x4 euro hebt nu, mag je heel blij zijn imo

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 14-10-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amasik
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07-2024
Het is geen p8 lite + een geldbedrag. Tuurlijk is dat het niet. Ze gaan vast niet betalen en die lite laten houden. Mogen ze best doen want dan is het nog wel een goede tegemoetkoming

Die lite is minder dan een p7 dus die moet terug. En 219 is gewoon minder dan ze betaald heeft zelf. Garantie is dat als een product defect is en niet gerepareerd kan worden je de hele koop mag ontbinden. Dit wil belsimpel niet doen maar ook niet een gelijkwaardig toestel aanbieden.

Is niet "mijn" bedrijf. Kan daar niet een jurist voor inschakelen want dat gaat het bedrijf niet doen. Rechtsbijstand zegt dat ze gelijk heeft maar die gaan eerst naar de geschillencommissie.

Als je een golf koopt, en na 2 jaar gaat die stuk neem je toch ook geen genoegen met genoeg geld voor een polo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:20
Hoe lang heeft ze het toestel nou al in gebruik? 2 maanden .. 14 maanden? iig iets er tussenin..
Hier ben je wat vaag over..

Je krijgt na X maanden gebruik dus €219 terug van een toestel die je voor zo'n €23 meer NIEUW kunt kopen.

Ik zou de deal accepteren en mooi een ander model uitzoeken. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46
Amasik schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:36:
Als je een golf koopt, en na 2 jaar gaat die stuk neem je toch ook geen genoegen met genoeg geld voor een polo?
Als je 2 jaar prima ermee gereden heeft, is het toch niet reëel om na 2 jaar een splinternieuwe Golf (of de nieuwwaarde in geld) te krijgen? Dan ga je er financieel op vooruit.

Op consuwijzer staat het volgende:
"Ontbindt u de koopovereenkomst?
Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken."

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iedereen zegt wel logisch dat er iets van af is gegaan, want ze heeft hem toch een tijd zonder problemen kunnen gebruiken.
Nou was een rechter het daar niet mee eens bij deze case waar een iPhone 6 na 8 maanden het niet meer deed:
http://blog.iusmentis.com...n-refurbished-toestellen/

Voornamelijk het laatste deel dan, omdat ze de koop ontbonden had uiteindelijk:
Oftewel: Apple zat vanaf dag één fout met haar levering. De koper was een iPhone 6 beloofd die een aantal jaren probleemloos mee zou gaan, maar ze kreeg een iPhone die na acht maanden niet meer opstartte. Apple heeft daarmee dus niet geleverd wat was beloofd. Dat kan ze alleen maar goedmaken door nu dan toch eindelijk die iPhone te leveren met die aantal jaren probleemloos functioneren. Een nieuwe dus.

(In dit geval had de vrouw de overeenkomst al ontbonden, dus ze krijgt nu alleen haar geld terug. En bovendien moet ze de proceskosten van de vrouw (€377,98) vergoeden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Jimster schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:37:
Als je 2 jaar prima ermee gereden heeft, is het toch niet reëel om na 2 jaar een splinternieuwe Golf (of de nieuwwaarde in geld) te krijgen? Dan ga je er financieel op vooruit.
Hij wil dat z'n Golf gerepareerd wordt en niet afgescheept worden met een Polo.
Ik kreeg na twee jaar ook m'n aankoopbedrag voor m'n Nexus5 terug van Ibood, hij kon niet gerepareerd worden. Dat heet goed fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ago schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

Ik kreeg na twee jaar ook m'n aankoopbedrag voor m'n Nexus5 terug van Ibood, hij kon niet gerepareerd worden. Dat heet goed fatsoen.
Dan heb je daar mazzel mee, maar het is niet verplicht dat de winkel dit doet. Bij een product voor langere tijd normaal te hebben gebruikt is een waardevermindering normaal en wettelijk toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 12:04
Ik denk dat je vrouw blij moet zijn met het aangebodene.
Ze heeft het toestel een x aantal maanden probleemloos kunnen gebruiken, dan is het logisch (en volgens mij ook toegestaan) dat de verkoper daar een evenredig bedrag voor in mindering brengt.

Ik ben erg benieuwd waarom je zelf verwacht dat je het gehele bedrag moet terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gadgeteer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:51:
Ik denk dat je vrouw blij moet zijn met het aangebodene.
Ze heeft het toestel een x aantal maanden probleemloos kunnen gebruiken, dan is het logisch (en volgens mij ook toegestaan) dat de verkoper daar een evenredig bedrag voor in mindering brengt.

Ik ben erg benieuwd waarom je zelf verwacht dat je het gehele bedrag moet terug krijgen.
Dat is heel simple, bij een garantie claim heft de leverancier de mogelijkheid het product te repareren of te vervangen voor een gelijk waardig product met tenminste dezelfde eigenschappen als het te vervangen product. Dit mag meer zijn, maar niet minder.

Wanneer reparatie of vervanging niet mogelijk is, kan de koop overeenkomst ontbonden worden. Hier kan de consument voor kiezen, niet de leverancier. Een overeenkomst ontbinden betekend, terug gaan naar begin situatie, het product terug naar de leverancier en het aankoop bedrag terug gestort naar de consument/koper.

Als van dit terug te storten bedrag ingehouden wordt kan nooit voldaan worden aan het feit dat de consument/koper een gelijkwaardig product kan terug krijgen. Zeker niet als je in het eerste half jaar zit, waar de gehele verantwoording bij de leverancier ligt.

Zie ook deze reactive, over verrijking: Tom-Z in "Belsimpel garantie afhandeling" , dat gaat hier dus niet op. Hier dient gewoon het gehele aankoopbedrag terug gestort te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 17-10-2016 12:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
_Dune_ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

Dat is heel simple, bij een garantie claim heft de leverancier de mogelijkheid het product te repareren of te vervangen voor een gelijk waardig product met tenminste dezelfde eigenschappen als het te vervangen product. Dit mag meer zijn, maar niet minder.

Wanneer reparatie of vervanging niet mogelijk is, kan de koop overeenkomst ontbonden worden. Hier kan de consument voor kiezen, niet de leverancier. Een overeenkomst ontbinden betekend, terug gaan naar begin situatie, het product terug naar de leverancier en het aankoop bedrag terug gestort naar de consument/koper.

Als van dit terug te storten bedrag ingehouden wordt kan nooit voldaan worden aan het feit dat de consument/koper een gelijkwaardig product kan terug krijgen. Zeker niet als je in het eerste half jaar zit, waar de gehele verantwoording bij de leverancier ligt.
Zoals in de startpost te lezen, ze hebben zelf besloten te ontbinden en niet de leverancier.
Als je dan zelf kiest te ontbinden, is het niet meer dan terecht dat je voor het gebruik in voorgaande maanden een aftrek van de aankoopprijs tegemoet ziet lijkt mij.
Er wordt op verschillende plekken aangegeven dat een leverancier een x bedrag in mindering mag brengen voor de maanden dat het product is gebruikt, waarom zou dat hier niet mogen?
Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?
U moet het product teruggeven. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken.
bron: Consuwijzer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:02
PilatuS schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

Dan heb je daar mazzel mee, maar het is niet verplicht dat de winkel dit doet. Bij een product voor langere tijd normaal te hebben gebruikt is een waardevermindering normaal en wettelijk toegestaan.
Dit klopt volgens mij niet. Er is in de wet geen enkele regeling voor waardevermindering bij "lange tijd normaal gebruik", behalve dan de regeling voor ongerechtvaardigde verrijking. Er is echter naar mijn weten nog nooit een uitspraak geweest waarbij zo'n soort vordering is toegewezen. In dit vonnis werd bepaald dat 2 jaar gebruik van een auto van €40.000 géén ongerechtvaardigde verrijking oplevert en dat de verkoper bij ontbinding vanwege non-conformiteit het volledige aankoopbedrag moest terugbetalen. Er is meer nodig dan alleen "je hebt het X jaar kunnen gebruiken", het moet onrechtvaardiger zijn dan dat.

Uit een ander vonnis (dit is wat ouder; de consumentenwetgeving is inmiddels veranderd (maar de regels voor ongerechtvaardigde verrijking niet, en dat is volgens mij nog steeds de enige manier om een gebruiksvergoeding te krijgen):
Omdat uit de wetsgeschiedenis blijkt dat de wetgever ervan is uitgegaan dat in uitzonderlijke situaties een gebruiksvergoeding verschuldigd is, acht de rechtbank een vordering tot betaling van een gebruiksvergoeding in uitzonderlijke situaties toewijsbaar. Het enkele gebruik van een zaak door de koper is echter onvoldoende voor toewijsbaarheid van een dergelijke vordering. Er dient sprake te zijn van een situatie waarin voldaan is aan de vereisten van ongerechtvaardigde verrijking en waarin het uitblijven van een gebruiksvergoeding naar normen van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Vooral binnen de redelijkheid en billijkheid zal bekeken worden hoeveel tijd en moeite iemand al kwijt is om zijn recht te krijgen. Je zit niet voor niets voor de rechter als uiterste middel. Als je al tijden aan het stoeien bent om zaken opgelost te krijgen, overlast van het niet kunnen gebruiken, het helemaal tot een zaak moet laten komen, dan is van die mogelijke verrijking sowieso weinig meer over. Zeker als je leefgenot gaat meetellen.
Consuwijzer heeft nogal eens de neiging zaken wat simpeler weer te geven dan soms nodig.

Zoals in het geval van TS, probeert hij blijkbaar al tijden lang een functionerende P7 te krijgen. Ik zie het probleem daarmee niet zo, aangezien die gewoon nog beschikbaar lijkt:
pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart

Wat Huawei ervan vindt kwa vervangend toestel is niet zo relevant, het is aan de verkoper om aan zijn verplichtingen te voldoen. Het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat een ontbinding hier tot een gebruiksvergoeding zou moeten leiden. De verkoper maakt zich er al makkelijk vanaf, geeft tegenstrijdige informatie en wijst alleen maar naar de fabrikant, waar de koper helemaal niets mee te maken heeft.
Wat me nog het meest verbaast is dat ze blijkbaar wel in de buurt komen van de nieuwprijs elders. Is het ze die discussie nu echt waard in plaats van desnoods zelf dat toestel van ergens te laten komen en een tevreden klant over te houden?

Ik begrijp dit soort bedrijven echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat ze nu doen is:

Ik koop een NVidia 1080;
Deze gaat na 12 maanden kapot;
Nividia zegt, ah 12 maanden van de 24 maanden garantie = 0,5 x GTX 1080 = GTX 1060.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Is dit niet een gevalletje:
https://www.iphoned.nl/nieuws/rechtszaak-apple-garantie/

Kortom je hebt recht op een nieuw toestel of her volledige bedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Precies, TS heeft recht op een nieuw vervangend exemplaar. Argumenten hier dat hij rekening moet houden met afschrijving is echt onzin. Dat TS de koopovereenkomst gelijk heeft opgezegd, was echter niet handig. Hij had beter eerst hier advies in kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
Is de abonnement een sim olnly? Als het een sim olnly is dan kun je de geld niet terugvragen aangezien er geen toestelkosten worden berekend. 4 euro lijkt me weinig dus ga ik ervan uit dat het om een toestel bundel gaat bij je abbo. Die kun je wel terugvragen.
En je hebt hetzelf ontbonden dus hoeven ze je geen volledige waarde terug te geven dit is alleen zo wanneer de winkel of fabrikant de koopcontract ontbinden. Maar nog een vraag betaal je de abbo nog gewoon door of stopt die ook gelijk aangezien er 9 maanden over zijn. Als het stopt en je krijgt van belsimpel 9*4 euro=36 euro plus nog de 9 maanden Die je niet betaalt. Dan kom je uit op 72 euro wat je uiteindelijk terugkrijgt en bespaart. Als het zo is natuurlijk

[ Voor 47% gewijzigd door androidfreaker op 18-10-2016 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 13:35
Volgens mij sluit die zaak omtrent de vrouw met de refurbished iPhone hier goed op aan... Die wilde ook haar toestel laten repareren maar kreeg een refurbished (=minder waarde) terug en dat wilde ze niet, ze wilde haar eigen toestel gerepareerd of een nieuw vervangend exemplaar of haar geld terug. De dame in kwestie had het toestel ook al wat langer in gebruik... Hierin heeft de rechter haar gelijk gegeven.

http://blog.iusmentis.com...n-refurbished-toestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828727

Als vrouw van TS zal ik me ook even melden. Het contract is nog niet ontbonden, want ook daar wil Belsimpel niet aan meewerken. Ik heb bij hen alleen aangegeven dat ik dit graag wilde, omdat ze niet mee willen werken aan een voor mij acceptabele oplossing.

Het gaat om een verlenging van een abonnement met een toestelbundel en een eenmalige bijdrage. Nu wilde Belsimpel mij alleen de eenmalige bijdrage vergoeden en dat is niet genoeg. Later kwam daar dan ook de toestelbundel voor de resterende tijd bij, maar volgens consuwijzer moeten zij mij het volledig abonnement vergoeden voor de resterende maanden omdat ik mijn toestel niet kan gebruiken. En geloof me, dan kunnen ze beter de nieuwwaarde van het toestel vergoeden.

Wat D2FValinor en MicGlou aangeven is hier inderdaad ook het geval. Ik heb niet alleen een kwalitatief minder toestel gekregen, hij is ook nog eens niet nieuw. Via rechtsbijstand en consuwijzer weet ik inmiddels dat ik in mijn recht sta. Ik heb deze vraag namelijk neergelegd bij consuwijzer en zij hebben mij hierover gebeld. Dus ik ben via thuiswinkel.org aan het kijken of ze mee willen gaan werken en anders gaat het inderdaad naar de geschillencommissie.

Bedankt voor alle reacties tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
Één hele praktische tip: pick your battles.

Als je dit gedoe niet erg vindt dan maakt het niet uit, maar anders: waarom zou je het huidige aanbod niet accepteren en voor 23 euro zoals eerder genoemd elders een nieuw toestel met nieuwe garantie kopen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

coyote1980 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:30:

Als je dit gedoe niet erg vindt dan maakt het niet uit, maar anders: waarom zou je het huidige aanbod niet accepteren en voor 23 euro zoals eerder genoemd elders een nieuw toestel met nieuwe garantie kopen?
Als iedereen er zo overdacht en handelde, kunnen dergelijke (web)winkels ongestraft mensen blijven oplichten. Het is wel goed dat de consument eens aan de bel trekt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
_Dune_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Als iedereen er zo overdacht en handelde, kunnen dergelijke (web)winkels ongestraft mensen blijven oplichten. Het is wel goed dat de consument eens aan de bel trekt.
Toch is het wel zo dat bijna iedereen zo denkt. Dat bewijzen de oplossingen wel op de topics hier.
Ook de op internet te vinden tegenstrijdige informatie maakt het er niet makkelijker op om een beslissing te nemen of je moet doorzetten of eieren voor je geld moet kiezen (ik was er bijvoorbeeld van uitgegaan dat de info die ik op Consuwijzer tegenkwam wel zou kloppen... zie ik nu dat ze het zelfs zelf tegenspreken 8)7 )

Blijkbaar moet hier eens iemand goed werk van maken om de zaken duidelijk te krijgen. Helaas gaat het echter vaak om bedragen die de moeite en eventuele kosten van zo'n langlopend iets niet waard zijn.

@Ettesil ik hoop dat je het voorelkaar krijgt om dit naar tevredenheid opgelost te krijgen. Ook hoop ik dat daarna bij BS de garantie procedure zal worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 13:35
Wat ik mij wel een beetje afvraag is of je tegenwoordig wel het gehele abonnement kan laten ontbinden als je niet tevreden bent met het toestel aangezien de bijdrage van het toestel tegenwoordig apart moet worden gezien omdat het een verkapte vorm van een lening is geworden.

Via thuiswinkel.org zal je denk ik weinig voor elkaar krijgen, die verzamelen in principe alleen maar klachten en trekken eventueel het 'keurmerk' in als er teveel klachten over een bedrijf zijn... maar ze bestaan zeker niet om een individuele klant bij te staan. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt is dat denk ik de beste route die je kan bewandelen.

Maar sowieso wat betreft providers en mijn ervaring ermee... de aanhouder wint meestal! Laat je niet afschepen, ik heb in het verleden een keer met T-mobile in een vergelijkbaar schuitje gezeten en nog een keer wat anders mbt een flink tegoed overschot en die probeerden toen ook van alles maar uiteindelijk heb ik toen ook mijn zin gekregen. Contract ontbinden doen ze niet graag dus als je daar op aanstuurt zullen ze het stevigst de hakken in het zand zetten, maar een 'geschikte' oplossing hebben ze meestal wel oren naar en daar kan je op aan sturen... wees duidelijk in wat je wil, doe eventueel zelf een voorstel.

Plus zoals altijd niet vergeten: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MicGlou schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:55:
Wat ik mij wel een beetje afvraag is of je tegenwoordig wel het gehele abonnement kan laten ontbinden als je niet tevreden bent met het toestel aangezien de bijdrage van het toestel tegenwoordig apart moet worden gezien omdat het een verkapte vorm van een lening is geworden.

Via thuiswinkel.org zal je denk ik weinig voor elkaar krijgen, die verzamelen in principe alleen maar klachten en trekken eventueel het 'keurmerk' in als er teveel klachten over een bedrijf zijn... maar ze bestaan zeker niet om een individuele klant bij te staan. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt is dat denk ik de beste route die je kan bewandelen.

Maar sowieso wat betreft providers en mijn ervaring ermee... de aanhouder wint meestal! Laat je niet afschepen, ik heb in het verleden een keer met T-mobile in een vergelijkbaar schuitje gezeten en nog een keer wat anders mbt een flink tegoed overschot en die probeerden toen ook van alles maar uiteindelijk heb ik toen ook mijn zin gekregen. Contract ontbinden doen ze niet graag dus als je daar op aanstuurt zullen ze het stevigst de hakken in het zand zetten, maar een 'geschikte' oplossing hebben ze meestal wel oren naar en daar kan je op aan sturen... wees duidelijk in wat je wil, doe eventueel zelf een voorstel.

Plus zoals altijd niet vergeten: gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen ;)
Mooie samenvatting van alle nieuwe reacties. Ik ben me ervan bewust dat het makkelijker is om mijn verlies te nemen, maar het duurt al 2 maanden en dan kan die extra week er ook nog wel bij. En ik moet inderdaad in elk geval de toestelbundel terug krijgen, maar wel over de gehele periode. Als ze maar deels willen terugstorten, dan krijg ik mijn hele bedrag terug, want ik kan mijn abonnement niet gebruiken zonder toestel. Das het idee erachter. En ik kan wel genoegen nemen met wat ze bieden, maar daar kan ik dan geen telefoon van kopen zoals ik hem zou willen. bijna 300,- of 220,- dat scheelt nogal.

Thuiswinkel geeft zelf aan dat ze contact opnemen met Belsimpel en dat ze aandringen op een antwoord. Als ze dat niet willen geven, dan kan ik via thuiswinkel de geschillencommissie inschakelen. Dit is niet gratis, maar wel iets goedkoper dan via geschillencommissie zelf geloof ik. Dus ze kunnen meer dan alleen advies geven. Ik heb ook hen gister aan de telefoon gehad namelijk.

En ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij mijn provider. Dat bevalt me prima. Alleen de aanbieder van de provider niet. Dus ik kan bij Telfort blijven, maar dan sluit ik zelf wel een abonnement af. Daar hoeft Belsimpel dan niet meer mee te helpen.

En als iedereen die dergelijke problemen heeft met Belsimpel deze meldt bij consuwijzer, dan komt er een onderzoek en kunnen ze een fikse boete verwachten. Dus ja, ik kan alleen maar hopen dat mensen dit lezen en ook aan de bel trekken. Wie weet veranderen ze dan de procedures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Even een update in dit topic. Ik wil jullie sowieso hartelijk danken voor alle reacties en tips. Nadat ik op alle sites die ik maar kon vinden de klacht kenbaar heb gemaakt en ik nog een laatste keer zelf gingen bellen voor ik naar de geschillencommissie zouden stappen, kreeg ik het bericht dat ze toch mijn volledige aankoopbedrag zouden vergoeden. Het kan dus wel gewoon.

Jammer dat het zoveel moeite kost, maar inmiddels heb ik een nieuwe telefoon die ik niet via Belsimpel heb gekocht. Heb nog wel even getwijfeld, want ja, nu wist ik wat er kon natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 08:03

MASiR

battlefield gameplay montages

*knip* Shopreviews horen niet thuis op het forum.

[ Voor 102% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2016 21:21 ]

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:53
coyote1980 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:30:

Als je dit gedoe niet erg vindt dan maakt het niet uit, maar anders: waarom zou je het huidige aanbod niet accepteren en voor 23 96 euro zoals eerder genoemd elders een nieuw toestel met nieuwe garantie kopen?
Het gaat natuurlijk om 24x4 euro. En niet de resterende maanden. En voor 96 euro gaat ik toch echt wel knokken. En zal ik ze(als ik in mijn recht sta) ze aan de hoogste boom hangen.

En TS/Ettesil goed om te horen dat het is opgelost. Jammer inderdaad dat je eerst half sociaal media er bij moet halen voor ze je eens gelijk geven.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 13-11-2016 21:15 ]

Pagina: 1