Alle audio over (niet) aangesloten microfoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 18:55
EDIT: Kabel bleek kapot te zijn. Probleem los ik op met RMA.

Dag allen,

Ik heb van de week de HyperX Cloud headset binnengekregen ter vervanging van mijn vijf jaar oude Creative Tactic 3D Sigma (of een andere volgorde van deze vreemde verzameling woorden). Na reviews kwam ik er achter dat de mic nogal wat ruis heeft als je deze aansluit op je moederbord (iets met niet geaard stopcontact). Om dit te voorkomen heb ik de usb geluidskaart van mijn Creative behouden en heb ik de Cloud daar op aangesloten. Microfoon werkte zonder ruis en geluid is heel netjes.

Ik ging vandaag in een party gamen en mijn teammaten en ik gebruiken Steam's groepschat functie met open mic. Mijn teammaten klaagden dat zij alles van mij konden horen - ook wat zij tegen mij zeiden. Ik ben gaan testen en zelfs als de microfoon niet is aangesloten hoort men mijn geluid. Enkel als ik de microfoon direct in de pc stop is dit niet het geval, maar dan zit er dus een flinke onzuiverheid onder.

Ik heb het een en ander al gegoogled en gevonden dat voor sommige mensen het werkt om alle apparaten in geluidsmixer uit te zetten. Dit heb ik gedaan en werkt helaas niet. Daarnaast gaf men aan om via de Realtek Audio Manager op de connector settings te drukken (dat moersleuteltje) en er voor te zorgen dat "disable front panel detection" niet staat aangevinkt. Dit was al het geval en het ook activeren zorgt voor geen verandering.

Een andere post suggereerde het volgende:
1. Go to Control Panel
2. Hardware and Sound
3. Sound
4. Right click on Speakers --> Properties
5. Go to second tab ( I'd say its name, but I dont know how to translate it properly )
6. Put everything to 0, except Realtek HD Audio OUTPUT!
7. Restart computer, open BIOS or UEFI
8. Disable front panel jacks and put from AUTO to ENABLE on Backside Panel Jacks.
9. Enjoy your time on Skype : )

Volgens deze persoon lag het probleem bij de audio. Dit lijkt mij inziens ook te kloppen, aangezien de audio nog steeds over de microfoon heen wordt geblazen ondanks dat er geen microfoon meer is aangesloten. Ik snap er alleen de ballen van stappen 6-9 want ik zie die opties nergens. Bij zes zou ik bijvoorbeeld de audio op 0 moeten zetten, in ieder geval bij wat ik kan aanpassen, maar dan heb ik niets meer aan de headset. Hieronder een aantal screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/JyiA7OP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/CWL6cno.jpg

Iemand nog ideeën? Het is natuurlijk te gek dat een headset ook zonder microfoon zorgt voor audio recording...

Ter informatie. Ik draai op windows 7 met een MSI Z87-G45 moederbord.

Na meer zoeken kwam ik op de volgende link uit: https://www.reddit.com/r/...ound_playing_through_mic/

De kabel schijnt bij mij ook naar de knoppen te zijn. Was leuke dag troubleshooten. Op naar de RMA.

[ Voor 6% gewijzigd door Broodbeleg op 14-10-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Fijn dat het in ieder geval opgelost is en helemaal dat je het zelf hebt kunnen oplossen.

Altijd goed te zien waar het aan heeft gelegen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 18:55
Precies en daarom gaf ik ook maar een update. Had stukken sneller gekund als ik meteen bedacht had dat het ook aan de bekabeling van de headset zelf kon liggen. In ieder geval voor een ander interessant die eenzelfde probleem heeft. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Broodbeleg op 17-10-2016 14:27 ]