Dynamisch navigatiesysteem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 09:00
Heb sinds 1.5 maand een nieuwe leaseauto, ford fiesta (tdci) lease edition. Rijdt prima, fijne auto, maaarrrr 1 irritant dingetje: de ingebouwde navi werkt prima en herkent de verkeersopstoppingen ook (tmc), dus da's fijn. Minder fijn is dat hij dr niks mee doet. Ik heb 'dynamisch' aangevinkt, maar wat ik ook probeer: hij geeft de file weer op het kaartje, maar voorspelt de reistijd alsof er niks aan de hand is. Gevolg is ook dat ik geen opties krijg voor alternatieve routes.

Heb de ford dealer gebeld (je moet wat als je in de file staat), maar die komt ook niet verder dan 'dynamisch' aanvinken.

Iemand hier ideeën of ervaringen?

3ds fc: 4270-0926-7440

Alle reacties

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Het is misschien niet echt een antwoord op je vraag, maar TMC is in mijn ogen niet het beste systeem voor files :P ik rij er zelf nu een paar jaar mee rond, en ja - wegafzettingen geeft ie mooi weer, maar voor het dynamische karakter van files is TMC te traag. Soms is de file opgeschoven, of langer geworden. Of files die er volgens TMC helemaal niet zijn. Ik heb het idee dat er een of andere ouwe kerel om het uur een beetje kijkt waar het vaststaat, en dat in TMC zet. Waze of andere apps zijn stukken betrouwbaarder wat dat betreft :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 09:00
Helpt een beetje! :) ga vrijdag even langs de dealer, maar heb waze ook geïnstalleerd :)

3ds fc: 4270-0926-7440

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-01 09:43
Waze ivm Carplay?