"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Gewoon de nieuwe SSD van een verse installatie van Windows voorzien en vervolgens alle bestanden die je wilt bewaren vanaf de oude SSD overzetten naar de nieuwe SSD.
Om welke versie van Windows gaat het? Je kan via Microsoft een ISO downloaden van Windows 10 en deze op een USB stick zetten om vanuit daar een nieuwe installatie uit te voeren:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Om welke versie van Windows gaat het? Je kan via Microsoft een ISO downloaden van Windows 10 en deze op een USB stick zetten om vanuit daar een nieuwe installatie uit te voeren:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eerlijk gezegd vind ik dat altijd een prima moment voor een fresh/clean install. Met een ISO'tje vanaf een USB kan je dat zo voor elkaar krijgen met een nieuw SSD. En dan zit er geen oude meuk bij.
In the land of the blind, the one-eyed man is king.
Het kan. Windows 10 detecteert het automatisch, Windows 8.0 en lager moet je 1x in safe mode opstarten zodat de boot drivers gewist worden en opnieuw ingesteld worden. Verder hoef je alleen nog even je partities te expanden.
Windows 10, maar dan kan het toch zo zijn dat sommige programma's niet meer goed werken?Han schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:42:
Gewoon de nieuwe SSD van een verse installatie van Windows voorzien en vervolgens alle bestanden die je wilt bewaren vanaf de oude SSD overzetten naar de nieuwe SSD.
Is het overigens ook mogelijk om 1 gedeelte voor Windows te reserveren en de rest voor andere belangrijke spullen, zonder dat de computer steeds slomer wordt?
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Welk programma gebruik je hiervoor?Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:47:
Diskcloning vind ik altijd een fijne optie, alles identiek overzetten erg handig.
Hoe kan je een partitie expanderen? Heb je een link daarvoor, of een mooie uitleg?johnkeates schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:50:
Het kan. Windows 10 detecteert het automatisch, Windows 8.0 en lager moet je 1x in safe mode opstarten zodat de boot drivers gewist worden en opnieuw ingesteld worden. Verder hoef je alleen nog even je partities te expanden.
Verwijderd
Ik gebruik altijd 'Paragon Hard Disk Manager Suite 15' deze is niet gratis maar beetje creativiteit dan moet het je vast lukken! Erg fijn programma en ontzettend duidelijk beschreven dat iedereen het zou moeten lukken.
Ah, ik ga even kijken wat het voorstelt! Bedankt in ieder geval!Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:55:
Ik gebruik altijd 'Paragon Hard Disk Manager Suite 15' deze is niet gratis maar beetje creativiteit dan moet het je vast lukken! Erg fijn programma en ontzettend duidelijk beschreven dat iedereen het zou moeten lukken.
[...]
Pagina: 1