Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:50
Hallo allemaal

Hoe was je dag vandaag?? Nou ik kan wel janken.

Vanmiddag heb ik mijn watergekoelde computer voorzien van nieuwe vloeistof.
Nu wil ik hem net aanzetten en krijg ik geen beeld, wel gaat alles aan maar de code op het moederbord zegt 00.

Weet iemand wat ik nu kan doen, ik heb natuurlijk al gegoogeld en daar staat op dat de bios terug moet worden gezet ook kom ik verhalen tegen over de voeding naar de cpu maar deze heb ik doorgemeten en krijg gewoon stroom.

Er is niet met vloeistof geknoeid of iets anders dus ik vind het een beetje vreemd.
Het is wel zo dat de pc een aantal keer aan is geweest om de pomp te laten draaien en daarbij de pc ook weer uit heb gezet met de knop.

Hoe moet ik het nu aanpakken om te kijken wat het probleem is.

Mochten er vragen zijn hoor ik het graag.

Msi m7
I6700k
Gtx1080
32gb ram corsair

[ Voor 8% gewijzigd door martijnuitoss op 14-10-2016 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer dit eerst eens: http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems

Is een degelijke handleiding met foto's om te troubleshooten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:27
Ik heb hier toevallig een M5 handleiding naast me liggen, 00 staat er niet tussen, maar dat is wel een zeer lage nummer, oftewel al tijdens het vroege stadium van het booten gaat er iets mis. 02 is als de cpu aan gaat en daar kom je niet eens aan toe.

Loop even alles goed na, heb je bijvoorbeeld de stroomkabel voor je cpu aangesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door Kser op 14-10-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel iets informatiever gemaakt "MSI m7 Z170a" --> "MSI M7 Z170A error code 00 na vervangen koelvloeistof"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Excuus voor de titel.

Hij doet nu iets meer, ben begonnen met die checklist en heb de pc helemaal uit elkaar liggen.
Ik krijg nu de code 19 4c 55 0d

En volgens mij slaat die op het ram, hoever is al eerder een m7 naar de RMA geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar ja.
Je hebt een werkende pc.
Dan ga je de koelvloeistof verwisselen.
Dat gedaan, werkt de pc niet meer.

De oorzaak kan liggen aan wat je gedaan hebt.

Maar het kan natuurlijk altijd, kans 1 op de 1000 miljoen, maar net tussen het tijdstip dat je de koelvloeistof vervangt, gaat het RAM stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Deze moederborden staan erom bekend dat er problemen met het ram geheugen kan veroorzaken. En ik heb de pc inderdaad alle kanten op bewogen om te spoelen en het er weer uit te halen.
Dus het kan best aan de verversing liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
martijnuitoss schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:55:

Dus het kan best aan de verversing liggen.
Dat denk ik ook.

Maar ik zou de oorzaak eerder zoeken in een los contactje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
Weleens een bios update gedaan? Deze series heeft veel bios updates gekregen voor ram compatability.

Ik heb mijn M5 boord kunnen starten met een enkele ram chip (probeer ook verschillende slots), een bios update gedaan, en toen werkte alles wel goed met alle ram chips erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
op bank 1 en 2 de foutmeldingen, op bank 3 en 4 geen foutmeldingen en start gewoon op.

Ds dat word denk ik weer een gevalletje RMA.dus of weken zonder pc zitten of alvast een vervangende m7 kopen. Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kser
martijnuitoss schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:23:
op bank 1 en 2 de foutmeldingen, op bank 3 en 4 geen foutmeldingen en start gewoon op.

Ds dat word denk ik weer een gevalletje RMA.dus of weken zonder pc zitten of alvast een vervangende m7 kopen. Pffff
Doe een bios update

Kijk ook even goed of er misschien iets in de slots terecht is gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kser op 14-10-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
De bios was inderdaad verouderd aangezien ik de cmos knop heb gebruikt.
Deze heb ik vlug ge-update in dos met geheugen in bank 3 en 4 helaas heeft dit niet geholpen.
Het kan toch bijna niet dat er iets in is gekomen als de slots bezet zijn.

Maar niet geschoten is altijd mis dus ik ga meteen even kijken en alles goed schoon blazen(uiteraard ontvochtigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:00
Ik had dit ook een tijdje, PC wilde niet booten met bank 1 en 3 maar wel met 2 en 4. Heb mijn CPU er opnieuw ingedaan aangezien deze blijkbaar niet vast genoeg erin zat? Even de pins uitgeblazen en daarna werkte alle banken weer. Misschien helpt dit voor jou ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Klopt en heb dat inmiddels ook geprobeerd.
Mijn eerste m7 is ook hierdoor defect gegaan.
Die had dat ook en heb ik de cpu eruit gehaald en niet goed opgelet dus een paarlinnetjes verbogen, daarna een schroevendraaier over de socket heen gehaald omdat ik kwaad was.
Daar is zelfs een draadje van hier.
Dl
Dit word mijn 3e m7 en tja waarom geen ander merk of model dat komt omdat ik verder zeer tevreden ben over het board en geen zin heb om al mijn tubing te moeten vervangen en buigen.

Inmiddels staat hij op de verkoop afdeling.
Pagina: 1