Inmiddels heb ik Evo-home nu een dikke week draaien thuis. alles lijkt goed te werken. Echter wat me opvalt is dat de ketel vrijwel continue loopt. Nu ik domoticz aan het lopen heb kan ik het dag verbruik goed zien en elke dag verstook ik tussen de 1,5m³ en 3m³. En het lijkt dat ik zelfs een stuk meer aan het verbruiken als voorheen maand sept max 1m³. Nu zou dit ook nog wel door het weer kunnen komen maar ok.
Wat heb ik allemaal veranderd:
In kader van CV tuning alles radiator kranen vervangen door E-clipse instelbare kranen en ingesteld volgens tabelen
Evohome geinstalleerd
Ketel sturing aaangepast van aan-uit naar opentherm op een bosch hrc30
Ketel naar stand 4 gezet(minder hoge temp)
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is. Hoe werkt nu de gehele regeling. Hoe kan ik nu zien dat de ketel aan gestuurd wordt door honeywels. Waarom loopt de ketel door terwijl er geen vraag is/lijkt te zijn. Hoe werkt opentherm regeling en wat kan ik er bv zelf aan aanpassen.
Zojuist zag ik dat het water 71 graden was en dalend. pomp loopt maar er is geen 1 radiator warm?
Iemand wat info?
Wat heb ik allemaal veranderd:
In kader van CV tuning alles radiator kranen vervangen door E-clipse instelbare kranen en ingesteld volgens tabelen
Evohome geinstalleerd
Ketel sturing aaangepast van aan-uit naar opentherm op een bosch hrc30
Ketel naar stand 4 gezet(minder hoge temp)
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is. Hoe werkt nu de gehele regeling. Hoe kan ik nu zien dat de ketel aan gestuurd wordt door honeywels. Waarom loopt de ketel door terwijl er geen vraag is/lijkt te zijn. Hoe werkt opentherm regeling en wat kan ik er bv zelf aan aanpassen.
Zojuist zag ik dat het water 71 graden was en dalend. pomp loopt maar er is geen 1 radiator warm?
Iemand wat info?