Toon posts:

Phonic Sem 715 a sterk genoeg voor een feest van 60-80 man?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan twee actieve speakers (Phonic Sem 715 a) overnemen.

Nou heb ik een schuur waar we af en toe een feestje hebben van max 70 man, kunnen deze speakers dat aan denken jullie?

Dit vind ik er online over (http://www.musiciansfrien...-715--15-2-way-pa-speaker)

An affordable speaker that sounds great.

The 2-way SEM 715 PA Speaker lets you amplify your sound on a budget. It features a heavy duty 15" woofer and a piezo tweeter. It doubles as either a floor monitor or pole mounted front speaker. Handles 200W RMS. Puts out up to 98dB of sound level. And it does it all for a ridiculously low price.
FEATURES
Doubles as a floor monitor or mounted speaker
15" heavy-duty woofer and piezo tweeter
Built-in handle
35 mm stand adapter
SPECIFICATIONS
SEM 715 - 15" 2-Way PA Speaker

Power handling: 600W peak, 400W program), 200W RMS
Frequency response: 50Hz - 20kHz
SPL (@ 1W / 1M): 98dB
Load: 8-ohm nominal

It doubles as either a floor monitor or pole mounted front speaker.
Wat houdt een pole mounted front speaker precies in?

En denken jullie dat deze speakers het feestje aankunnen of heeft iemand ervaring met deze phonic?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-10-2016 13:26)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Kwalitatief gezien is het waardeloze speaker met piezo tweeter welke erg schel klinken.

voor 60 a 70 man is dit leuk als achtergrond muziek, de muziek zal hoorbaar aanwezig zijn, maar echt op "feest/beuk" niveau lukt niet. Je kan de zaal/schuur hiermee wel vullen. Maar kijk rond voor een ander setje als dat nog kan, piezo tweeters wil je eigenlijk niet hebben. Een compressiedriver is waar je op moet letten voor de hoog drivers.

Als je besluit deze speakers te kopen, probeer ze dan op oorhoogte, of het liefst nog wat hoger te hangen en dan afstralend naar beneden toe.

Investeer in een goede sub/top set, daar heb je jarenlang plezier van en meer dan genoeg power voor kleine feestjes tot 100 man.

Vergeet de merken als devine/skytech/ibiza sound alsjeblieft ook maar, en invensteer in degelijke apparatuur.

PS: de speakes waar naar je refereert zijn trouwens passief, en dienen nog aangestuurd te worden door een versterker/crossover .

Edit --> https://www.amazon.ca/Pho...ive-Speaker/dp/B000RW3MF6 dat is actieve versie die jij bedoeld denk ik.

Edit 2 --> Er zijn wel goede aktieve full range speakers te krijgen met een 15"laagdriver en compressiedriver waar je aardig mee kan beuken, dan moet je denken aan merken zoals RCF/EV/HK

[ Voor 40% gewijzigd door Galaxis op 14-10-2016 14:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Kwalitatief gezien is het waardeloze speaker met piezo tweeter welke erg schel klinken.

voor 60 a 70 man is dit leuk als achtergrond muziek, de muziek zal hoorbaar aanwezig zijn, maar echt op "feest/beuk" niveau lukt niet. Je kan de zaal/schuur hiermee wel vullen. Maar kijk rond voor een ander setje als dat nog kan, piezo tweeters wil je eigenlijk niet hebben. Een compressiedriver is waar je op moet letten voor de hoog drivers.

Als je besluit deze speakers te kopen, probeer ze dan op oorhoogte, of het liefst nog wat hoger te hangen en dan afstralend naar beneden toe.

Investeer in een goede sub/top set, daar heb je jarenlang plezier van en meer dan genoeg power voor kleine feestjes tot 100 man.

Vergeet de merken als devine/skytech/ibiza sound alsjeblieft ook maar, en invensteer in degelijke apparatuur.

PS: de speakes waar naar je refereert zijn trouwens passief, en dienen nog aangestuurd te worden door een versterker/crossover .

Edit --> https://www.amazon.ca/Pho...ive-Speaker/dp/B000RW3MF6 dat is actieve versie die jij bedoeld denk ik.

Edit 2 --> Er zijn wel goede aktieve full range speakers te krijgen met een 15"laagdriver en compressiedriver waar je aardig mee kan beuken, dan moet je denken aan merken zoals RCF/EV/HK

[ Voor 40% gewijzigd door Galaxis op 14-10-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor je goeie reactie!

Heb je merken waar ik op kan zoeken? En wat is het belangrijkste waar ik naar kijk? Watt/Db?

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Je kan reviews lezen, Sound on Sound bijvoorbeeld. Dan heb je in ieder geval een beeld van of het goed of *(verschrikkelijk) slecht klinkt. Daarbuiten heb je een persoonlijke voorkeur, wat jij hebt best vind klinken kom je alleen achter als je naar een winkel gaat zoals Bax of Keymusic (en een hoop kleinere in Nederland). Dit is in dit geval niet zo belangrijk lijkt mij. Ook heb je veel fora zoals homerecording.be of gearslutz, daar kunnen mensen je een beter antwoord geven. Maar zoals Galexis zei, RCF/EV/HK Audio.