[SKP] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 22:13
In februari/ maart 2017 wordt mijn nieuwbouwhuis te Pijnacker opgeleverd. Voor degenen die denken waar dat gehucht ligt - in de driehoek tussen Delft, Rotterdam en Zoetermeer.

De nieuwe woning wordt standaard opgeleverd met een glasvezel aansluiting. Na flink wat zoeken en vergelijken bij providers, blijkt dat ik vrij veel keuzevrijheid heb. In Pijnacker kunnen de volgende providers leveren:
1. KPN (incl. xs4all, Telfort & Reggefiber)
2. Vodafone
3. Tweak
4. Fiber
5. SKP (Stichting kabeltelevisie Pijnacker)

Pijnacker telt inmiddels ruim 50.000 inwoners, maar ik kom op het forum verbazingwekkend weinig tegen over deze provider. Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de (glasvezel)diensten van SKP?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Ik denk dat dat komt omdat SKP weinig concurrerend is ten opzichte van de overige glasboeren. Tot een aantal maanden terug leverden ze niet eens symmetrische lijnen.

Inmiddels is KPN iets minder gunstig qua kortingen & aanbod. Dat lijkt te betekenen dat als je een 'simpel' internet/TV-abonnement zoekt, je aardig uit de voeten kunt met 50/50 bij SKP. 500/500 is daar dan weer een stuk duurder. In de middenmoot is KPN met 100/100 trager dan de 150/150 van SKP, maar wel 2,50/mnd goedkoper.

Qua TV levert SKP minder (HD-)zenders dan KPN (19/56 vs 30/70) en is de STB ongetwijfeld een stuk minder gelikt dan die van KPN. Wel kun je volgens mij met een CI+-module TV kijken, als dat je ding is.

Allemaal geen wereldschokkende verschillen, waar een kleine provider het m.i. wel van moet hebben om het interessant te maken. Het is wel moedig dat ze hun eigen glasnetwerk parallel aan die van Reggefiber neerleggen, maar ik vraag me sterk af wanneer dat rendabel wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Ben ik met je eens. Momenteel heeft SKP voor de nieuwbouwwijken een speciale actie, waarbij je het eerste jaar €35,- betaalt voor 3-in-1 glasvezel met 500/500. Je zit dan wel vast aan een 2 jarig contract en gaat het 2e jaar de volle mep betalen.

Op het forum van SKP (die praktisch dood is), lees ik vooral klachten over de slechte helpdesk. Eigenlijk is dat voor mij al genoeg om niet te kiezen voor SKP.

Link naar hun forum: http://forum.kabeltvpijnacker.nl/

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hammetje schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:55:
...Op het forum van SKP (die praktisch dood is), lees ik vooral klachten over de slechte helpdesk. Eigenlijk is dat voor mij al genoeg om niet te kiezen voor SKP...
Ik kreeg 5 jaar geleden al, de indruk dat skp.net een éénmansbedrijfje was.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Over service heb ik weinig te klagen: je belt, ze nemen op of ze bellen je terug. Ze staan je netjes te woord en denken goed mee. Je kan afspraken met ze maken (24 maanden contract dat ik per direct op zou mogen zeggen wanneer mijn VOIP centrale niet zou werken). Het is een kleine partij, dat merk je wel. Je hebt gewoon contact met een persoon. Qua storingen zitten ze wel wat aan de hoge kant. Hiervoor had ik XS4All. Deze gaf aanzienlijk minder storing. Je wordt echter wel altijd keurig op de hoogte gehouden bij het uitvallen van een van de producten (telefonie, kabel, internet).
Mijns inziens is er niets mis met SKP. Je kan er een stuk meer geregeld krijgen dan bij grote providers. Het grootste nadeel wat mij betreft is dat kabeltv afnemen verplicht is. Dit had voor mij niet gehoeven.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-04 20:54
Om dit topic even wat leven in te blazen. Ik woon dus in Pijnacker en heb sinds een aantal jaar SKP 3-in-1 kabel internet. En ik was niet ontevreden totdat ik sinds een aantal maanden vreemde situaties ervaar (althans merkbaar, misschien was het daarvoor ook altijd wel).

Streams die vastlopen, downloads die falen, slechte performance bij browsen. Wisselende snelheid, soms snel, soms langzaam. En met sommige sites, download heb ik helemaal geen problemen.

En toen ben ik eens op zoek gegaan... Ik heb ontdekt dat ik voornamelijk problemen ervaar bij het connecten naar "AWS" en dan met name ook weer in de US. Maar niet beperkt tot daar.

Ik heb dit probleem samen aan de telefoon ook met een helpdesk medewerkers van SKP gereproduceerd. Hij heeft ook een enorm trage download snelheid bij hetzelfde bestand van 12Mb...
https://github.com/bwssyt...4.5.6/ha-bridge-4.5.6.jar
Het vreemde is dat ik via mijn KPN abo en 4G binnen 2 seconden dezelfde file binnen haal, keer op keer...
(en soms is SKP ook wel snel, voornamelijk snachts)
Maar tijdens dat deze files bijvoorbeeld traag is, is alles in Nederland (of andere plekken in de US wel gewoon snel).

Het lijkt mij een peering probleem... Maar dat snappen ze niet |:( .

En wat een helpdesk: staat uw DNS wel goed? Heeft u al direct aan de modem geprobeerd, etc. etc. Ik heb wel al 15-20 keer contact opgenomen en ik ben welgeteld "0" (!) x proactief terug gebeld. Dus die opmerking van een slechte helpdesk hierboven, die klopt wel.

Momenteel is er na een week of 10 melden nog niets gebeurt en elke keer als ik contact opneem krijg ik te horen: ik ga het weer aan de technische dienst vragen en vragen of zei contact met u opnemen... Maar ik denk dat ik wel weet wanneer ik wat hoor: nooit meer 8)7 .

Sorry als deze post iets negatief is, maar ik vond het noemenswaardig om mijn feitelijke ervaring te melden. Als er verandering is of een oplossing, zal ik dit hier ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoeS
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Sinds halverwege juli klant van SKP in een nieuwbouw woning ook in Pijnacker. Er komen hier twee aders binnen (reggefiber/skp), geen coax of adsl. SKP kon veel eerder leveren, en ook ik ben wel gecharmeerd van een 'kleiner' bedrijf. De monteur stond zo'n drie uur later al voor de deur!

De prijs was toen ik bestelde vergelijkbaar met KPN, T-Mobile is iets goedkoper, maar is voor mij niet van doorslag geweest. 500/500 glas, snelheid haal ik altijd, zenders op een bizarre volgorde vergeleken met Ziggo maar niks op aan te merken. Ik heb begrepen dat het de KPN streams zijn, dus bitrate is hoger dan bij Ziggo.

Het modem (Genexis? goo.gl/oi6BvM) kan niet in bridge mode, en heeft maar 1 werkende UTP port. De basisfuncties zitten erop, verder niet bijzonder. Geen 5ghz wifi. Bij mij hangt er pfsense aan met aan de andere kant een switch. De DZM (helaas) werkt redelijk tot goed. De wifi regel ik zelf met twee 5 ghz ap's (nodig in nieuwbouw), zoals het ook hoort.

De bekabelde internet verbinding is tot recent perfect snel en stabiel geweest, de TV heeft nog geen uitval vertoont behalve een rottig stekkertje aan mijn kant. Al met al geen klagen gehad dus !

Helaas is sinds de laatste dagen is de internetverbinding een aantal keer volledig weggevallen (tv blijft werken) zonder dat de lampjes op het modem hier iets bijzonders op aangeven. Het modem is dan van binnen/buiten niet meer te pingen, web interface reageert ook niet. Ik heb vandaag even contact gehad met de klantenservice, kwam daarom eigenlijk op dit topic uit ook.

Ik was verbaasd op zondag iemand aan de lijn te krijgen, dus daarvoor compliment. Er werden geen vragen gesteld / troubleshoot gedaan, maar genoteerd en doorgezet aan "de dienstdoende".
Die zou het probleem "vandaag of anders morgen oplossen".

Ben zelf werkzaam voor de grote oranje provider en weet 'een beetje' hoe dit soort intern processen lopen.
Het zal mij benieuwen of ik morgen wordt teruggebeld :9

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:18
Iemand nog een update?
Ook ik ga binnenkort naar nieuwbouw woning in Pijnacker. Kan via de bekende partijen glas laten aansluiten, en dus ook SKP.
Wat mij aanspreekt is dat ik meerder tv’s kan gebruiken en niet voor elk signaal 5euro/maand moet betalen.
Weet iemand of tv dan over coax wordt gedaan en internet over glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
SpeedyDH schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:12:
Weet iemand of tv dan over coax wordt gedaan en internet over glas?
Er komt alleen glas je woning binnen als het nieuwbouw betreft.

Maar dat staat los van datgene waar je werkelijk op doelt: op de Genexis hebben ze vziw. een coaxaansluiting voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:18
Bedoel je dat er dus glas binnen komt en de Genexis dit omzet naar coax TV? Of levert SKP gewoon coax aan huis en gaat dat door het huis heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScoeS
  • Laatst online: 05-10-2023
Correct Speedy, er komt glas binnen tot de NTU, waar het wordt verdeeld in coax TV en internet.

[ Voor 60% gewijzigd door ScoeS op 10-06-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Ik neem aan dat je ook gewoon glasvezel kan nemen van xS4all?
Ik woon er ook over 2 jaar ;) (nieuwbouwwijk Pijnacker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1065991

Ik vind het aantal HD zenders wat Kabel TV Pijnacker aanbiedt in 2018, niet meer van deze tijd.

Wordt daar niet over geklaagd door de inwoners van Pijnacker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Je kunt prima glasvezel krijgen van XS4ALL, je bent niet verplicht om van SKP gebruik te maken.

Ik heb uiteindelijk niet voor SKP gekozen, maar voor KPN, voornamelijk omdat het met KPN compleet een interessanter verhaal werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeMeNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:57
Wij wonen Delfgauw helaas is onze straat toen uitgesloten van glasvezel omdat dat in de verre omtrek niet te bekennen was (ondertussen 400m verder ligt een kabel maar helaas) dus zitten we op de coax.

In het begin had SKP echt wel problemen met internet en tv, maar de afgelopen 5 jaar is het super stabiel.
We hebben ~290Mb/s down, ~45Mb/s up, ping ~10ms
Modem word wel bijna elk jaar vervangen worden, echter denk ik dat het in de voeding zit en niet in het kastje zelf. Maar nooit een probleem en kan binnen een uur geregeld zijn.

Modem is een Cisco EPC3940ADL met bridge mode en telefonie is VOIP, al heb je een normale telefoon aansluiting op het modem zitten.

Met de HD zenders op de kabel is een simpel probleem, de kabel is vol. Dus meer zenders betekend minder internet en visaversa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fean
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 19:41
ik woon in Pijnacker en ik ben van 30mb naar 150mb gegaan.

TV - heel lang om de 2 minuten een streep met blokjes voor een seconden of 1-3. Op zich geen probleem maar op den duur ga je er aan ergeren. Contact gezocht met SKP en de monteur heeft het signaal gemeten. Niets aan de hand vertelde de monteur..?? Buurman heeft dezelfde problemen.

Internet
Zeer onstabiel, sommige pagina's laden niet. Plaatjes kunnen blijven hangen. Hardware is goed. Bekabeling ook goed, zelfs helemaal vernieuwd.
Geregeld storingen, plotseling geen internet. Modem aan en uit zetten en dan wachten. Dan werkt 't opeens. Wifi helemaal waardeloos. Vaak met mijn mobiel wifi uitzetten om via de 4g te internetten.

Streamen dat is heel tricky omdat de verbindingen steeds uitvallen. Regelmatig moet ik de modem per 1.5 uur 2 a 3x opnieuw opstarten. Met name NPO start.

Ze zijn wel goed bereikbaar, maar aub.. geef mij maar ZIGGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Ik ga mogelijk naar Pijnacker verhuizen en dat SKP verhaal heeft me bijna tegengehouden. Internet is voor mij te belangrijk om van zo'n kleine partij afhankelijk te zijn. Daarnaast zou ik heel veel voordeel verliezen zonder Ziggo.

Gelukkig zag ik dat er glasvezel mogelijk is en KPN daar kan leveren, dus dat scheelt al weer iets. Betaal je wel de hoofdprijs (zeker omdat ik niet meer ziggo sport totaal gratis krijg bijvoorbeeld), maar daar is dan nog wel mee te leven.

Mijn stiekeme hoop is dat Ziggo SKP overneemt binnenkort :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Na 7 jaar SKP ervaring kan ik je zeggen dat het echt prima in orde is hoor. Internet is net zo stabiel als bij Ziggo, je kunt je modem zelf in bridge mode zetten en de TV (2x CI+ en 1x Humax 5400c) doet het ook prima. En dat zeg ik als Ziggo monteur ;)

Als ik moest kiezen tussen SKP en KPN zou ik het wel weten. Dan maar geen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Timmert schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:41:
Na 7 jaar SKP ervaring kan ik je zeggen dat het echt prima in orde is hoor. Internet is net zo stabiel als bij Ziggo, je kunt je modem zelf in bridge mode zetten en de TV (2x CI+ en 1x Humax 5400c) doet het ook prima. En dat zeg ik als Ziggo monteur ;)

Als ik moest kiezen tussen SKP en KPN zou ik het wel weten. Dan maar geen glasvezel.
Ik lees vooral veel over storingen en matige peering overeenkomsten. En vooral dat laatste is niet zo vreemd op zo'n kleine schaal, maar wel superbelangrijk voor de kwaliteit van de verbindingen.

Dat de apparatuur werkt en je een werkende internetverbinding geeft is wel het minste dat ik mag verwachten idd :P

Waar ik niet in wilde belanden was matige verbindingen naar locaties die voor mij belangrijk zijn, maar 0,0 mogelijkheden hebben om er iets aan te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 28-01-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
SKP.... yay or nay?
Dacht dat ik Ziggo mee kon nemen.... helaas!
Nu in dubio tussen DSL en SKP, helaas geen glasvezel op m'n nieuwe adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb al 7 jaar SKP over COAX. Doet het prima, echt níets op aan te merken. En dat zeg ik als Ziggo-monteur ;)

• Vandread
Begin ik daar wel mee, eerst maar eens een jaar abonnement.
Geen aparte decoders nodig voor TV's is ook wel lekker.
En anders vraag ik @Timmert om hulp ;)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vandread schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:09:
Begin ik daar wel mee, eerst maar eens een jaar abonnement.
Geen aparte decoders nodig voor TV's is ook wel lekker.
En anders vraag ik @Timmert om hulp ;)
Mag altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Updateje, afgelopen vrijdag modem gehaald en zaterdag de boel aangesloten.
Ik had geluk, sinds een week leverde ze dit modem: pricewatch: AVM FRITZ!Box 6490 Cable welke best prima is!
Ervaring met Fritzbox van Xs4all bij m'n ouders en zijn altijd wel leuke modems om in te stellen.
WIFI is ook heel goed, misschien 1 versterker erbij en dan is de dekking tm de 2e verdieping prima.

Via DVB-C tv aangesloten, ook goed, alleen jammer dat ik nu geen Ziggo Sport meer heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Toch wel wat storingen met internet, af en toe zegt het modem verbonden met internet maar dan is er 0,0 verbinding met de buitenwereld, pingen op IP's doet ook niets.
Reconnect functie bij internet tab van het modem doet ook niets, dus het enige wat ik dan kan doen is power eraf en er weer op doen.

Zal dinsdag wel even bellen, want dit is ronduit irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 10:49
Heb inmiddels een half jaar SKP en de eerste 5 maanden prima.

Echter sinds er onderhoud is geweest in de wijkkast heb ik hele slechte downloadsnelheden.
Zou zo'n 300mb/ps moeten hebben echter haal de 7 nog niet eens.

Inmiddels is het aansluitpunt vervangen, ander modem maar dat helpt helaas nog niks.

Ze gaan nu verder zoeken naar het probleem. Vind het wel vervelend want je betaald een hoop en de laatste week is het prut.

Hoop dat het nieuwe jaar de oplossing brengt.

** Oplossing **

Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan.
In pure wanhoop alles uit gezet. (modem, switches, accespoints, camera's, nas, videobewakingssysteem.)
Vervolgens alles weer aangezet, geen oplossing. Uur laten staan en vervolgens gaan testen.
Alles werkt weer op volle snelheid.

[ Voor 23% gewijzigd door elan op 31-12-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 19:57
Ik ben dus ook een nieuwe inwoner van Pijnacker, Ackerswoude Landrijk en daar ligt netjes glasvezel. Ik woon er nu een half jaartje en heb glasvezel via T-Mobile. T-Mobile hun business praktijken zuigen. Dat gedoe met routeren via ergens in Duitsland bijvoorbeeld. En nu het cappen van mijn snelheid op 100/100. Ik wou graag naar 200/200, maar dat is opeens niet meer mogelijk.

Dan maar een andere provider en SKP begint toch wel goed uit de bus te komen. Verbinding op 300/300 is prima snelheid. Prijs wordt dan 50.48/maand voor of te wel het eerste, oftewel het de eerste twee jaren. Niet slecht.

Wat ik me alleen afvraag, is het mogelijk hun modem eruit tussen uit te halen? Momenteel is mijn setup zoiets;

Glas
      |      
Media Converter
      |
      +--- Ubuntu Server
               |
               +--- Switch --- Desktop 1
               |               Desktop 2
               |               NAS
               |               Wifi AP ----- Laptop 1
               |                             Laptop 2
               |       
               +--- Switch ----- TV Internet
                                 TV Set Top Box
                                 Wifi AP ----- Telefoons
                                               Google Nest
                                               Guests

De switches zijn smart, dus ik routeer VLANs vanaf de Ubuntu box en alles werkt prima. Ik heb TV, Internet en geen half-gaar modem van T-Mobile er tusen.

Kan dit bij SKP ook?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mies2020
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
CrimsonRider schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:32:
Ik ben dus ook een nieuwe inwoner van Pijnacker, Ackerswoude Landrijk en daar ligt netjes glasvezel. Ik woon er nu een half jaartje en heb glasvezel via T-Mobile. T-Mobile hun business praktijken zuigen. Dat gedoe met routeren via ergens in Duitsland bijvoorbeeld. En nu het cappen van mijn snelheid op 100/100. Ik wou graag naar 200/200, maar dat is opeens niet meer mogelijk.

Dan maar een andere provider en SKP begint toch wel goed uit de bus te komen. Verbinding op 300/300 is prima snelheid. Prijs wordt dan 50.48/maand voor of te wel het eerste, oftewel het de eerste twee jaren. Niet slecht.

Wat ik me alleen afvraag, is het mogelijk hun modem eruit tussen uit te halen? Momenteel is mijn setup zoiets;

Glas
      |      
Media Converter
      |
      +--- Ubuntu Server
               |
               |               NAS
               |       
                                 TV Set Top Box
                                 Wifi AP ----- Telefoons
                                               Google Nest
                                               Guests

De switches zijn smart, dus ik routeer VLANs vanaf de Ubuntu box en alles werkt prima. Ik heb TV, Internet en geen half-gaar modem van T-Mobile er tusen.

Kan dit bij SKP ook?
toon volledige bericht
Je kan het modem in bridge zetten maar zover ik weet niet er tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Bridge zou al genoeg zijn. Andere ding, de televisie gaat via coax of met een STB? IPTV zou mooi zijn, er ligt nu een netwerk kabel, geen coax door de kabelgoot.

• Mies2020
Televisie gaat over coax via het coax en glasvezel netwerk. Op glasvezel starten ze ook met IPTV binnenkort, dan kan je die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
CrimsonRider schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:32:

Glas
      |      
Media Converter
      |
      +--- Ubuntu Server
               |
               |               NAS
               |       
                                 TV Set Top Box
                                 Wifi AP ----- Telefoons
                                               Google Nest
                                               Guests

Kan dit bij SKP ook?
toon volledige bericht
Grappig als lr8 een keer af is, worden we buren.
Ik hoop een abonnementje af te sluiten bij xs4all (of de alternatieve opvolger daarvan). Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik gebruik ook ubi spul, voor mij is een stable connection erg belangrijk ivm werk

En niet overal ligt glasvezel toch in ackerswoude, deed net even check via de kpn site met twee random ackerswoude adressen van funda, maar stond steeds bij - geen glasvezel beschikbaar wel vdsl

[ Voor 4% gewijzigd door jzoin2 op 15-04-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
jzoin2 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:45:
[...]
Grappig als lr8 een keer af is, worden we buren.
Ik hoop een abonnementje af te sluiten bij xs4all (of de alternatieve opvolger daarvan). Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik gebruik ook ubi spul, voor mij is een stable connection erg belangrijk ivm werk

En niet overal ligt glasvezel toch in ackerswoude, deed net even check via de kpn site met twee random ackerswoude adressen van funda, maar stond steeds bij - geen glasvezel beschikbaar wel vdsl
Lr8? Schouten? Dan heb je wel pech gehad ja. Ik zit in LR7, dat was ABB en recordtijd af, maar aan allebei onze zijkanten liggen de terreinen braak. Hoewel er nu wel weer leven in lijkt te komen.

Qua stabiliteit; geen probleem, IPTV is wat traag schakelend op de STB, dat wel. En volgens mij ligt er wel overal glas in Ackerswoude hoor, staat me iets bij dat het verplicht is bij deze wijk.

Ik ga naar SKP 300/300, want andere glasboeren zitten allemaal met diezelfde problemen als T-Mobile. En ik heb ook voor werk behoefte aan wat meer en stabieler. Nu is 100/100 ook goed te doen hoor, maar af en toe merk ik wel enige traagheid als alles 'aan' staat.

Het enige wat in 'onze' wijk echt heel slecht is, is mobiele dekking. Ik zit bij Vodafone, geen bereik. Mijn vrouw bij Tele2, geen bereik. Mensen die hier langskomen, geen bereik, zeker in huis niet met zo'n modern huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
CrimsonRider schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:06:
[...]

Lr8? Schouten? Dan heb je wel pech gehad ja. Ik zit in LR7, dat was ABB en recordtijd af, maar aan allebei onze zijkanten liggen de terreinen braak. Hoewel er nu wel weer leven in lijkt te komen.

Qua stabiliteit; geen probleem, IPTV is wat traag schakelend op de STB, dat wel. En volgens mij ligt er wel overal glas in Ackerswoude hoor, staat me iets bij dat het verplicht is bij deze wijk.

Ik ga naar SKP 300/300, want andere glasboeren zitten allemaal met diezelfde problemen als T-Mobile. En ik heb ook voor werk behoefte aan wat meer en stabieler. Nu is 100/100 ook goed te doen hoor, maar af en toe merk ik wel enige traagheid als alles 'aan' staat.

Het enige wat in 'onze' wijk echt heel slecht is, is mobiele dekking. Ik zit bij Vodafone, geen bereik. Mijn vrouw bij Tele2, geen bereik. Mensen die hier langskomen, geen bereik, zeker in huis niet met zo'n modern huis.
Idd Schouten, freaking nachtmerrie, wacht al sinds mei 2018. Alleen maar palen in de grond.

Als het goed is gaat een andere bouwer het overnemen. Ik ben gewend tv te kijken via internet met de 4k setupboxen van xs4all, prima voor mij. Alleen de kindjes maken daar gebruik van

Bereik is idd klote, maar dat merk ik nu ook met een tmobile zakelijk gebruik in rotterdam waar ik nu woon. Ik moet wlan call aanzetten, anders kan ik niet bellen.
Goed om te lezen dat er glasvezel ligt. Waarom neem je geen kpn als internetprovider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Hierom: https://forum.kpn.com/int...100-100-495913#post961331

KPN brengt ook maar 100/100 in, om een of andere vage reden. Ik twijfel over SKP, vanwege die peering en andere berichten. Maar met 100/100 haal ik het niet thuis als 2 kids netflix kijken, mijn vrouw videobelt en ik wil gamen of iets wil downloaden.

Ik zie vanuit mijn raam de cottages van Landrijk 8 in aanbouw, er is wel wat beweging tegenwoordig, maar het heeft maanden inderdaad stil gelegen. Sterkte daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:11
Volgens je post op het forum van kpn is 1000 beschikbaar, hoe kom je dan tot de conclusie dat het maar 100 via kpn zelf is? Krijg je dat te zien via de postcodecheck op de site? Zijn de opties 200/200, 500/500 en 1000/500 in mijnkpn niet beschikbaar? Heel onduidelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
CrimsonRider schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:06:
[...]
Zelfde in Tolhek, alleen KPN heeft goede dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
CrimsonRider schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:16:
Hierom: https://forum.kpn.com/int...100-100-495913#post961331

KPN brengt ook maar 100/100 in, om een of andere vage reden. Ik twijfel over SKP, vanwege die peering en andere berichten. Maar met 100/100 haal ik het niet thuis als 2 kids netflix kijken, mijn vrouw videobelt en ik wil gamen of iets wil downloaden.

Ik zie vanuit mijn raam de cottages van Landrijk 8 in aanbouw, er is wel wat beweging tegenwoordig, maar het heeft maanden inderdaad stil gelegen. Sterkte daarmee.
Lr4 zijn in januari weer verder gegaan.
Lr5 gaan ze eind deze maand beginnen
Lr8 mijn project, daar moet nog eerste een formele go komen, denk dat ze pas in juni daar verder mee gaan

Ik zou lekker voor kpn gaan hoor. Volgens mij kun je gwn de max snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 22:47
Ik woon in de buurt van Pijnacker centrum. Helaas geen glasvezel.

Had al best veel problemen, nu met het thuiswerken is het nog wel wat irritanter natuurlijk. SKP 3-1 en dan 100/20 (was tot vorig jaar overigens 40/10, 'gratis' upgrade).

Had al diverse problemen met het modem en wegvallende verbindingen. Deze omgewisseld (weer een Cisco), zelfde problemen. Op het moment dat ik gebruikersnaam/wachtwoord aanpas en wifi uitschakel is het niet meer mogelijk in te loggen (uiteraard via kabel, hij herkent gebruikersnaam/wachtwoord niet). Apparaat in bridge modus gezet zodat ik met een eigen router dan maar zaken kan instellen. Ik had een ASUS RT N-66U. Wegvallende verbindingen. Voor de zekerheid andere router gekocht, nu de Netgear R7800. Zelfde instabiele problemen.

Las hier over nieuwe Fritzbox modems. SKP gevraagd om weer om te ruilen om problemen uit te sluiten. Uiteindelijk hebben ze hier de kabels doorgemeten en bleken er diverse beschadigingen te zijn. De grootste hebben ze gerepareerd, de kleine beschadigingen niet want dat zou niet nodig zijn.

Ik merk nu wel wat minder problemen, maar het is nog steeds niet stabiel te noemen. KPN is het alternatief, maar behoorlijk duurder en ze zeggen niet sneller te kunnen leveren dan 44/10. T-mobile, 45/10.

Blijven hopen op glasvezel. Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mies2020
-MD- schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:00:
Ik woon in de buurt van Pijnacker centrum. Helaas geen glasvezel.

Had al best veel problemen, nu met het thuiswerken is het nog wel wat irritanter natuurlijk. SKP 3-1 en dan 100/20 (was tot vorig jaar overigens 40/10, 'gratis' upgrade).

Had al diverse problemen met het modem en wegvallende verbindingen. Deze omgewisseld (weer een Cisco), zelfde problemen. Op het moment dat ik gebruikersnaam/wachtwoord aanpas en wifi uitschakel is het niet meer mogelijk in te loggen (uiteraard via kabel, hij herkent gebruikersnaam/wachtwoord niet). Apparaat in bridge modus gezet zodat ik met een eigen router dan maar zaken kan instellen. Ik had een ASUS RT N-66U. Wegvallende verbindingen. Voor de zekerheid andere router gekocht, nu de Netgear R7800. Zelfde instabiele problemen.

Las hier over nieuwe Fritzbox modems. SKP gevraagd om weer om te ruilen om problemen uit te sluiten. Uiteindelijk hebben ze hier de kabels doorgemeten en bleken er diverse beschadigingen te zijn. De grootste hebben ze gerepareerd, de kleine beschadigingen niet want dat zou niet nodig zijn.

Ik merk nu wel wat minder problemen, maar het is nog steeds niet stabiel te noemen. KPN is het alternatief, maar behoorlijk duurder en ze zeggen niet sneller te kunnen leveren dan 44/10. T-mobile, 45/10.

toon volledige bericht
Gewoon bellen dat je nog een probleem hebt komen ze het echt wel fixen. Ik zat in m'n vorige huis ook op coax met een Fritzbox modem, na monteurs bezoek nooit meer problemen gehad. Wat dat betreft zijn die Fritzboxen echt chill. Probleem zal dan nog steeds in je kabel zitten wat ze eruit moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 22:35
Ik heb alleen TV van SKP en dat bevalt goed. Geen aparte kastjes, geen smartcard per TV, geen extra maandelijkse kosten, gewoon kabel in de TV en klaar. Alleen jammer dat de app alleen werkt als je ook internet afneemt (over koppelverkoop gesproken). Ik snap ook niet waarom sommige mensen denken dat Ziggo beter is (dat is het dus zeker niet).
Internet en bellen via XS4ALL: download: 100 Mbit/s, upload: 10 Mbit/s. In de praktijk is dit 100/47. Even rond gekeken naar wat anders maar laat alles nu nog maar zo. (Als de TV uitvalt heb ik in ieder geval nog internet).
Hoop dat er snel glasvezel wordt aangelegd maar dat zal nog wel even duren.
Ik heb overigens Pairbonded VDSL, dit was bij XS4ALL wel mogelijk, bij KPN niet maar KPN heeft wel de opdracht gegeven om dit aan te leggen. Max download is 200 Mbit/s.

Update: Sinds eind november 2021 glasvezel. Eerst 200 Mbit/s, nu weer 100 Mbit/s (was 5 maanden gratis maar eerder weer terug laten zetten). Download is 100 Mbit/s, upload is nu 239 Mbit/s.

[ Voor 21% gewijzigd door lfah2000 op 21-03-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdijen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 17:56
Prima alles, maar elke avond rond 0.00u begint de ellende met de TV... Zit je net lekker wat te kijken, begint alles te stotteren en te haperen. Dit is geen incident, elke avond, dus nee, SKP, ik kan het niet aanbevelen, maar ik moet het er mee doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 12:27
Allen,

Heeft iemand van jullie ervaring met glasvezel van SKP in combinatie met de TV-kastjes die ze hebben? Ben erg benieuwd naar hoe dat bevalt ten opzichte van glasvezel van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
tvdijen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:21:
Prima alles, maar elke avond rond 0.00u begint de ellende met de TV... Zit je net lekker wat te kijken, begint alles te stotteren en te haperen. Dit is geen incident, elke avond, dus nee, SKP, ik kan het niet aanbevelen, maar ik moet het er mee doen helaas.
Geen last van. Alles blijft probleemloos werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
Rhodez schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:16:
Allen,

Heeft iemand van jullie ervaring met glasvezel van SKP in combinatie met de TV-kastjes die ze hebben? Ben erg benieuwd naar hoe dat bevalt ten opzichte van glasvezel van KPN.
Als ik de site van SKP bekijkt blijft TV via coax werken. Dus geen irritante extra kastjes bij de TV.

https://skpnet.nl/nieuwsb...zel-door-kpn-in-delfgauw/

De laatste alinea:
Één van de voordelen bij SKP is dat wij één van de weinige providers zijn die de DVB-C techniek leveren op beide netwerken. Deze techniek zorgt ervoor dat je via de coaxkabel kan kijken naar live televisie. Via deze coax kabel kan je iedere kamer voorzien van een televisieaansluiting zonder extra kosten. Wij leveren op ons coaxnetwerk exact hetzelfde televisiesignaal als op het glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:53
Sinds juli 2022 is SKP ook beschikbaar voor bewoners in Nootdorp. Dit betekent dat deze bewoners ook abonnee kunnen worden van de lokale provider SKP. Met een razendsnel internetabonnement op het glasvezelnetwerk bieden wij snelheden aan tot 1000 Mbps.
https://skpnet.nl/skp-ook...beschikbaar-op-glasvezel/

Inflatiecorrectie mag volgens de algemene voorwaarden van SKP:
6.1.i De Klant heeft in geval van een prijsverhoging van Abonnementskosten 30 dagen vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om het Abonnement schriftelijk op te zeggen.

Na de periode van 30 dagen wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.
De volgende wijzigingen gelden niet als een prijsverhoging als bedoeld in dit artikel:
- de verhoging van een vergoeding op basis van het consumentenprijsindexcijfer
, aanpassing van de BTW of als gevolg van andere wettelijke maatregelen;
- technische wijzigingen in de Infrastructuur die door SKP op aanwijzing van de overheid zijn aangebracht;
- wijzigingen in een Abonnement of Dienst op verzoek van de Klant; en
- wijziging in de samenstelling van de Dienst.
https://skpnet.nl/wp-cont...emene-Voorwaarden-SKP.pdf

[ Voor 57% gewijzigd door U123456 op 17-03-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdijen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 17:56
lfah2000 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:13:
[...]

Geen last van. Alles blijft probleemloos werken.
Moet zeggen dat het de laatste tijd goed gaat. Ik heb overigens coax, geen glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:53
Tip voor overstappers naar SKP:
Wil jij ook korting? Maak dan je buurman/buurvrouw of familielid klant bij SKP en krijg allebei €35,-! Laat jouw debiteurennummer op het aanmeldformulier zetten en verdien deze korting. Bekijk skpnet.nl voor beschikbaarheid en onze scherpe aanbiedingen.
https://www.facebook.com/skp3in1

De administratiekosten bij aansluiting zijn trouwens ook € 35,00 :)

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 28-03-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry B
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb al 2 jaar een abonnement bij SKP.

Momenteel een voor het eerst een storing bij SKP. In de 2 jaar dat ik ze gebruik is dat de eerste keer. Ze zitten wel bijna op 12 uur offline...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Harry B schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:03:
Ik heb al 2 jaar een abonnement bij SKP.

Momenteel een voor het eerst een storing bij SKP. In de 2 jaar dat ik ze gebruik is dat de eerste keer. Ze zitten wel bijna op 12 uur offline...
Het is voor ons de 2e storing in 10 jaar. Wel een vervelende deze, begreep dat er wat hardware stuk is. Nadeel van een kleine ISP is dan kennelijk dat dit soort zaken minder redundant zijn uitgevoerd dan je graag zou zien. Voor SKP ook een leermoment misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:25
De storing van dit weekend blijk een cyberaanval te zijn geweest:
SKP is zaterdag 22 april in de ochtend getroffen door een cyberaanval. Direct nadat de eerste storingen zijn geconstateerd zijn we hard aan de slag gegaan om de oorzaak te vinden en de problemen op te lossen. In de loop van de dag bleek het om een aanval van buitenaf te gaan door hackers. Dit probleem wordt door ons zeer serieus genomen, er zal aangifte worden gedaan bij de politie. Onze prioriteit ligt bij het herstellen van de diensten voor onze klanten.

Deze zogenaamde ransomware heeft een uitval van al onze diensten veroorzaakt. Gelukkig zijn we afgelopen weekend in staat geweest onze internet en televisiediensten gedeeltelijk in de lucht te krijgen. Helaas zijn er nog problemen met onze telefoniedienst, werkt de SKP e-mail niet en zijn er nog individuele klanten die internetproblemen ervaren.

Er wordt nog steeds met man en macht gewerkt om de nog bestaande problemen op te lossen en de dienstverlening volledig te herstellen. We zijn ons zeer bewust van de impact die dit heeft (gehad) voor u als klant/onze klanten, iets waarvoor we ons bij deze dan ook willen excuseren.

Het doel is zo snel mogelijk de gehele dienstverlening van SKP weer op orde te krijgen. Helaas kunnen we op dit moment nog niet zeggen wanneer dit zal zijn. Ook kunnen wij nog niets zeggen of er gegevens verloren zijn gegaan . Volgt u onze website en onze sociale media voor regelmatige updates van onze kant.
bron: https://skpnet.nl/skp-getroffen-door-een-cyberaanval/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rki
  • Laatst online: 17-11-2024

rki

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om van KPN naar SKP over te stappen. Hoe tevreden zijn jullie de laatste tijd met de stabiliteit van internet en Televisie?

(In ons huis in Pijnacker Zuid ligt glas van SKP, ik wil mijn modem behouden: een FritzBox 7590AX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 22:47
@rki

Ik volgde dit topic nog en kreeg een notificatie. Zie mijn bericht uit 2020:
-MD- schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:00:
*knip*Uiteindelijk hebben ze hier de kabels doorgemeten en bleken er diverse beschadigingen te zijn. De grootste hebben ze gerepareerd, de kleine beschadigingen niet want dat zou niet nodig zijn.

Inmiddels heb ik glasvezel van KPN. Geen enkel probleem meer en ik werk 75% vanuit huis met aardig wat videocalls op een dag. Ik lees dat je glas van SKP overweegt. Alles staat of valt met de kwaliteit van jouw aansluiting en dat is natuurlijk erg locatie gebonden en niemand kan je garanderen dat het goed werkt. Als het werkt (waar we natuurlijk wel vanuit gaan), helemaal top. Als het niet goed werkt dan heb je een uitdaging en dan ligt het aan de bereidwilligheid van <insert provider> of je problemen worden opgelost. Ik had graag bij SKP gebleven, liever lokaal dan zo'n reus als KPN. Maar ja, ik kreeg bij klachten nauwelijks gehoor en de probleem die ik ervaarde moest ik maar accepteren. Nou, regelmatig vastlopers van een paar seconden in een online meeting werd gewoon irritant. Dus gewoon proberen, als het niet bevalt stap je toch weer over?

Ik denk ook niet dat er veel reactie zal komen in dit topic. En als er al reacties zijn, zelfs de ervaring van een directe buur kan al anders zijn dan die van jou dus dat zegt uiteindelijk niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 10:38
Glas aansluiting van skp werkt hier al 5jaar stabiel. Lokale partij is wel fijn, en geen decoder bij de tv nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hier (oud Delfgauw) ook zeer tevreden met SKP glas. Weinig tot geen storingen, klantenservice snel bereikbaar en adequaat. Heel fijn.
Pagina: 1