I-Panel van Asus tekorte USB kabel

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:47
Heeft iemand hetzelfde probleem met het I-Panel van Asus ? Mijn USB kabeltje red het niet qua lengte. Bij een midi of minitower zal het waarschijnlijk wel gaan maar de afstand van mijn bigtower is zelfs met de laagste 5.25" bay te lang.

Heeft iemand hier een oplossing voor ? Verlengen wordt moeilijk aangezien het geen standaard kabels zijn, daar is vast niks voor te koop.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb het zelfde probleem...
Ik ga kijken of ik ergens die connectors kan krijgen... Het zijn namelijk vrij standaard connectors...
Stukje kabel kan je overal wel krijgen...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 15:09
Waar koop je zo'n ding eigenlijk? :9~

Verwijderd

Jammer dat die I-panel niet zo best werkt op andere Asus MoboŽs
(even van collega geleend... ook voor cusl)
mijn a7m266 post niet eens met de I-panel erop, A7A266 ook niet echt, nou ja... alles gaat schokken.. :(

en toch vin ik em wel leuk.. :)

zinnige info...
MYCOM verkoopt ze ! :) enjoy, zijn iets van 6 tientjes !

Verwijderd

Jah!! Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb hem in de hoogste 5,25 zitten van mijn bigtower, maar hij haalt het inderdaad niet. :( Dat suckt best wel, aangezien ik het best wel handig zou vinden om 2 extra usb's aan mijn voorkant te hebben. :)

Verwijderd

Had het probleem ook..heel simpel opgelost...je moet ff opzoek gaan naar een oud AT-bordje...de usb kabel is precies gelijk aan de com kabel. Ik had nog zo'n hele foute vobis kast staan met com2 aan de voorkant...zit bijna een meter touw aan..hehe. Ik heb mijn I-panel nu helemaal bovenin mijn Bigtower zitten

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Echt weer iets voor zo'n fabrikant. Ze besparen op kabel (OK, weetikhoeveel stuks * 0,5 meter is veel ;)) en iedereen loopt te pielen.... Goed nagedacht hoor!

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 28 juni 2001 23:47 schreef Vcore het volgende:

zinnige info...
MYCOM verkoopt ze ! :) enjoy, zijn iets van 6 tientjes !
Kijk in de pricewatch fl 42 dat scheelt toch ff 1/4 v/d prijs

• Loewe
Ik heb 'm zelf op de dumpdag in a'dam gekocht bij mycom voor fl 35,-. Voor AMD gasten op www.cusl2c.com staan oplossingen voor een i-panel op een amd asus bord zoals de a7a266

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Dit is al in diverse treads aan de orde geweest ( o.a. [topic=172299] ), het kabeltje is idd te kort.
Ik had een AOpen HQ-08 ( inmiddels een Antec)
met CUSL2-C, en als ik het iPanel in de onderste bay zet kan ik een van de twee kabeltjes aansluiten. Voor mij is dat trouwens voldoende, en in doe Antec is de situatie hetzelfde.

Kubuntu

Verwijderd

mijn a7a266 herkende mijn videiokaart niet altijd. Van alles geprobeerd, BIos, ander kaarten etc. Wwat blijkt: ipanel veroorzaakte het probleem

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Ach ja , ff zelf verlengen is ook een kunst :?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Loewe
Op vrijdag 29 juni 2001 13:47 schreef NEOTEK het volgende:
Dit is al in diverse treads aan de orde geweest, het kabeltje is idd te kort.
Ik had een AOpen HQ-08 ( inmiddels een Antec)
met CUSL2-C, en als ik het iPanel in de onderste bay zet kan ik een van de twee kabeltjes aansluiten. Voor mij is dat trouwens voldoende, en in doe Antec is de situatie hetzelfde.
Heb je in die andere threads nog iets van een oplossing gezien ?

• PsYgHo
Op vrijdag 29 juni 2001 13:48 schreef bouncin-j het volgende:
mijn a7a266 herkende mijn videiokaart niet altijd. Van alles geprobeerd, BIos, ander kaarten etc. Wwat blijkt: ipanel veroorzaakte het probleem
zoek maar ff op bootmod en stuttermod, ofwel
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/bothmods.jpg
voer deze uit (allebij!) en je bent er van af.. zowel je reset als je stutter,meer op www.cusl2c.com

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Kijk hier dus ook even: [topic=172299]

Kubuntu

• Loewe
Op vrijdag 29 juni 2001 00:56 schreef Tiga het volgende:
Had het probleem ook..heel simpel opgelost...je moet ff opzoek gaan naar een oud AT-bordje...de usb kabel is precies gelijk aan de com kabel. Ik had nog zo'n hele foute vobis kast staan met com2 aan de voorkant...zit bijna een meter touw aan..hehe. Ik heb mijn I-panel nu helemaal bovenin mijn Bigtower zitten
ik heb inderdaad nog zo'n oud com2 kabeltje wat naar een com2 poortje gaat (zit trouwens ook standaard bij een asus cusl2c bord) moet ik dit dan solderen met die andere usb kabel ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Zie http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/ voor de modificatie om je videokaart (nvidea zeker?) of scsi kaart enz te verhelpen

Nieuwere versies schijnen vanaf asus al gemodificeerd te zijn, dus dan niet meer nodig.

• PsYgHo
Op vrijdag 29 juni 2001 13:54 schreef DJSmiley het volgende:
Zie http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/ voor de modificatie om je videokaart (nvidea zeker?) of scsi kaart enz te verhelpen

Nieuwere versies schijnen vanaf asus al gemodificeerd te zijn, dus dan niet meer nodig.
Ik heb ook de nieuwe versie, wel heb ik al dus die ene weestand standaart van ANUS >:) , dus dat zou de reset mod wezen, maar wel had ik de stuttermod, heb toch allebij de mods gedaan en no problemem meer...

Dit is een plaatje van mijn versie, helemaal van iets te wit :( plastic.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/Image2.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:53 schreef Loewe het volgende:

[..]

ik heb inderdaad nog zo'n oud com2 kabeltje wat naar een com2 poortje gaat (zit trouwens ook standaard bij een asus cusl2c bord) moet ik dit dan solderen met die andere usb kabel ?

Nee, als ie lang genoeg is gebruik je gewoon die kabel...en anders moet je hem wel gaan verlengen...dan moet je wel ff goed opletten dat je de juiste draadjes aanelkaar zet...maar dat spreekt voor zich

Verwijderd

ik heb hier een plaatje staan van de mijne, is anders dan die van psygho.... ??

http://www.mumzel.tmfweb.nl/Ipanel.JPG

Hoe kan ik zien/vaststellen om welke versie het gaat, met of zonder stutter enzo... :?

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 10:50
je kunt de i-panel bijna overal kopen hij kost ongeveer 35 / 45 gulden.

met het kabetje.. dit kun je zelf namaken als je een beetje creatief bent...

Verwijderd

Ik heb het kabeltje van het USB-setje wat je in een slot kan plaatsen omgeruild. Het is krap, maar past precies.

Echter heb ik een Asus CUSL2-C, dus ik weet niet hoe het met de ander modellen is.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Nou, let op ...

DE usb cable fix , je neemt een willekeurige kabel
(een ide, com, parralel, enz ...), open de connectors van
je usb kabel, haal van de andre kabel de overbodige draden
eraf, duw deze op je usb connectors en je hebt een andere kabel
met de benodigde lengte ... B-)
Pagina: 1