Geen renderoutput wanneer PC is gestart zonder monitor aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Uitgebreider uitleg van probleem hier: https://www.reddit.com/r/...ut_the_monitor_turned_on/

Aangezien ik daar weinig aandacht krijg, probeer ik het hier ook.

Het is een raar probleem.
Zodra ik de computer start zonder eerst het beeldscherm aan te zetten (en een aantal seconden te wachten) wordt ik daarna verwelkomt op een puur zwart scherm met alleen de cursor zichtbaar, deze kan ik vrij bewegen. Geen enkele toets-combi lijkt iets te doen, Wat wel werkt zijn de windows services aangezien ik met VNC kan connecten (Die hetzelfde scherm weergeeft, zwart + cursor)

Als ik via WoL of handmatig start terwijl de monitor aanstaat, gaat alles perfect en is alles volledig bruikbaar.

Iemand die hier iets van snapt?*weg* dit val onder spam

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 14-10-2016 17:30 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tip, als je hier ook fatsoenlijke hulp wilt, zou ik je post op reddit hier vertalen. Genoeg mensen die er geen moeite in willen steken op deze manier ;).

• Themperror
br00ky schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:29:
Tip, als je hier ook fatsoenlijke hulp wilt, zou ik je post op reddit hier vertalen. Genoeg mensen die er geen moeite in willen steken op deze manier ;).
Ik kan men post niet meer wijzigen, dus nieuwe maken?

(ondertussen zal ik het hieronder nog even vertalen:)

Ik zal beginnen met mijn specs:
Windows 10 Pro, 64-bit, (10.0, Build 14393)
CPU: i7 6700k
RAM: Kingston DDR4 HyperX Fury 2x8GB 2666
GPU: Inno3D GeForce GTX 1080 Twin X2
MB: Asus Z170 PRO GAMING
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Monitor: Iiyama ProLite GB2488HSU-B1

-Geen overclocks en alles is up-to-date (bios,drivers, ssd firmware etc)-

Ik heb deze build nu al een aantal maanden en de GPU 1 maand nadat ie uitkwam, Ik heb er verder ook nooit problemen mee gehad, Een redelijke tijd nadat ik WoL en VNC had opgezet heef dit ook gewoon prima gewerkt. Na een bepaalde tijd, en ik weet bij god niet wanneer of wat er verandert is, is dit gestopt met perfect te werken.

Een beschrijving van mijn probleem:
Zodra ik de PC aanzet (via WoL of de aan-knop) zonder dat de monitor aanstaat, zal ik zodra ie klaar is met booten begroet worden met een zwart scherm (mits ik via VNC check), als ik de monitor aanzet zal ie zeggen "no input" alsof ie niet is aangesloten. Toetsenbord combinaties, muiskliks of whatever else heeft allemaal geen zin, er gebeurd niks op scherm, en het beeldscherm zelf reageert verder ook niet.

Enige relevantie informatie die ik heb kunnen vinden was een bug in VNC die "de videokaart niet wakker maakte" waardoor windows in een no-output state runt. ( http://forum.ultravnc.info/viewtopic.php?t=6212 )
Na wat meer research leek het aan de MB bios kunnen liggen , die ik met veel twijfel dan toch maar geupdate heb (aangezien dat ook niet het veiligste process is). Maar dit heeft verder niks geholpen.

Ik ben de bios al doorgegaan, verschillende S-States geprobeerd (en mijn WoL functie te behouden), windows settings doorzocht, maar het heeft allemaal niks geholpen.

Wat ik in iedergeval kan zeggen is dat windows zelf niet bevriest, programma's lijken gewoon te runnen (in iedergeval windows services, aangezien verbinden via VNC wel gewoon werkt)

Ik vermoed dat het ergens een power-saving setting is die ik nergens kan vinden.

De monitor is verbonden via DisplayPort (full size, geen adapter) ,en van poorten wisselen heeft geen zin.
Verder is de VGA-output in bios gezet op PCI-E (mijn eGPU) en niet de iGPU van de i7.

Ik heb sinds 1 dag, windows compleet schoon (en officieel) opnieuw geinstalleerd, SSD van te voren geformateerd, dus geen oude data. En dit heeft ook niks geholpen, ik vermoed dat het dus een probleem in de bios settings ergens is.

• Themperror
Video van het probleem: YouTube: Nvidia Tech problem