Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzyclub
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-10-2018
http://service.online.nl/servicetool/

Hi Tweakers en tweakettes,

Onderhand ben ik een tool tegengekomen van Online.nl voor onderandere een firmware update. Nu is mijn vraag, gezien de reputatie van Online.nl, is deze veilig en werkt deze 100%?

Je kan er bijvoorbeeld ook je WIFI instellingen mee aanpassen.

Zijn er mede tweakers of tweakettes die deze tool kunnen uitpluizen/testen zodat we mogelijke fouten kunnen aankaarten bij Online.nl zodat, onderandere ik, veilig kunnen internetten :> ?

Alvast bedankt!!

Mvg,
Frazzyclub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geen idee of die routers/modems van Online.nl geblokkeerd zijn (zoals die van KPN), maar zo'n tooltje is dan niets bijzonders, het doet in de basis hetzelfde wat een normale firmware update op je router zelf doet, maar dan met een mooi GUI (gok telnet?).

Het is makkelijk en toegankelijk, zitten nog wat andere leuke tools bij, maar valt voor mij persoonlijk gewoon onder bloatware, als je de updates ook gewoon kan doen via de router zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzyclub
SinergyX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:50:
Geen idee of die routers/modems van Online.nl geblokkeerd zijn (zoals die van KPN), maar zo'n tooltje is dan niets bijzonders, het doet in de basis hetzelfde wat een normale firmware update op je router zelf doet, maar dan met een mooi GUI (gok telnet?).

Het is makkelijk en toegankelijk, zitten nog wat andere leuke tools bij, maar valt voor mij persoonlijk gewoon onder bloatware, als je de updates ook gewoon kan doen via de router zelf.
Hi,

Normaal is de firmware update niet mogelijk in de GUI. Dus vreemd dat ze nu willen dat we het zelf doen, wat als er nieuwe firmware komt? Wat als het niet werkt?

Vandaar mijn vraag of iemand met meer kennis van modems ofzo dit kan testen. Ook de wifi instellingen aanpassen en de andere dingetjes. Ik kan het uiteraard ook via het modem zelf doen maar de gemiddelde gebruiken kan dit niet.

Groeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Garanties heb je nooit, maar als je het niet vertrouwd (wat wel overduidelijk uit je post naar voren komt), dan ben je toch vrij om naar een ander ISP over te stappen die dit soort "handige"tooltjes niet heeft, zelfstandig firmware aanpast op je modem/router en je een bepekte inlog geeft om zelf WiFi instellingen aan te passen ?

En nee, dit is geen "afhaalchinees" waar je allerlei software maar kan neerzetten zodat anderen die moeten gaan debuggen of jou huidige ISP vertellen of dit wel/niet goed is

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzyclub
Breezers schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:57:
En nee, dit is geen "afhaalchinees" waar je allerlei software maar kan neerzetten zodat anderen die moeten gaan debuggen of jou huidige ISP vertellen of dit wel/niet goed is
Nou... ik probeer dit niet zozeer voor mijzelf aangezien ik het niet ga gebruiken. Wel vind ik het belangrijk dat mensen die hier geen kaas van gegeten hebben niet de dupe worden van een tool die houtje toutje in elkaar zit en misschien wel een wifi wachtwoord opslaat die je aanpast ofzo...

Toch bedankt voor de moeite :)

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vergelijk het met de Netgear or Linksys tooltjes die je nu bij je router/wifi-stick etc krijgt, natuurlijk kan jij gewoon inloggen op de router en dit allemaal zelf doen, of via zo'n 'easy acces' programma alles laten doen. In de basis doet dat programma niets meer dan een vertaling van de handelingen 'in' de router naar een mooi grafisch programma, simpel en makkelijk voor de mensen die weinig kennis hebben.

Neem aan met dit tooltje het niet anders werkt, die tool kan gewoon heel de router uitlezen (incl dus wifi) en alle wijzigingen die jij doet, zet hij gewoon door naar de router alsof je het zelf zou doen.

Of hij zelf iets opslaat? Kan best, kwestie van kijken wat hij installeert en opslaat als extra bestanden, kan best zijn dat er een encrypted backup van de router wordt aangemaakt, mocht het fout gaan.

Die oude tool van xs4all bijvoorbeeld werkte enkel binnen je netwerk, router-toegang (admin) staat ook standaard uit van buiten jouw netwerk, dat zal met dit tooltje ook wel zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2016 13:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Frazzyclub schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:05:
(...) Wel vind ik het belangrijk dat mensen die hier geen kaas van gegeten hebben niet de dupe worden van een tool die houtje toutje in elkaar zit en misschien wel een wifi wachtwoord opslaat die je aanpast ofzo...
Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar is het idee achter deze tool niet juist dat mensen die hier geen kaas van hebben gegeten met een paar klikken hun modem kunnen aanpassen. Iets met een nieuw netwerk, dus waarschijnlijk best handig. Zeker als de modem normaliter grotendeels dichtgetimmerd is.
Jij noemt het hier een 'houtje touwtje tool'. Heb je daar een reden voor? Als dat namelijk het geval is, dan gooit Online dus met een tooltje een heel stuk van hun reputatie te grabbel.

Vooralsnog mis ik je insteek even. Vooral omdat jij hem niet wilt gebruiken (geen onderbouwing) maar wel graag (met een redelijk negatieve insteek) wilt weten wat "wij" ervan vinden.
En verder... ik heb geen flauw idee... ik ben geen Online-klant...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
SinergyX schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:50:
Geen idee of die routers/modems van Online.nl geblokkeerd zijn
De modems van Online zitten helemaal dichtgetimmerd. Erg jammer, Online staat niets toe qua aanpassingen aan je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwberg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03-2023
oh.... ik nu wel...... wilde ook voip gebruiken met mijn Gigaset. het antwoord dat ik kreeg bij Online....."je kan toch bij ons een 'bel buitenland pakket' nemen? yeah.... right.
Online is voor mij EXIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Er zit toch wel iets in de voorwaarden wat je even moet lezen. (iets over opslaan van gegevens)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fnv785.jpg

En als je hem op je wifi laat controleren, krijg je de melding "Netwerknaam(ssid) mag de naam v/d modem niet bevatten", wat natuurlijk door online zelf is ingesteld, maar toch zó is ingesteld dat hij dus wél de modem naam bevat (Tja)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1