Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Geodemorgen,

Ik ben bezig met een logon.bat script en daarbij wil ik bepaalde gegevens oproepen. Ik zou alleen de waarde willen maar hij geeft op dit moment ook het type en naam mee.

regel:
reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion" ProductName >>

dan krijg ik dus:
ProductName REG_SZ Windows 10 Pro

en ik wil dus alleen Windows 10 Pro.

Hoe krijg ik deze?

Verwijderd

Topicstarter
HEBBES

for /f "tokens=3" %%a in ('reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion" /v CurrentBuild ^| find /i "REG_SZ"') do set Version=%%a

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Al eens van group policies gehoord?
'k Geef toe, dat zit nog maar 15 jaar in Windows, is dus redelijk nieuw...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Group policies dekt bij mijn script niet alles af en daarom daarvoor niet gekozen.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Als het een domain joined machine is kun je het ook uit het computer object uit de AD halen. Of via WMI/CIM

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Waarom wil je anno 2016 nog met batch files knoeien? Doe gewoon:
code:
1
Get-CimInstance -ClassName Win32_OperatingSystem | Select-Object Caption

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:03:
Waarom wil je anno 2016 nog met batch files knoeien? Doe gewoon:
code:
1
Get-CimInstance -ClassName Win32_OperatingSystem | Select-Object Caption
Wat maakt PowerShell anders dan een command prompt in dit opzicht?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CH40S schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

Veel meer toekomstbestendig, flexibeler, meer opties.. Dat je in eerste versie van je script nog geen complexe zaken wil uitvoeren, wil niet zeggen dat je die in een latere versie niet nodig bent.

Naast de oplossing die KerberosX al aangetoond heeft, kun je met Powershell ook heel simpel registry keys uitlezen..
code:
1
(Get-ItemProperty -Path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion" -Name  ProductName).productname

[ Voor 24% gewijzigd door Question Mark op 30-10-2016 10:41 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Question Mark schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Veel meer toekomstbestendig, flexibeler, meer opties.. Dat je in eerste versie van je script nog geen complexe zaken wil uitvoeren, wil niet zeggen dat je die in een latere versie niet nodig bent.

Naast de oplossing die KerberosX al aangetoond heeft, kun je met Powershell ook heel simpel registry keys uitlezen..
code:
1
(Get-ItemProperty -Path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion" -Name  ProductName).productname
Feit blijft dat je beiden in dezelfde prompt draait, waarbij PowerShell dan uitgebreider is. Daar ging het mij om, wat de verschillen tussen beiden zijn ben ik mee bekend. ;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CH40S schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:49:
[...]
Feit blijft dat je beiden in dezelfde prompt draait, waarbij PowerShell dan uitgebreider is.
Wat bedoel je met dezelfde prompt? Dat beiden commandline based zijn wil nog niet zeggen dat de onderliggende techniek en het securitymodel ook gelijk zijn. Er zit een wereld van verschil tussen powershell cmdlets en cmd commando's.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

CH40S schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

Precies het probleem wat TS had; je krijgt geformatteerde output zonder gedoe.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1