Toon posts:

Pricewatch meldt foute prijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

als ik naar de tweakers pricewatch ga van de Nikon D500

pricewatch: Nikon D500 Body Zwart

zie ik "Amazon.de Score: 4 (23) € 2.009,21 € 2.009,21 Bekijk" ( prijs is nog maar net aangepast )

als ik op de link "bekijk" klik, krijg ik een prijs van 1.976,00 EUR te zien

Waarom komt dit niet overeen ?

Thanks
Werner

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-04-2018 14:06)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:01
Dit is geen fout. Op de site van Amazon staan de prijzen met Duitse BTW (19%) in de pricewatch staan ze met NL BTW (21%). Als je de 1976,00 uit het voorbeeld deelt door 1.19 en vermenigvuldigd met 1.21, kom je dan ook exact op die 2009.21 uit. Dit is dan ook het bedrag wat je gaat betalen als je hem in NL laat afleveren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Omdat amazon in hun feed niet de juiste informatie opgeeft, in hun feed hebben ze een bedrag van 2009,21 staan. Dat is wat wij om 11:10 als prijs terugkregen.

Het kan zijn dat hij straks, als de import van 12:10 klaar is, wel de juiste prijs krijgt. En als amazon hem dan komend uur weer aanpast dan is die prijs weer niet goed. In de feed van 12:10 staat de prijs ook op 2009,21. Amazon zal de correcte prijs in hun feed moeten opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kees op 14-10-2016 12:13 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit is natuurlijk enorme thread necromancy, maar ik vroeg me af of eigenlijk ooit naar het bovenstaande verder gekeken is. De laatste paar dagen wat advertenties aan het doorzoeken geweest, en het viel me op dat voor Amazon.de slechts zelden de juiste prijs wordt getoond.

Ik dacht eerst dat dat wel zou komen omdat Amazon soms meerdere listings heeft voor hetzelfde item, maar dan zou de prijs + link eigenlijk naar die listing moeten gaan die dezelfde prijs heeft als getoond wordt in de Pricewatch. Nu zie je een prijs van x, maar als je de link volgt blijkt het prijs y te zijn. Soms is het goedkoper, soms duurder - veelal goedkoper. (Was blij dat ik toch doorgeklikt had voor een product, anders had ik niet gezien dat ie zo'n beetje de helft goedkoper was dan wat er in de Pricewatch stond :P)
-edit- Ik ben gaan zoeken of er een andere listings zijn met de prijs die getoond werd: nope, dat is dus het probleem niet. Er komt gewoon een ander bedrag op de Pricewatch te staan dan de listing.

Nu is deze thread zo'n 1.5 jaar oud, dus lijkt het me dat de feed van Amazon anders werkt dan anderen en "de juiste informatie" dus kennelijk niet of op andere wijze wordt uitgezonden/opgenomen (dan andere shops). Gaat de Pricewatch zich daar op de een of andere manier aan aanpassen/overleggen met Amazon over dat probleem - of blijven de resultaten van Amazon permanent onbetrouwbaar?

Just curious. Amazon blijkt een behoorlijk fijne webshop te zijn met goede deals, wel tof als je die dan makkelijk kan vergelijken vanuit de oude vertrouwde Pricewatch. :P Het is wel zonde dat het dan niet goed werkt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 12-04-2018 04:10 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Even een schopje naar Pricewatch aangezien dit over de inhoud gaat :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@WhatsappHack heb je wat voorbeelden van prijzen van Amazon.de die fout staan?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:01
Dit is geen fout. Op de site van Amazon staan de prijzen met Duitse BTW (19%) in de pricewatch staan ze met NL BTW (21%). Als je de 1976,00 uit het voorbeeld deelt door 1.19 en vermenigvuldigd met 1.21, kom je dan ook exact op die 2009.21 uit. Dit is dan ook het bedrag wat je gaat betalen als je hem in NL laat afleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Maasluip
Helaas niet meer de mooiste voorbeelden waar grove verschillen inzitten, maar zie bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Logitech Harmony Ultimate One
Die staat als €104,15 maar het is eigenlijk €101,66. (Het klopt overigens dat ie voor €99,98 staat in beginsel, maar met de Nederlandse BTW iets duurder is) Dat is de prijs inclusief verzending.

Deze bijvoorbeeld staat juist weer te laag:
pricewatch: Harman Kardon Onyx Studio 4 (Zwart)
Amazon.de prijs geeft aan €172,83. De daadwerkelijke prijs is €182,00. (Omgerekend naar NL BTW)

Nog een voorbeeldje:
pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart)
Tweakers prijs: €216,30.
Daadwerkelijke prijs: €209,93.

Ik had helaas een veel mooier voorbeeld maar dat is intussen niet meer het geval. ;(
Dat was de Harmony Hub, die stond op de pricewatch voor ergens rond de €100 maar koste in werkelijkheid op dat moment €59 en dat is een dag zo gebleven. Dat was een fors verschil waarmee dat BTW verhaal ook niet opgaat. :P Die staat inmiddels overigens wél goed (tot op de cent accuraat!) met de nieuwe prijzen.

Daarnaast ontbreken er aardig wat producten. Zo lijken bijvoorbeeld alle Apple producten (eg: airpods, magic mouse, etc.) niet de Amazon prijs te tonen; terwijl ze daar veelal goedkoper zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vergeet niet dat Amazon meermaals per dag prijzen aanpast. Pricewatch update niet zovaak als Amazon, hierdoor krijg je verschillen.
Hierbij een prijsoverzicht van de Philips Fidelio X2 op Amazon over de afgelopen 2 dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZkqMmvA8H7ItOrZqs261cx9D/full.png

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:25

Mooijekind

Manager Product Content
Wij updaten ook heel veel (16 x per dag) echter weet ik niet hoe vaak Amazon een nieuwe feed plaatst.
Amazon heeft ook veel producten die niet in NL geleverd worden. Zij geven een code mee in de feed zodat we deze meteen kunnen uitsluiten voor de pricewatch . Dat kan dus verklaren waarom veel Apple producten ontbreken in de pricewatch.

Mocht je structureel bepaalde producten missen die wel naar NL worden verstuurd en waar toch geen prijs van Amazon bijstaat dan hoor ik dat graag. Wij lezen maar 1 van de vele feeds in van Amazon waar als het goed is alle relevante producten in staan. Het kan dus zijn dat daar ook wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mooijekind11,

De voorbeelden van Whatsapphack zijn snel niet meer geldig, omdat prijzen steeds veranderen

Zou je dan nu even willen kijken naar het laatste voorbeeld die ondertussen al van prijs is veranderd, maar toch een foute prijs weergeeft ?

pricewatch: pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart)

Op Pricewatch : € 213,52 amazon.de

Op Amazon.de :€ 209,95 ( 19% ) -> 213,478 EUR

( Paar cent verschil, maar denk dat zoals in mijn oorspronkelijk bericht deze berkening klopt tot op de cent )

PS. D850 wordt verzonden naar BE ( dus denk ook NL ) maar wordt niet op Pricewatch gemeldt.

mvg
Werner

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2018 14:30 ]

Pagina: 1