Toon posts:

Verplicht lezen topic-warning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Vanwege de vele off-topic vragen/reacties in diverse topics zou ik het volgende willen voorstellen;

Is het geen idee om voordat iemand in een topic begint te lezen/posten hij/zij eerst verplicht de topic-warning moet lezen en een vinkje moet zetten ter bevestiging alvorens door te kunnen gaan.

Want veel mensen lezen die topic-warning kennelijk nooit, terwijl deze notabene direct boven de plek staat waar getypt wordt. Dit zou voor de moderators minder corrigeerwerk betekenen denk ik.
Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leuk voor 80% van de Tweakers die zich wel aan de tweaketiquette houden... dus moeten de goeden onder de kwaden lijden. Ik vermoed dat wanneer je off-topic vragen/reacties afzet tegen de on-topic vragen/reacties af zet het aantal off-topic vragen/reacties slechts marginaal is. Dus elke maatregel waar alle gebruikers 'last' van zouden hebben zou in mijn ogen 'overdone' zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:31:
hallo

Vanwege de vele off-topic vragen/reacties in diverse topics zou ik het volgende willen voorstellen;

Is het geen idee om voordat iemand in een topic begint te lezen/posten hij/zij eerst verplicht de topic-warning moet lezen en een vinkje moet zetten ter bevestiging alvorens door te kunnen gaan.

Want veel mensen lezen die topic-warning kennelijk nooit, terwijl deze notabene direct boven de plek staat waar getypt wordt. Dit zou voor de moderators minder corrigeerwerk betekenen denk ik.
Alvast bedankt voor een reactie.
Ik zie het nut niet. Wie de topic warning niet wil lezen wordt daardoor niet gedwongen om die te lezen. Je wordt alleen gedwongen om op een extra knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lijkt me net zo effectief als akkoord moeten geven op een EULA: tl, dr, klik!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 14:25

PinusRigida

I put the p in pool.

het is zoals online gebruikersovereenkomsten... niemand leest dat, ze vinken gewoon aan 'gelezen', dus dit heeft geen nut.

En verder leun ik aan bij wat Han zegt: voor een minderheid van off-topic reageerders moet dan iedereen maar een 'verplicht' veld aanklikken... neen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En sowieso, de moderators krijgen dik betaald, dus een beetje harder werken is ook niet erg. Voor het salaris wat ze krijgen mogen ze niet klagen. Hell, zelfs met de afvloeiingsregeling waar ik nu nog van geniet na mijn crew-tijd zou het nog uit kunnen. Dus uit medelijden hoef je zoiets niet te opperen ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Lol @ Han. :P

@TS
Wat voegt zo'n vinkje precies toe?

Mensen die nu de fout in gaan, kunnen ook zonder eerst 'akkoord' gegaan te zijn, al op de vingers getikt worden. Daar is een extra handeling niet voor nodig.

Als je denkt dat het daardoor vaker en beter gelezen wordt, moet ik je teleurstellen. :z

Het blijft helaas nodig om de rotte appels handmatig te corrigeren.
Topicreports werken. Daar help je de mods het meest mee. Ook al kan het vermoeiend zijn om dat steeds opnieuw te doen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nooit echt het probleem gezien in de 'vele' offtopic vragen, of het moet werkelijk niets met het onderwerp te maken te hebben, maar dan is het waarschijnlijk ook een topic welke verder niet bijzonder interessant meer is.

Ik ben alleen niet van plan verplicht dingen te moeten lezen of vinkjes te zetten omdat die enkeling (die gewoon individueel kan worden aangepakt) blijkbaar niet helemaal de regeltjes kan volgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Han schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:36:
Leuk voor 80% van de Tweakers die zich wel aan de tweaketiquette houden... dus moeten de goeden onder de kwaden lijden. Ik vermoed dat wanneer je off-topic vragen/reacties afzet tegen de on-topic vragen/reacties af zet het aantal off-topic vragen/reacties slechts marginaal is. Dus elke maatregel waar alle gebruikers 'last' van zouden hebben zou in mijn ogen 'overdone' zijn :)
Lijden.. want je moet iets aanvinken. Zeg me aub dat je niet niet serieus meent.. >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:50
Dat wordt dan net zoiets als algemene voorwaarden of een cookiewall ben ik bang. Iedereen klikt op accepteren zonder dat het gelezen wordt

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:28:
Lol @ Han. :P

@TS
Wat voegt zo'n vinkje precies toe?

Mensen die nu de fout in gaan, kunnen ook zonder eerst 'akkoord' gegaan te zijn, al op de vingers getikt worden. Daar is een extra handeling niet voor nodig.

Als je denkt dat het daardoor vaker en beter gelezen wordt, moet ik je teleurstellen. :z

Het blijft helaas nodig om de rotte appels handmatig te corrigeren.
Topicreports werken. Daar help je de mods het meest mee. Ook al kan het vermoeiend zijn om dat steeds opnieuw te doen.
Topicreports hebben ze idd het liefst en dat heb ik ook al een paar keer gedaan, maar voel me dan net een verklikker. Maar als dat geen probleem voor ze is en dat de enige manier is om off-topic posters aan te pakken, dan maar meer topicreports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Daar zijn de topicreports voor bedoeld, en als je echt te veel aanmaakt of ze zijn te vaak niet relevant krijg je dat heus wel te horen, maar laat dat niet vooraf een belemmering zijn om ze aan te maken :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ben zelf inderdaad ook bang dat het een geval 'accepteer de algemene voorwaarde' wordt. Drukken op accepteren zonder iets te lezen.

De topicwaarschuwing is nu al te lezen op meerdere plekken, zelfs tijdens het posten van een reactie en nog zijn er mensen die hem niet lezen of niks om geven. Een extra vinkje zal in mijn ogen dan ook weinig extra's toevoegen.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:02:
[...]
Topicreports hebben ze idd het liefst en dat heb ik ook al een paar keer gedaan, maar voel me dan net een verklikker. Maar als dat geen probleem voor ze is en dat de enige manier is om off-topic posters aan te pakken, dan maar meer topicreports.
Dat is, buiten de DM functie om, de enige handige manier om een (offtopic) reactie te melden. Dat wordt door ons echt niet gezien als verklikken maar helpt ons gewoon heel erg! Het scheelt ons veel werk en het is erg handig. Gebruik dus ook gewoon bij twijfel de TR button, daar is die voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:06:
Ben zelf inderdaad ook bang dat het een geval 'accepteer de algemene voorwaarde' wordt. Drukken op accepteren zonder iets te lezen.

De topicwaarschuwing is nu al te lezen op meerdere plekken, zelfs tijdens het posten van een reactie en nog zijn er mensen die hem niet lezen of niks om geven. Een extra vinkje zal in mijn ogen dan ook weinig extra's toevoegen.
[...]
Dat is, buiten de DM functie om, de enige handige manier om een reactie te melden. Dat wordt door ons echt niet gezien als verklikken maar gewoon helpen. Het scheelt ons veel werk en het is erg handig. Gebruik dus ook gewoon bij twijfel de TR button, daar is die voor.
Oke, dan ga ik dat iig vaker doen.

Krijgt de poster van een off-topic posting die wordt verplaatst eigenlijk een bericht?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2016 16:52 ]

Pagina: 1