Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Elitebook 850 G3 vs Lenovo Thinkpad T460s

Pagina: 1
Acties:

• xenoke3650
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Laptop voor dagelijks office gebruik (Email, surfen, website onderhoud, veel onderweg voor troubleshooting op externe locaties

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA

Iemand ervaring met de 2 laptops in dit topic?

Belangrijkste Specs HP Elitebook 850 G3: i5-6200, 16GB RAM, AMD Radeon R7 M365X - 1Gb GDDR5, USB-C poort, 256GB SSD, 15"

Belangrijkste Specs Lenovo T460s: i5-6200, 12GB RAM, HD520 graphics, 256GB SSD, Touchscreen, 14"

Over de T460s vindt je veel review en vooral positieve, over de 850 G3 vindt je veel minder reviews.

Ik weet niet hoe de touchscreen mij gaat bevallen en of ik dit wel of veel ga gebruiken. Bij de HP is de USB-C poort weer wat meer toekomstgericht en de sterke videokaart voor eventueel eens wat te gamen (maar dit is echter bijzaak).

Ik heb de voorbije 5 jaar met een Lenovo T420s gewerkt en die is me echt heel goed bevallen, daarom twijfel ik om over te stappen naar HP.

Iemand ervaringen/suggesties?

Alvast thanks!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Ik zou kijken naar de schermkwaliteit. Ik heb zelf een 430 G2 zakelijk en dat scherm is bedroevend slecht. Als je er maar even schuin voor zit, dan verschuiven de kleuren en het contrast. Ik werk normaliter met een extern beeldscherm, dus dan is het niet zo erg.

Verwijderd

Werk zelf met een 840 G3. Erg tevreden over.

http://www.notebookcheck....book-Review.164731.0.html

http://www.notebookcheck....book-Review.164879.0.html

Ze scoren echter wel gelijk (en beide erg goed). Zal een kwestie van smaak voor jou zijn. Als je goede ervaringen met Lenovo hebt dan zie ik niet waarom je over zou stappen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2016 13:16 ]

• xenoke3650
Of voor de nieuwe Dell XPS 13 gaan? moeilijk moeilijk

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
loeberce schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:08:
Ik zou kijken naar de schermkwaliteit. Ik heb zelf een 430 G2 zakelijk en dat scherm is bedroevend slecht. Als je er maar even schuin voor zit, dan verschuiven de kleuren en het contrast. Ik werk normaliter met een extern beeldscherm, dus dan is het niet zo erg.
Dit komt doordat je een TN paneel hebt, in nieuwe(re) laptops zie je steeds vaker een IPS paneel. Deze schermen kun je van alle kanten bekijken zonder dat kleur optisch verandert.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Ik weet wel waardoor het komt maar kon zakelijk niet kiezen. Mijn baas kiest voor me. Privé is het een ander verhaal en heb ik een laptop met een goed scherm.

Qua keuze, als Lenovo bevalt dan zou ik lekker daarbij blijven. HP is altijd ietsje anders, waardoor bv andere toetsenbordindeling net irritant kan zijn.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb ervaring met de Elitebook 850 G2, dat is een goede laptop. Stevige bouwkwaliteit, perfect voor veel meenemen.

Lenovo gebruikt tegenwoordig heel goedkoop plastic. Ik heb ook een Lenovo workstation laptop een tijdje gebruikt, die had na een half jaar al barstjes in de behuizing. Erg teleurstellend voor hun duurste model. Andere Lenovo's schijnen ook diezelfde constructie te hebben voor de behuizing.

• xenoke3650
De t460s heeft carbon als behuizing (mil tested) dus lijkt me wel stevig.

Maar twijfel nog harder want er is een derde laptop bijgekomen, de Dell XPS 13 (Kaby Lake). Hier had ik eerder ook al naar gekeken maar op de belgische Dell site kon je 2 weken geleden maar enkel 2 types kiezen. Nu kan je de nieuwe Dell XPS 13 7th gen i5 met 256GB en 8GB RAM voor 1199€ bestellen op hun website. Natuurlijk ook een prachtding...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Touchscreen op de T460s zal je geen last van hebben want het panel is mat en zonder glas ervoor, identiek aan de non-touch dus. Als het echt niet bevalt kan je de touch controller uitzetten in Apparaatbeheer.

• CMD-Snake
xenoke3650 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:26:
De t460s heeft carbon als behuizing (mil tested) dus lijkt me wel stevig.
Mijn Lenovo workstation laptop had dezelfde soort plastic behuizing. Slappe rommel. De randjes van de laptop sleten snel, daar werd het snel wittig van kleur. Verder zag je allemaal barstjes ontstaan. De dunnere plastic onderdelen aan de onderkant (klepjes over geheugen, harde schijf e.d.) gingen vrij snel achteruit. Het betrof een laptop die enkele duizenden euro's kost, dat maakte de teleurstelling alleen maar groter. Bij een high-end zakelijke laptop verwacht ik ook goede kwaliteit behuizing.
Maar twijfel nog harder want er is een derde laptop bijgekomen, de Dell XPS 13 (Kaby Lake). Hier had ik eerder ook al naar gekeken maar op de belgische Dell site kon je 2 weken geleden maar enkel 2 types kiezen. Nu kan je de nieuwe Dell XPS 13 7th gen i5 met 256GB en 8GB RAM voor 1199€ bestellen op hun website. Natuurlijk ook een prachtding...
Je kijkt nu wel naar een hoop verschillende laptops, een 13 inch, een 14 inch en een 15,6 inch. Er zitten een hoop verschillen tussen.

• xenoke3650
Ja klopt wel, de 15.6 inch ga ik laten vallen. De keuze valt nog tussen de t460s en XPS13. Daar vallen de verschillen nog mee, touch (t460s) vs non touch (xps 13), de nieuwe xps 13 non touch zou wel enorm lang op batterij mee gaan nl 22u (theoretisch), 12GB vs 8GB en een iets nieuwere processor voor de XPS maar of je dat verschil merkt denk ik niet. De t460s heeft meer poorten maar de xps heeft dan wel weer thunderbolt 3 wat meer futureproof is..

• CMD-Snake
xenoke3650 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:23:
De t460s heeft meer poorten maar de xps heeft dan wel weer thunderbolt 3 wat meer futureproof is..
Wordt thunderbolt dan nog zoveel gebruikt? Ik zie het alleen veel gebruikt worden bij Mac eigenaren omdat ze wel moeten, veelal met verloopstukjes om iets anders ermee te doen.

• xenoke3650
Ik denk dat usb-c met thunderbolt nog veel meer gebruikt gaat worden in de toekomst. Externe gpu's, GSM/tablet opladen aan de laptop, hoge transfer rates, ..

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb zelf nu sinds een week de T460s en die bevalt mij uitstekend. Zeer degelijk, maar tegelijkertijd compact en ziet er goed uit. Heerlijk toetsenbord. Je merkt dat het een zakelijke laptop is, gewoon degelijk. Via laptopcententrale.nl goedkoop kunnen verkrijgen.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1